ארה"ב: גבר שחור לא חמוש נפצע אנושות מירי בגבו על ידי שוטר בוויסקונסין

ג'ייקוב בלייק, מהעיר קנושה בוויסקונסין, נפצע קשה לאחר שנורה בגבו על ידי שוטרים שהוזעקו למקום בעקבות תלונה על תקרית אלימות. בעקבות התיעוד פרצו מהומות בעיר שהגיעו אף למבנה ביהמ"ש. המושל: "מתנגדים לשימוש בכוח מופרז"

גבר שחור שאינו חמוש נורה אמש (ראשון) בגבו בעיר קנושה שבמדינת וויסקונסין ופונה במצב קשה לבית חולים במילווקי. בתיעוד נראה ג'ייקוב בלייק, אדם שחור לבוש חולצה לבנה, מלווה בידי שני שוטרים שמכוונים אליו נשק דרוך. בתיעוד לא ניתן לראות מה קדם להליכתו של הגבר השחור לעבר הרכב, ולא נשמעו חילופי מילים כלשהם בין הקורבן ליורים. בשלב מסוים בלייק נכנס למכונית והשוטרים ירו בגבו מטווח אפס.

אירוע הירי התרחש בשעה 17:00, לפי שעון ארצות הברית. שוטרים מקומיים הגיבו לקריאה על אירוע אלימות בעיירה קנושה שבוויסקונסין. עד ראייה שהיה במקום סיפר שבלייק ניסה להפריד בין שני אנשים שהכו אחד את השני. כשהשוטרים הגיעו למקום, הם ניסו לירות בטייזר דווקא כלפיו. לפי דיווח בכלי תקשורת מקומיים, בלייק נורה לעיניי משפחתו וילדיו. "שלושת ילדיו היו בתוך הרכב", נטען.

לדברי המשטרה המקומית, ג'ייקוב בלייק, הגבר שנורה, הועבר לטיפול בבית חולים מקומי. המשטרה לא הסבירה מדוע בלייק נורה, אך הודיעה כי תחקור את המקרה. משרד המשפטים בוויסקונסין הודיע היום כי השוטרים שהיו מעורבים בירי הוצאו לחופשה, וכי היחידה לחקירות פליליות במדינה פתחה בחקירת הירי. היא אמרה כי היא תגבש דוח עבור התביעה בתוך 30 יום.

מושל ויסקונסין, טוני אוורס, אמר על האירוע: "הלילה ג'ייקוב בלייק נורה בגבו מספר פעמים, באור יום. אני ואשתי מצטרפים לחברים, למשפחה ולשכנים בתקווה שהוא לא ייכנע לפצעיו. על אף שאין לנו עוד מידע, אנו בטוחים כי הוא אינו השחור הראשון שנורה או נפצע או נהרג בצורה חסרת רחמים על ידי אנשי כוחות הביטחון במדינה שלנו ובארץ שלנו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו