אשכנזי בנסיעה מדינית ראשונה: ישתתף במפגש שרי החוץ של האיחוד האירופי

שר החוץ אשכנזי הוזמן לכנס כאורחו האישי של שר החוץ הגרמני, הייקו מאס. השניים צפויים לבקר מחר יחד בוילה ואנזה, שם גובש "הפתרון הסופי" להשמדת יהדות אירופה, ולאחר מכן יקיימו השניים פגישת עבודה בהשתתפות גורמים מקצועיים בכירים ממשרדי החוץ של שתי המדינות

שר החוץ גבי אשכנזי נחת היום בגרמניה לביקור מדיני ראשון וקיים פגישה עם נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר. עם כניסתו לארמון הנשיאות, חתם השר אשכנזי בספר האורחים. השר אשכנזי עדכן את נשיא גרמניה על הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות ועל ההתפתחויות באזור. בהמשך עדכן השר אשכנזי על האירוע הביטחוני אמש בצפון, הודה לו על ההכרה של גרמניה בחיזבאללה כארגון טרור, וביקש ממנו לפעול לכך שמדינות נוספות יצטרפו להכרה. השר אשכנזי קרא לממשלת גרמניה להצטרף למאמץ האמריקני לביטול הסרת האמברגו מאיראן והשבת מנגנון הסנקציות.

שר החוץ אשכנזי הוזמן לכנס כאורחו האישי של שר החוץ הגרמני, הייקו מאס. השניים צפויים לבקר מחר יחד בוילה ואנזה, שם גובש "הפתרון הסופי" להשמדת יהדות אירופה, ולאחר מכן יקיימו השניים פגישת עבודה בהשתתפות גורמים מקצועיים בכירים ממשרדי החוץ של שתי המדינות. משם ייסעו השניים יחד למטה משרד החוץ למפגש שרי החוץ של האיחוד האירופי.

שעות בודדות אחרי נחיתתו בברלין לקראת מפגש מיוחד עם שרי החוץ של מדינות האיחוד האירופי, קיים שר החוץ אשכנזי טקס רשמי ברציף 17 בברלין לציון זכרם של עשרות אלפי יהודי גרמניה שנשלחו מרציף זה למחנות ההשמדה. שר החוץ אשכנזי פתח את ביקורו הרשמי הראשון כשר החוץ בפגישה עם נשיא גרמניה, פרנק ואלטר שטיינמאייר ומשם נסע הישר לטקס ברציף 17. הטקס, במעמד שגריר גרמניה, ג'רמי יששכרוף, מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז ורב הקהילה, נפתח בהנחת זר 'יזכור' בשם ממשלת ישראל, ולאחריו קריאת קדיש, דקת דומיה ושירת התקווה.

"ניצב אני כאן כשר החוץ של ממשלת ישראל ורמטכ״ל צה״ל לשעבר, מצדיע לזכרם ולעפרם של ששת המיליונים, אחינו ואחיותינו ונשבע : 'נזכור ולא נשכח'. לעולם לא ילכו עוד יהודים למותם בשל יהדותם. לעולם לא עוד. הרצון להשמידנו לא חלף מן העולם. אנו רואים את ניסיונותיה של איראן להתחמש ולהתעצם, תוך שהיא משתמשת בשלוחותיה, חיזבאללה בצפון וחמא"ס בדרום, לפגוע באזרחיה של מדינת היהודים".

"בשמם של אבי ומשפחתו, שחלמו על מדינה עצמאית וריבונית, בשמם של כל המיליונים שלא זכו לחזות בהגשמת חלומם ובשמם של הניצולים שחיים בקרבנו, אני עומד כאן היום ומתחייב: לעולם לא נעמוד עוד חסרי הגנה, זקוקים לחסדי אחרים. נגן על בנינו ובנותינו תוך שאנו אוחזים בחרב ביד אחת ובעלה של זית ביד השנייה", דבר שר החוץ.

צילום: רותי צונץ

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הם נוסעים ואנחנו כלואים!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו