בנט: "מברך על ההסכם – נתניהו החמיץ הזדמנות של פעם במאה שנה"

ימינה: "נכשל בקורונה. נכשל בריבונות". בנט: "‏טרגי שנתניהו לא אחז את הרגע, ולא אזר את האומץ להחיל ריבונות אפילו על סנטימטר של ארץ ישראל". יוסי דגן: "נתניהו מוכר את הריבונות בתמורה לפיסת נייר". עודד רביבי "דחיית החלת החוק הישראלי בעבור הסכם שלום עם איחוד האמרויות הוא מחיר ראוי"

שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה נפתלי בנט בתגובה להסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות: "אני מברך על ההסכם שיתן חותמת רשמית ליחסים הטובים הקיימים עם איחוד האמירויות, ומודה לנשיא טראמפ על פעולתו העקבית למען מדינת ישראל. ‏אני מברך הערב את השיח׳ מחמד בן זאיד על המנהיגות. לישראל יש הרבה לתרום לאזור וטוב שהיחסים בין המדינות כבר אינם בני ערובה של הסרבנות הפלסטינית.

הוא תקף את ראש הממשלה בחירפות: "עם זאת, מצער שנתניהו החמיץ הזדמנות של פעם במאה שנה להחיל ריבונות ישראלית על בקעת הירדן, מעלה אדומים, בית אל ושאר ההתיישבות הישראלית. ‏טרגי שנתניהו לא אחז את הרגע, ולא אזר את האומץ להחיל ריבונות אפילו על סנטימטר של ארץ ישראל, אך הריבונות על שטחי מולדתנו עוד בוא תבוא, ממקום אחר".

חה״כ איילת שקד: "מודה לנשיא טראמפ על הסכם הנורמליזציה ההיסטורי עם איחוד האמירויות. נשמח בבואו של יורש העצר מחמד בן זאיד לביקור בירושלים. למדינת ישראל יש ידיד אמת בארצות הברית אך לצערי ראש הממשלה לא ידע לנצל זאת. מדינת ישראל איבדה היום הזדמנות נדירה והיסטורית להחלת ריבונות. ראש הממשלה היה צריך להוכיח את מנהיגותו ולכתוב היום בספר ההיסטוריה את ההישג הכי משמעותי עבור מדינת ישראל וארץ וישראל. עוד נגיע ליום המיוחל בו במקום שימכרו לנו אשליות נחיל ריבונות".

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ': ‏"הישג אדיר": וויתור על הזדמנות היסטורית להחלת הריבונות. החייאה מחדש של שיח שתי המדינות של השמאל אחרי שנים שהימין הוריד אותו מהפרק (תקשיבו לטרמאפ ולאמירויות). והכל בשביל לחתום על "הסכם שלום" עם מדינה שמעולם לא היתה איתנו במלחמה… ביבי קלאסי. לא ימין ולא אמין". מימינה נמסר: "נכשל בקורונה. נכשל בריבונות".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: "אם בנימין נתניהו מוכר את הריבונות בתמורה לפיסת נייר ממדינה שמעולם לא איימה על ישראל זו הונאה. זו לא תוכנית המאה זו הונאת המאה. ואם נתניהו מנסה למכור לציבור אוויר, הוא יקבל מהציבור בחזרה אוויר. הוא נבחר 3 פעמים בשנה האחרונה על בסיס מצע של ריבונות, זה הדבר היחיד שהיה לו מול הטיעון של השמאל שהוא לא ראוי בשל מצבו. אם נתניהו מוכר את יהודה ושומרון בתמורה לאוויר הוא כורת את הענף הפוליטי שעליו הוא יושב ואת המשך שלטונו. אני קורא לראש הממשלה ואני מתחנן בפניו להבהיר בקולו שזה לא נכון, שזה ספין והוא לא מוותר על הריבונות כי הציבור במדינת ישראל בחר בו על זה. יש גבול לציניות. עם כל הכבוד לתככים של גראד קושניר בוושינגטון ראש הממשלה שלנו הוא נתניהו. אני קורא לנתניהו להבהיר שזו לא אמת אין דבר שמאיים על שלטון ראש הממשלה יותר מאשר להפוך את הריבונות להונאת המאה".

יו"ר מועצת יש"ע דויד אלחייני: "ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח פעם אחר פעם את החלת הריבונות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. גם לנו בפגישות פנים אל פנים. הוא הבטיח לנו שהוא עומל על כך. זהו הנושא המדיני המרכזי עליו הוא רץ לבחירות. הוא הוליך אותנו שולל. הוא הוליך שולל חצי מליון תושבי האזור ועוד מאות אלפי מצביעים. אדוני ראש הממשלה, בגדת באמון שלי ושל תושבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן בך, ומכרת לנו לוקשים במשך שנה. אל תצפה מאיתנו לשתוק. אל תספר לנו שבעוד כמה חודשים תהייה ריבונות. כי האמון בך פג".

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן ואומר: "אם אכן מדובר בעיסקת דחיית הריבונות תמורת הסכם שלום עם איחוד האמירויות, הרי זהו דבר חמור מאוד. זכותנו הנצחית על יהודה ושומרון וזכויות האזרח של הישראלים החיים ביו"ש, אינם נושא למשא ומתן לא עם השכנים הקרובים ולא עם השכנים הרחוקים. אנחנו מברכים על כל הסכם שמנרמל את מזרח התיכון ובלבד שלא יושג על ידי ויתורים על אדמת מולדת. הציפייה שלנו שכפי ראש הממשלה יודע להיות לולייאן פוליטי בזירה פנימית, יידע גם בזירה הבין לאומית להביא את הריבונות אשר הבטיח לעם ישראל אין ספור פעמים".

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי על הסכם נרמול היחסים עם איחוד האימירויות: "לצד ההסכם ההיסטורי עם איחוד האמירויות, אי אפשר להתנות אותו בארץ ישראל. ארץ ישראל לא ניתנת למשא ומתן ואני מצר על החלטת ראש הממשלה לוותר על החלת הריבונות. אני קורא לראש הממשלה ממש את הבטחת הבחירות להחלת ריבונות על יהודה ושומרון, אני דורש ממך, קיים מה שהבטחת לעם ישראל ולמליון המצביעים שלך. שום הסכם נרמול יחסים עם מדינה זרה לא צריך לבוא על חשבון חצי מליון תושבי יהודה ושומרון ולא מצדיק את המשך הפלייתם".

מנגד, ראש מועצה מקומית אפרת שהיה בשיח עם נציגי הממשל האמריקני סביב תוכנית המאה ומי שהוביל את התמיכה בו אומר בעקבות הציוץ של הנשיא האמריקני טראמפ כי "ההסכמה הישראלית לדחיית החלת החוק הישראלי בישובים היהודים ביהודה ושומרון היא מחיר ראוי" והוסיף "אני בטוח ששינוי הכיוון בתפיסה כי ההתיישבות אינה מכשול לשלום ימשיך להוביל אותנו גם בעתיד ומתוך כך ראוי שנכין את עצמנו להחיל את החוק הישראלי ביוש".

גורם מדיני בכיר אמר כי "הריבונות על הפרק ומחויבים לה. ממשל טראמפ ביקש להשהות זמנית את ההכרזה כדי לממש תחילה את הסכם השלום ההיסטורי מול האמירויות". מהליכוד נמסר: "הרבה פייק ניוז בתקשורת סביב הסכם השלום ההיסטורי. ראש הממשלה נתניהו מחוייב לריבונות ולארץ ישראל. בפעם הראשונה בתולדות ישראל הוא הביא ״שלום תמורת שלום״. ראש הממשלה יציג את כל העובדות והפרטים בהצהרה מיוחדת בשעה 20:00".

בהצהרה משותפת לארה"ב, ישראל ואיחוד האמירויות שפורסמה הערב בה הכרזה על נרמול היחסים בין המדינות נכתב בין היתר כי "בזכות פריצת דרך דיפלומטית זו ולבקשת הנשיא טראמפ ובתמיכתה של איחוד האמירויות, ישראל תקפיא את הכרזת הריבונות על אזורים שנקבעו בחזון הנשיא לשלום ותמקד את מאמציה כעת בהרחבת הקשרים עם מדינות אחרות בעולם הערבי והמוסלמי".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו