Fadi Fahd/Flash90

דיווח ערבי: משלחת ישראלית מבקרת בקטאר בניסיון להגיע להבנות מול חמאס

מקורות פלסטינים מעריכים כי ביקורו של השליח הקטרי השבוע ברצועת עזה יצליח להביא לפריצת דרך שתביא להרגעת המתיחות בשבועיים האחרונים בדרום. דיווח: מחשש ליישום מדיניות החיסולים הממוקדים - הנהגת חמאס ירדה למחתרת. בלוני נפץ מעזה נחתו באחד מבסיסי חיל האוויר בדרום

מקורות פלסטינים מעריכים כי ביקורו של השליח הקטארי השבוע ברצועת עזה יצליח להביא לפריצת דרך שתביא להרגעת המתיחות בשבועיים האחרונים בדרום. מקור המקורב לחמאס אמר הבוקר (שני) לעיתון אל-איאם כי מדובר בביקור מכריע, ושני הצדדים בונים עליו כדי לרדת מהעץ כלשונו. לדברי המקורב, "ישנם סימנים חיוביים כי התיווך בין ישראל לחמאס יישא פרי בקרוב".

במקביל, העיתון הפלסטיני "א-שרק אל-אווסט" דיווח מפי מקורות מודיעין בישראל כי הנהגת חמאס ברצועת עזה ירדה למחתרת, בעקבות האיומים מצד ישראל לחדש את הסיכולים הממוקדים. המקורות הוסיפו כי הממשלה בישראל, שעסוקה במשברים שונים, הפקידה את הטיפול ברצועה בידי צמרת הצבא בתיאום עם המל"ל, כאשר הצבא החליט להגדיל את תפקידה של קטאר כמתווך.

על פי הדיווח, משלחת ישראלית בראשות בכירים מהצבא, המוסד, המל"ל והשב"כ ביקרה בקאטר בניסיון להגיע להבנות ורגיעה מול ארגון הטרור חמאס. על פי הדיווח, מי שעומד בראשות המשלחת הוא מפקד פיקוד הדרום אלוף הרצי הלוי, בתמיכה ושיתוף פעולה של ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת.

בתוך כך, צרור בלוני תבערה מעזה נחת הבוקר באחד מבסיסי חיל האוויר בדרום. 28 שרפות כתוצאה משיגור בלוני תבערה נגרמו אתמול ביישובי עוטף עזה. בין היתר, חפץ חשוד אותר סמוך לגן משחקים ובלון תבערה פגע בעמוד חשמל והביא להפסקות חשמל ביישובים מפלסים וניר. אחד מהבלונים נחת בסמוך לפסי הרכבת, בזמן שהיא נסעה באזור.

מטוסי קרב, טנקים וכלי טיס של צה"ל תקפו הלילה עמדות צבאיות ותשתית תת קרקעית של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ והתבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך היום. "צה"ל מקיים הערכת מצב שוטפת ופועל בתקיפות ונחישות כנגד כל ניסיון לפעילות טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל והפרת ריבונותה", נמסר.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו