Fenton/Flash90

שר התקשורת: "מחויב לעשות הכל כדי למנוע הסתה נגד הציבור החרדי"

השר יועז הנדל במכתב לח"כ משה אבוטבול: "במהלך מערכות הבחירות האחרונות וגם במהלך התפשטות מגפת הקורונה, נאמרו מלים שמוטב אילו לא היו נאמרות. אני רואה שליחות אישית בהרגעת שיח השנאה, שיח כזה צריך להתחיל קודם כל אצלנו"

שר התקשורת יועז הנדל הגיב היום (שלישי) לפנייה של ח"כ משה אבוטבול בנושא ההסתה כלפי הציבור החרדי בכלי התקשורת וכתב כי "בתקופה האחרונה ידענו התבטאויות קשות וטונים צורמים כלפי לא מעט אוכלוסיות בחברה הישראלית. גם במהלך מערכות הבחירות האחרונות וגם במהלך התפשטות מגפת הקורונה, התלהטו הרוחות ונאמרו מלים שמוטב אילו לא היו נאמרות".

"אני רואה שליחות אישית בהרגעת שיח השנאה, בהורדת רף הקיצוניות ובהמרת השיח המתלהם בשיח מכובד, ענייני ומחבר. שיח כזה צריך להתחיל קודם כל אצלנו, שליחי הציבור. כעת, בתפקידי כשר התקשורת, אני מחויב לעשות כל שאוכל כדי למנוע הסתה נגד הציבור החרדי, הציבור הערבי וכל קבוצת מיעוט אחרת. אף קבוצה או קהילה בציבוריות הישראלית אינה צריכה לסבול משיח מתלהם או מדעות קדומות", כתב הנדל.

אבוטבול פנה אתמול במכתב לשר התקשורת הנכנס, וליחידה הממשלתית למאבק בגזענות ואמר כי "כנגד אף ציבור לא היו מעיזים לומר דברים כאלו, זה התחיל באיש תקשורת בכיר שדרש בשידור חי להחזיר את כל החרדים לגטאות. המשיך באשת תקשורת בכירה שהאשימה את כלל הציבור החרדי בזריקת אבנים על שוטרים בבר אילן, וכן טענה שללא החרדים ובתי אבות אין כלל קורונה".

"ושלשום בכתבה על התפרצות הקורונה בתיכון חילוני כשברקע כמובן תמונת ילדים חרדים שלא קשורים לכתבה. ועוד מקרים רבים נוספים אשר חלקם התפרסמו יותר וחלקם פחות, אך המכנה המשותף לכולם הינו שנאה, הסתה, והכללה כנגד הציבור החרדי מעל גבי התקשרות. וכידוע השנאה לא נשארת רק בתקשורת אלא לצערנו מחלחלת לעם ונוצר ממש שנאה ואיבה וראינו את תוצאות ההסתה ביריקה על נערה חרדית ברמת גן ועוד מקרים שונים".

"אני קורא לך להעמיד ולסמן כיעד אישי את המאבק בהסתה כלפי הציבור החרדי בתקשורת, עם מדיניות של אפס סובלנות להסתה והכללה כלפי כל ציבור בישראל, ובפרט כנגד הציבור החרדי. חופש הביטוי כן. חופש השיסוי ממש לא", כתב אבוטבול.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בשביל "הצהרה" זו בלבד.
היה כדאי שלא יתמנה שר משפטים מהליכוד הבוגדני.

הכל על הנייר, הנייר סופג הכל.
ומה למעשה? עולם כמנהגו נוהג.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו