Hadas Parush/Flash 90.

אייכלר נגד גלנט: "המבנה השלטוני כולו בנוי בשיטת חבר מביא חבר"

ח"כ ישראל אייכלר על היעדר נציג חרדי בוועדה הפדגוגית שהקים שר החינוך: "כבר לפני שנים דרשנו ייצוג הולם לחרדים. זה אפילו נקבע בחוק. אבל אין זכר מעשי לייצוג הולם בעובדים חרדים אפילו לא לקישוט. רק מהפכה דמוקרטית תמגר את שיטות הקיפוח"

ח"כ ישראל אייכלר התייחס בדיון בוועדת החינוך להעדר נציג חרדי בוועדה הפדגוגית שהקים שר החינוך יואב גלנט: "הפטרנליזם השלטוני מתייחס לחרדים כאל נתינים הנתונים לשליטתם. המבנה השלטוני בכלל בנוי בשיטת חבר מביא חבר. אין להם חברים חרדים. זה מתחיל בשופטי בג"צ "העליונים", המתמנים בשיטת חבר מביא חבר וכלה בכל שדרות השלטון עד אחרון הפקידים".

"הפעם דנים במשרד החינוך. כבר לפני שנים דרשנו ייצוג הולם לחרדים. זה אפילו נקבע בחוק. אבל אין זכר מעשי לייצוג הולם בעובדים חרדים אפילו לא לקישוט. הגיע הזמן להתחיל במשרד החינוך ששם מתחילה ה"הסללה" למידור הילד החרדי מזכויות הילד לתקצוב הולם".

"ההמשך צריך להיות מניעת האפליה בתקצוב הילד השישי והעשירי בחלוקת הסיוע למשפחות בעקבות מדבר הקורונה וכן בכל תחומי הפרנסה והכלכלה. רק מהפכה דמוקרטית עקבית תמגר את שיטות הקיפוח והאפליה בשירות המדינה", דברי חבר הכנסת אייכלר.

כזכור, גלנט הודיע לאחרונה על הקמת צוות ייעוץ פדגוגי מיוחד, אשר יפעל לצד גורמי המקצוע במשרד החינוך ויסייע בגיבוש הרפורמה הנדרשת במערכת החינוך. הצוות, שיפעל בהתנדבות, כולל בכירים במשרד החינוך לצד מומחים בעלי שם. כלל חברי הצוות הביעו נכונות ורצון להירתם למשימה החשובה במהלך פגישות מקצועיות שקיים עמם השר בחודש האחרון. הצוות יתכנס לראשונה כבר בשבוע הבא.

חברי הצוות שנבחרו על ידי השר: פרופ׳ דן אריאלי, ד"ר אורנה שמחון, ד"ר גרניט אלמוג-ברקת, עדי אלטשולר, משה (קינלי) טור-פז, תא"ל (במיל') רם שמואלי, אביב קינן, ושרי אלבז. ההחלטה להקים את הצוות באה בעקבות מינוי מנכ"ל שאינו איש חינוך, אך בין חברי הוועדה אין נציג אחד לחינוך החרדי או הערבי בו לומדים מאות אלפי ילדים.

בלשכת גלנט אומרים כי "מינוי עמית אדרי למנכ"ל והקמת צוות הייעוץ הפדגוגי מקדמים את התפיסה הארגונית והפדגוגית אותה מוביל השר גלנט במשרד החינוך, אשר משלבת הפעלה וניהול מיטבי של מערכת החינוך יחד עם הובלת רפורמות פדגוגיות-חינוכיות ארוכות טווח".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו