טראמפ משוחח הלילה עם כוחות הביטחון. צילום: דוברות הבית הלבן

תחת גשם כבד: ההפגנות על הרג העצור השחור בארה"ב נמשכות – ללא אלימות

ללא אלימות עם מעצרים במנהטן: ההפגנות בארה"ב נמשכו גם תחת גשם שוטף. במהלך טקס האשכבה לג'ורג' פלויד האיש שמותו הביא לגל המחאות. אלפי אנשים עמדו בדממה למשך שמונה דקות ו-46 שניות, משך הזמן שפלויד שכב על הקרקע מתחת לברכו של שוטר

המחאות נגד הרג ג'ורג' פלויד, העצור השחור שנחנק למוות על ידי שוטר לבן במיניאפוליס, נמשכו גם הלילה (שישי) ברחבי ארצות הברית. המפגינים הניפו שלטים וקראו "כולם רוצים צדק עבור ג'ורג'". זה היום העשירי להפגנות במדינה בעקבות מותו של פלויד, והשוטרים וחיילי המשמר הלאומי נסוגו מאחד מאתרי המחאה המרכזיים בסמוך לבית הלבן בוושינגטון.

מוקדם יותר, ראשת עיריית וושינגטון, מיוריאל באוזר, אמרה כי היא "מודאגת מאוד" מהאופן שבו אכיפת החוק הפדרלית התרחבה מאזור מתחם הבית הלבן ביום רביעי האחרון, ולדבריה ביקשה ממפקד המשטרה המקומית לפארק לאפייט, שנמצא מול הבית הלבן, שיורה לכוחות לסגת.

בניגוד לימים האחרונים, לא נרשמו עימותים חריגים בין המפגינים לבין כוחות הביטחון בשל מזג האוויר. המחאה הסתיימה מוקדם מהצפוי בעקבות גשם כבד שהחל לרדת.

שחקנים עולמיים, מוזיקאים ומנהיגים פוליטים היו בין המאות שהתאספו הלילה מול ארונו המוזהב של ג'ורג' פלויד, בטקס האשכבה של מי שמותו הצית מחאה גדולה ואלימה ברחבי ארצות הברית.

בינתיים, עוד סרטון מסעיר את ארצות הברית. בבאפלו, ניו יורק, הושעו שני שוטרים לאחר שהטיחו לקרקע גבר בן 75 במהלך המהומות. ראש העיר ביירון בראון אמר כי הוא "מוטרד מאוד" מהסרטון, ומסר כי החלה חקירה מיידית. בסרטון נראה האדם נופל על ראשו, ומתחיל לדמם. אף אחד מהשוטרים שעברו לצדו לא נראה מסייע לו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו