צילום: חיים צח/ לע"מ

נתניהו: "לא אתערב במינויי יועמ"ש, פרקליט המדינה ומפכ"ל – תירוץ סרק לבחירות"

ראש הממשלה הנחה את הפרקליטים שנפגשו עם המשנה ליועמ"ש להגיד שהוא לא יתערב במינויי הבכירים: "הטענות של כחול לבן הן לא יותר מתירוץ סרק כדי לברוח מ'פשרת האוזר' ולגרור את המדינה לבחירות". בליכוד דוחפים להצביע על הקפאת המינויים עוד לפני ההצבעה המכרעת על דחיית אישור התקציב, חול לבן דורשים לאשר באותה החלטה את תקנון עבודת הממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את הפרקליטים שנפגשו עם המשנה ליועמ"ש דינה זילבר, להגיד שהוא לא יתערב במינויי יועמ"ש, פרקליט המדינה ומפכ"ל – כך נמסר מטעם נתניהו. "ראש הממשלה נתניהו אמר את הדברים כבר אתמול בהצהרה לתקשורת", ציין דוברו והוסיף כי "הטענות של כחול לבן הן לא יותר מתירוץ סרק כדי לברוח מ'פשרת האוזר' ולגרור את המדינה לבחירות".

הדיון במליאת הכנסת בהצעת החוק לדחיית אישור תקציב המדינה ב-120 ימים החל בשעה 17:00, בתום הצעות אי אמון של האופוזיציה, ויימשך עד לשעה 21:00 לכל המאוחר, אז יחלו ההצבעות. לפי הסיכום, יתקיימו הצבעות על 40 הסתייגויות בלבד. אם הצעת החוק לא תעבור עד היום בחצות, הכנסת תפוזר אוטומטית וישראל תצא לבחירות.

ב'וואלה' דווח כי בליכוד העבירו הבוקר לכחול לבן הצעה להחלטת ממשלה, שתכלול התייחסות לנושא התקציב ולנושא הקפאת המינויים, והם דורשים לאשר אותה לפני אישור הצעת החוק של ח"כ צבי האוזר. מנגד, בכחול לבן דורשים לאשר גם במקביל, באותה החלטת ממשלה, את תקנון עבודת הממשלה ומנגנון הפריטטיות שמפצה על הפער במספר השרים בין שתי המפלגות. בשלב זה, אין הסכמות בין הצדדים.

בכחול לבן אומרים שאנשים הליכוד הם אלה שהקשיחו עמדות, בכך שהם מתנים את אישור החוק לדחיית אישור התקציב באישור הקפאת המינויים בממשלה. "בליכוד מנסים להעביר מהבוקר במחטף הקפאה של המינויים הבכירים בממשלה ומסרבים לדון בכל נושא אחר כמו לדוגמה התקנון. לא מתקיים משא ומתן פרט לדרישה החדשה של הליכוד", מסרו גורמים במפלגה.

מכחול לבן נמסר מוקדם יותר כי "לנתניהו נותרו שעות ספורות להוכיח את הבטחתו לאומה מאמש למנוע בחירות בישראל. נותרו לו שעות בודדות להראות אם יעמוד בהבטחתו לציבור לקיים ממשלת אחדות שתטפל בקורונה ובביטחון, או לשבור את הכלים לטובת שיקוליו האישיים והמשפטיים. כחול לבן הבהירה יותר מפעם אחת: כל הנושאים פתירים ובלבד שההסכמים ימולאו כפי שהובטחו וימנעו בחירות מיותרות לישראל. כל נסיונות מחטף הרגע האחרון של הליכוד באשר למינוי פרקליט מדינה או יועץ משפטי לממשלה ייתקלו בחומה בצורה".

ההודעה הגיעה בתגובה לדברים של בכיר בליכוד כי "כחול לבן בורחים מפשרת האוזר שהם עצמם הסכימו לה וגוררים את המדינה לבחירות בטענות שקריות והערמת קשיים של הרגע האחרון. על אף שראש הממשלה נתניהו כבר הודיע שהוא לא יתערב במינויי בכירים במערכת המשפט, כחול לבן מסרבים להקים ועדה פריטטית (שיוויונית) למינוי בכירים כפי שקבעה פשרת האוזר וכפי שהוסכם בהסכם הקואליציוני".

"כחול לבן גם מנסים להגדיר את התקציב כדו-שנתי למרות שבפשרת האוזר התקציב אינו מוגדר כך. כחול לבן דורשים את אישור תקנון הממשלה – דבר שגם הוא לא מופיע בפשרת האוזר עליה סוכם". הבכיר בליכוד ותקף את שר החוץ ואמר כי "בזמן שכחול לבן של גנץ הסכימה לפשרה, כחול לבן של גבי אשכנזי גוררת את המדינה לבחירות".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר לפני זמן קצר במליאת הכנסת כי "בשעות האחרונות יש ניסיון שקט, זוחל של הליכוד לגרום לכחול לבן לוותר בעוד דבר קטן אחד – על המפכ"ל. הליכוד רוצה למנות את המפכ"ל שבא לו, ואומר כן, אנחנו נדבר על היועץ המשפטי לממשלה ואנחנו נדבר על פרקליט המדינה ונעשה מזה רעש, ואז אתם לא תשימו לב שוויתרתם לנו בנושא המפכ"ל".

"המפכ"ל הוא האיש שיחליט מה קורה בפרשת המניות. המפכ"ל הוא האיש שיחליט מה קורה בפרשת הצוללות. המפכ"ל יהיה אחראי על כל התפתחות בתיקי החקירות של נתניהו גם תוך כדי המשפט. הם רוצים את המפכ"ל. השאלה הנשאלת זה האם במסגרת הכניעה האינסופית של כחול לבן לנתניהו בכל דבר. הדבר הזה שהחל בהודעה על אחדות והפך להיות לזחילה מתמדת, הם יוותרו גם על המפכ"ל".

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן אמר בישיבת הסיעה כי "הדבר היחידי שמעסיק אות נתניהו זה מינויים של מפכ"ל המשטרה, פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה. נתניהו לכן לא רוצה תקציב, אבל נאלץ להיכנע לאולטימטום של דרעי וליצמן, והסכים לדחיית התקציב ובמקביל ליצירת קופה קטנה של 11 מיליארד ש"ח שתבוזבז בהתאם לאינטרסים אלקטוראליים ולחצים קואליציוניים".

"בני גנץ שתמך בהתלהבות בדחיית התקציב רק מסיבה אחת, האיש נאחז בקרנות המזבח על מנת לשמור על הכיסא כי הוא מבין שבבחירות הבאות הוא הולך להיעלם. בני גנץ מתגלה יותר צ'מברלין מצ'מברלין והוא צריך רק לזכור שבסוף הוא יקבל גם בושה גם בחירות וגם ימחק מההיסטוריה הפוליטית של מדינת ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו