יועץ הסתרים של נתניהו: "מקווה שהאמירויות הן רק ההתחלה"

אהרון קליין יועצו של ראש הממשלה אמר בריאיון ל'ישראל היום' כי ההסכם עם איחוד האמירויות "מכניס את ישראל לעידן חדש. נתניהו הוכיח שהשמאל טעה". לגבי החלת הריבונות אמר: "הנשיא טראמפ כבר הוכיח שהוא החבר הכי טוב שהיה לישראל בבית הלבן. אז ישראל תעבוד עם ארה"ב וזה יובא בזמן הנכון"

לאחר נרמול היחסים של ישראל עם איחוד האמירויות גם בירושלים וגם בוושינגטון אומרים כי מלבד ההצהרה המשותפת של מנהיגי ארה"ב, ישראל והאמירויות, אין מסמכים מחייבים נוספים. יועצו הקרוב של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אהרון קליין, אמר בריאיון בלעדי שהעניק ל"ישראל היום" כי "אין התחייבויות אחרות ואין מסמכים נוספים. לא לגבי ריבונות ולא לגבי כל נושא אחר".

היועץ האמריקני של נתניהו דחה את הטענה שהייתה עסקה כל שהיא של ביטול הריבונות תמורת שלום, ואמר כי "הממשל ביקש פעמיים לאורך התקופה מישראל להשעות את הריבונות. הפעם הראשונה היתה מייד לאחר הטקס בינואר, והפעם השנייה לאחרונה. בהתחשב בדינמיקה הזו, ראש הממשלה החליט להיענות לבקשה, וזה מה שהוביל להסכם. אבל לא הייתה עסקה של 'ויתור על הריבונות תמורת הסכם שלום'. אלה שני דברים נפרדים".

בשיחה עם "ישראל היום" אמר קליין כי ההסכם עם איחוד האמירויות "מכניס את ישראל לעידן חדש. נתניהו הוכיח שהשמאל טעה. בעוד שפוליטיקאים ישראלים אחרים תמכו בהסכם עם איראן, נתניהו היה לפעמים היחיד בעולם לעמוד נגד ההסכם הזה ונגד איראן. זה אחד הדברים שהועילו לקרב את ההסכם".

לדבריו, "רבים חשבו שהדרך היחידה להגיע להסכם בין ישראל למדינות ערב היא לאחר שיהיה הסכם עם הפלשתינים. מאז 2002 רבים אומרים שרק היוזמה הערבית, שכללה נסיגה לגבולות 67' וקיבלה תשומת לב רבה, היא הנוסחה היחידה לשלום. בניגוד לכך, נתניהו טען שאפשר להגיע לנורמליזציה עם מדינות ערב, ושהן אלה שידחפו את הפלשתינים לזנוח את שאיפתם להשמיד את ישראל. וזה מה שקרה. עכשיו ישראל ואיחוד האמירויות עושות שלום, וזה שינוי יסודי של הפרדיגמה. יידרשו כמה ימים ושבועות, אולי חודשים, עד שיבינו את השינוי בצורת החשיבה במזרח התיכון. זוהי דוקטרינת נתניהו".

יועצו של נתניהו נשאל האם במידה וטראמפ ינצח בבחירות, האם תהיה ריבונות? "צריך לראות זאת במבט רחב. אנחנו מחכים מאז 1967 וכולם מבינים שהדחייה זמנית. ראש הממשלה ימשיך לעבוד על כך, והנשיא טראמפ כבר הוכיח שהוא החבר הכי טוב שהיה לישראל בבית הלבן. אז ישראל תעבוד עם ארה"ב וזה יובא בזמן הנכון".

עוד נשאל קלייין, מי המדינות הבאות שיצטרפו להסכמי שלום ולנרמול היחסים על ישראל, "אני מקווה שהאמירויות הן רק ההתחלה, ושנראה עוד מדינות ערביות הולכות בעקבותיה בקרוב. זו תוכנית שראש הממשלה דיבר ועבד עליה פעמים רבות בעבר. אחרי שנים שהפלשתינים דחו את כל מה שהוצע להם, הוא דיבר על האמונה שלו שהעולם הערבי יבוא אל השולחן לעשות שלום תמורת שלום, שלום של אינטרסים הדדיים ולא שלום של נסיגות".

יצוין כי אהרון קליין בן הארבעים, עובד עם נתניהו פחות משנה וזכה לתואר "יועץ סתרים", שכן כמעט אינו בקשר עם אחרים. על פי דיווחים הוא בקשר קרוב מאוד עם ראש הממשלה נתניהו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו