דיווח: המוסד סיכלו ניסיונות של איראן לפגוע בשגרירויות ישראל בעולם

נחשף: המוסד הצליח לסכל בתקופה האחרונה ניסיונות לפיגוע נגד שגרירויות ישראליות באירופה ומדינות נוספות. הצנזורה אישרה לפרסם כי סוכלו התוכניות, אך שמות המדינות לא הותרו לפרסום. הערכה בישראל: בטהרן רוצים לנקום ורמת התסכול שלהם עולה

המוסד הצליח לסכל בתקופה האחרונה ניסיונות לפיגוע נגד שגרירויות ישראליות באירופה ומדינות נוספות – כך נחשף ב'חדשות 12'. הצנזורה אישרה לפרסם כי סוכלו התוכניות, אך שמות המדינות לא הותרו לפרסום.

על פי הדיווח, המאמצים האיראניים מתרחשים בתקופה האחרונה על רקע הפעולות שהאיראנים מייחסים לישראל באיראן ובסוריה. לפי ההבנה בישראל, בטהרן רוצים לנקום ורמת התסכול שלהם עולה. שיתופי פעולה של המוסד עם המקבילים באותן מדינות בולמים את הניסיונות.

"העיניים שלנו באיראן": הלוויין החדש שיקשה להסתיר פיתוח נשק גרעיני

גורם מודיעיני במזרח התיכון שצוטט הבוקר ב'ניו יורק טיימס' אמר כי הפיצוץ בשבוע שעבר במתקן הגרעיני באיראן נגרם ע"י מטען חבלה שהוטמן בתוך המתקן. הפיצוץ, לדבריו, הרס חלק ניכר מחלקי המתקן מעל לשוח המתקן בו נמצאים צנטריפוגות חדשות – מכשירים עדינים המסתובבים במהירויות קוליות – מאוזנים לפני שהם מופעלים.

לדבריו, למרות ההכחשות של הממשל האיראני שאמרו כי מדובר בהרס קל בלבד, בפועל במקום התקיפה גרמה לנזק משמועתי כבד להמשך ההתחמשות האיראנית בנשק גרעיני, ועיכבה את התוכנית לחודשים ארוכים.

גורם מודיעיני אחר שצוטט ב'ניו יורק טיימס' אמר כי ישראל הייתה אחראית לתקיפה במתחם הגרעין בנתנז בחמישי האחרון, תוך שימוש בפצצה עוצמתית, אחד מחברי משמרות המהפכה האיסלאמית שתודרך בנושא אמר כי גם נעשה שימוש בחומר נפץ. גורמים רשמיים באיראן אמרו בפומבי כי הם יודעים מה גרם לנזק בנתנז, אך הם מעכבים את המידע לעת עתה.

החשדנות באיראן התמקדה בישראל ובארצות הברית, שחיבלו בעבר בתוכנית הגרעינית ונשבעו למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני. בעבר, ישראל וארה"ב השתמשו בהתקפות סייבר כדי לפגוע בתכנית הגרעין של איראן, אך הדבר נשלל כגורם במקרה זה, אמר חבר משמרות המהפכה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בפתח ישיבת הממשלה כי "אנחנו לא מרפים לרגע מהמאמצים שלנו בנושא הביטחון. ההצלחה של הלוויין אופק 16 מגדילה מאוד את היכולות שלנו לפעול נגד אויבי ישראל, אויבים קרובים ואויבים רחוקים כאחד. היא מרחיבה מאוד את היכולות שלנו לפעול בים, ביבשה, באוויר וגם בחלל".

נחשף: המוסד סיכל עשרות פיגועים שתכננו דאע"ש ואיראן בטורקיה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו