עמית בן יגאל הי"ד. צילום: פייסבוק

המדינה תבקש דיון נוסף בבג"ץ על הפסק נגד הריסת בית המחבל שרצח את בן יגאל

מנלדבליט הנחה לקיים את הדיון לאחר שלפני כשבועיים ביטל בג"ץ את צו ההריסה של בית המחבל, נזמי אבו בכר בכפר יעבד שליד ג׳נין, שממנו זרק את הבלוק שהרג את בן יגאל. גנץ: "הריסת בתים לצורכי הרתעה היא כלי חשוב במלחמה בטרור ואני מקווה שבג"ץ יאשר את בקשה ויאמץ את עמדת מערכת הביטחון"

היועץ המשפטי לממשלה הנחה היום את מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה להגיש בקשה לדיון נוסף ביחס לפסק הדין שניתן בעניין הריסת בית המחבל שביצע בחודש מאי האחרון את הפיגוע בו נרצח לוחם צה"ל, סמ"ר עמית בן יגאל הי"ד. זאת, בהמשך לבקשת הדרג המדיני בנושא, ולאחר שהיועמ"ש הציג בפניהם את הערכתו המקצועית ביחס לסיכויים והסיכונים הכרוכים בבקשה. הבקשה תוגש לביהמ"ש בימים הקרובים.

יוזכר, כי במסגרת פסק הדין, שניתן בדעת רוב, בוטל צו ההריסה ביחס לבית, תוך הבהרה כי שמורה למפקד הצבאי סמכותו לפעול לאטימת החדר בו התגורר המפגע. במשרד המשפטים מבהירים כי הבקשה לדיון הנוסף תהא תחומה רק לעניין קביעת פסק הדין ביחס לצורך במודעות בני המשפחה המתגוררים בבית המחבל, ולא תעסוק בהלכה הכללית ביחס לשימוש בכלי הריסת בתי מחבלים לצרכי הרתעה, מכוח תקנות ההגנה לשעת חירום.

שר הביטחון בני גנץ הגיב להודעת מנדלבליט ואמר כי "אני מברך על החלטת היועץ המשפטי לממשלה לבקש דיון נוסף בפסק הדין שניתן בנוגע להרס ביתו של המחבל שהרג את עמית בן יגאל ז״ל, בהמשך לפנייתי אליו בנושא. הריסת בתים לצורכי הרתעה היא כלי חשוב במלחמה בטרור ואני מקווה שבג"ץ יאשר את בקשה ויאמץ את עמדת מערכת הביטחון".

כזכור, בג"ץ ביטל את צו ההריסה שהוצא לדירת המחבל נזמי אבו בכר שהשליך לבנה מגג ביתו והואשם בהריגת לוחם גולני סמ"ר עמית בן יגאל הי"ד בכפר יעבד בחודש מאי האחרון. בית המשפט הותיר לצה"ל את האפשרות להמיר את ההריסה באטימת החדר שבו התגורר המחבל שמואשם בגרימת מוות בכוונה. מדובר בדירה בקומה שלישית שבה גרים גם רעיית המחבל ושמונת ילדיהם.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כאשר בגץ פוסק לפנות את חאן אלאחמר המדינה לא רוצה לפנות. וכאשר בגץ פוסק לא להרוס את בית המחבל המדינה כן רוצה להרוס.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו