צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

גנץ לראשי יש"ע: "נתניהו ואני דנים יחד בנושא – מקווה שנוכל להגיע להסכמות"

ראש הממשלה החליפי ביקר באוגדת איו"ש ונפגש עם ראשי מועצת יש"ע: "מפא"יניק לימד אותי פעם - מה שנותנים לך תיקח, בשאר תטפל אחר כך". עוד הוסיף: "נפעל תמיד בשיתוף פעולה מלא עם האמריקנים, חייבים לשמור על הסכמי השלום שלנו עם ירדן"


צילום וידאו: טל עוז / משרד הביטחון

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, ביקר היום (שלישי) באוגדת איו"ש, ביחד עם הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, אלוף פיקוד המרכז הנכנס, אלוף תמיר ידעי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל יניב אלאלוף, וראש המנהל האזרחי, תא"ל רסאן עליאן. במסגרת הביקור אישר גנץ את תוכניות הפיקוד וקיים הערכת מצב ביטחונית.

בהמשך הביקור נפגש גנץ עם ראשי מועצת יש"ע, ביחד עם השר לעניינים אזרחיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון, יועץ השר לענייני התיישבות אבי רואה, מ"מ ראש רשות החירום הלאומית (רח"ל) אל"מ (במיל') נוחי מנדל, מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף כמיל אבו רוקון, ורמ"ט פיקוד המרכז תא"ל רמי אבודרהם.

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

במהלך הפגישה אמר גנץ לראשי יש"ע כי "מפא"יניק לימד אותי פעם – מה שנותנים לך תיקח, בשאר תטפל אחר כך", כך לפי ציטוטים שפורסמו בכלי התקשורת. "ראש הממשלה ואני יושבים ביחד ודנים בנושא ההחלטות האפשריות בהיבט המדיני ואני מקווה שנוכל להגיע להסכמות", אמר גנץ בפגישה לראשי הרשויות.

עוד הוסיף כי "אנחנו נפעל תמיד בשיתוף פעולה מלא עם האמריקנים. אני מבקש להדגיש כאן, ארצות הברית היא הידידה הטובה ביותר שלנו בעולם, והיא מגבה אותנו בנושאים אסטרטגים הרי גורל ואנחנו נשמור על השותפות הזו. המציאות ביהודה ושומרון השתנה בזכותכם ובגללכם, וזה מחייב מענה אחר משהיה בתקופה שבה שימשתי מפקד אוגדת איו"ש".

"כשאנחנו עושים מהלכים מדיניים אנחנו חייבים להקשיב היטב גם למה שקורה בתוך השטח ומסביבנו, ולשמור על הסכמי השלום שלנו עם ירדן למשל. ההסכמים האלו תורמים מאוד ליציבות האזורית ולביטחון של כולנו". לדבריו, "האחריות שלנו היא עוד לפני שמקבלים החלטות בנושא הריבונות, לעזור לטפח ולסייע למקומות שאנשים גרים בהם בצורה חוקית גם בביטחון וגם בכדי לאפשר חיים נורמלים".

בסיום דבריו אמר שר הביטחון כי "ייתכן ויהיו בינינו ויכוחים, אבל אני עומד על כך שנשמור על האחדות בחברה הישראלית. אני עשיתי את המהלך הפוליטי שלי כי ראיתי את הסכנה החברתית במדינת ישראל, ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו מתח בעוצמות שחווינו בשנים האחרונות". הפגישה הייתה במסגרת ביקור ביטחוני, אך מטרתה הייתה גם הרגעת את הרוחות לאור התנגדות מחלק מראשי הישובים לתכנית טראמפ.

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

ממועצת יש"ע נמסר כי מטרת הפגישה הייתה סקירה ביטחונית על המצב באזור, קבלת תמונת מצב על ההיערכות של צה"ל באזור ודיון מקצועי בנושא תכנית המאה. ראשי מועצת יש"ע העלו בפני שר הביטחון את הנושאים הרלוונטיים להתיישבות העומדים על הפרק ואת הצרכים הביטחוניים היומיומיים של התושבים באזור. "הפגישה הייתה עניינית מאוד ושר הביטחון היה קשוב לצרכיה של ההתיישבות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן", אמרו במועצת יש"ע.

גנץ אמר בפגישה כי המשימה היא לעזור להתנעת מהלך הריבונות לפני קיום המהלך עצמו, כי "אני מאמין שבמה שאתם עושים ומאמין בערך של 'איפה שתעבור המחרשה שמה ייקבע הגבול'". גנץ אמר שצריך לפעול להחלת ריבונות יחד עם הידידים הכי טובים שלנו, האמריקאים, ולעשות זאת בתיאום יחד איתם בצורה אחראית ונכונה. בפגישה הומלץ לגבש תכנית ממשלתית רב שנתית של כ-500 מיליון שקל למרכיבי ביטחון.

גנץ עם ראשי מועצת יש"ע

למפגש הוזמנו כלל ראשי הרשויות, מתוכם נכחו בפגישה: יו"ר מועצת יש"ע דויד אלחייני, ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל, ראש מועצת מגילות ים המלח אריה כהן, ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי, ראש מועצת קרני שומרון יגאל להב, ראש מועצת אפרת עודד רביבי, ראש מועצת בית אל שי אלון, ראש מועצת אלקנה אסף מינצר, ראש מועצת אורנית ניר ברטל, ראש מועצת הר אדר חיים מנדל שקד, ראש מועצת אלפי מנשה שי רוזנצוויג, ראש מועצת עמנואל אליהו גפני, ראש מנהלת היישוב היהודי בחברון הרב הלל הורוביץ, זאב (זמביש) חבר ומנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני.

יו"ר מועצת יש"ע דויד אלחייני אמר לשר הביטחון כי "אנחנו סומכים עליך שתפעל גם בעניין המפה". בהמשך אמר: "אני מודה לשר הביטחון וראש הממשלה החליפי על הפגישה החמה, המחבקת והעניינית. השר מכיר היטב את יהודה ושומרון, מתפקידיו הקודמים בצבא, הוא התחבר להתיישבות, והבין את הצרכים הביטחוניים והתיישבותיים. מצאנו אוזן קשבת במשרד הביטחון. פגשנו אדם אחראי אשר מחוייב למהלך מדיני אחראי".

בתוך כך, גנץ נענה להזמנתו של ראש מועצת בית אל שי אלון והצטרף אליו לסיור בבית אל. גנץ סייר ביישוב ובאתר 'חלום יעקב' השוכן בו ושמע הסברים על ההיסטוריה של המקום. גנץ אמר כי הוא "שמח מאוד להגיע לביקור בבית אל". ראש מועצת בית אל שי אלון אמר כי "גנץ הצטרף אלינו לסיור מיוחד ביישוב בית אל ובאתר חלום יעקב. ברכתי אותו ליום הולדתו שחל היום ונתתי לו תמונה של האתר. כאן הובטח ליעקב שהארץ תנתן לו ולזרעו עד עולם. חזרנו למקום הזה ואנו מפתחים אותו ואני מקווה כי גנץ יסייע לנו להמשיך בכך. כאן ובכל יישוב אחר בהתיישבות".

גנץ הגיע לסיור בבית אל:

בעקבות דבריו של השר גנץ היום, עודד רביבי, ראש המועצה המקומית אפרת קרא לאמץ את תוכנית המאה ולהחיל את החוק הישראלי בהתיישבות. "השר למד על פערים גדולים בתחומי החינוך, הרווחה, התחבורה, תיירות, איכות סביבה, הליכי תכנון ובנייה וכמובן גם הביטחון. המסקנה הברורה היא שאי אפשר ולא נכון עוד להסתמך על המנהל האזרחי בלבד, אלא לאמץ שינוי רחב יותר. לקבל את תוכנית המאה והחיל את החוק הישראלי שיעביר את הטיפול בצורכי ההתיישבות למשרדי הממשלה וכך גם את הדרישות התקציביות", אמר רביבי.

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו