צילום: נועם רבקין פנטון / Flash90

השר לשת"פ אזורי: "הערכתנו היא שהיקף הסחר הראשון יעמוד על 500 מיליון דולר"

השר לשיתוף פעולה אזורי אופיר אקוניס התייחס הבוקר להסכם עם האמירויות ואמר כי "הייתה המעטה בהסכם הזה דווקא מאלה ששנים היו בצד השני. הערכה היא שההסכם יניב מליארדים לאזרחי ישראל, לתעשיות הישראליות, לכלכלה הישראלית". אקוניס העריך כי החתימה על ההסכם תיהיה עוד לפני ראש השנה או מיד לאחריו

השר לשיתוף פעולה אזורי, אופיר אקוניס התייחס הבוקר (שני) בראיון ל'רדיו 103' לאי הצטרפותו לטיסה ההיסטורית לאיחוד האמירויות ואמר כי, "הדרג שנקבע שיטוס הוא דרג של בכירים פקידים ומנכ"לים. מנכ"ל משרדי על הטיסה עם רשימה ארוכה מאוד שאנחנו גם נציג אותה, אינני יודע עם חזרתו או אולי בסמוך לחזרתו".

אקוניס התייחס לטענות שלא מדובר "בהסכם שלום" היות ולא היה מלחמה בין ישראל להאמירויות ואמר, "נדמה לי שבחודש האחרון הייתה המעטה בהסכם הזה דווקא מאלה ששנים היו בצד השני. עשינו הערכה במשרדנו מה ייתן ההסכם לאזרחי ישראל, לתעשיות הישראליות, לכלכלה הישראלית – הערכתנו היא ש-500 מיליון דולר היקף סחר בשלב הראשון, רק וזה עוד ילך ויתעצם".

השר לשת"פ אזורי הדגיש ש"כיוון שלרגע זה אין עדיין תאריך מדויק לחתימה על ההסכם הערכתי שלי, אני מקווה מאוד שזה יקרה עד ערב ראש השנה. לא בטוח, ערב ראש השנה מתקרב בצעדי ענק, אני מאוד מקווה שנצליח. אם לא, נעשה את זה ממש בתחילת אוקטובר ואז יוצאים לדרך".

על התפטרותו של ראש אגף התקציבים במשרד האוצר שאול מרידור, אמר: "בוא נגיד אמירה כללית, ישנם ממשלים בדמוקרטיות לא קטנות כמו ארה"ב, שכאשר מגיע ממשל חדש, במקרה הזה רק שר חדש, וחצי ממשל חדש, הפקיד אורז את מטלטליו ועוזב כי הוא חושב שלא יסכים עם מדיניות השר. זה קורה בדמוקרטיה ענקית בשם ארה"ב, אם מר מרידור הצעיר חשב שאיננו מסכים עם מדיניותו של האדם נבחר הציבור, הליכוד וחלוקת התיקים, תיק באוצר בידי הליכוד, והמדיניות היא של ישראל כ"ץ, הוא צריך להביע את דעותיו המקצועיות, אין על זה וויכוח. אבל אם הוא רואה שאיננו יכול ליישם בצורה מיטבית את המדיניות שמתקבלת בצורה דמוקרטית לחלוטין, קודם במליאת הממשלה, אח"כ בוועדת הכספים, אח"כ במליאת הכנסת, אז קם והתפטר. זה בסדר, זה קרה, ויש לי יסוד להניח שזה יקרה בממשלים נוספים".

בכיר הליכוד הוסיף: "אגיד את זה בצורה הכי כללית, שיכולה להיות יכול להיות שבהתפטרותו של מר מרידור יש ביצוע של מעשה אבות סימן לבנים. השר מרידור התפטר מהממשלה על רקע חילוקי דעות ביולי בוועידת קיסריה 1997, לא הסכים עם המדיניות. שאול לא מסכים עם המדיניות ומתפטר, זה לגיטימי ולא הייתי מפריז בדבר הזה. יש יום הרבה יותר חשוב היום".

לסיום אמר השר אקוניס: "אני לא מחלק ציונים לפקידים במשרדי הממשלה, אני חושב שהדרמה הגדולה שנעשתה אתמול יצאה מכלל פרופורציה. אדם מתפטר, זה קרה בעבר ויקרה בעתיד. אני אומר בסופו של דבר, אם מר מרידור רוצה להציג לציבור את מדיניותו ואת תפיסת עולמו ולהיבחר על ידי הציבור, הוא מוזמן לעשות את זה בניסיון להיבחר לרשימה כזו או אחרת לכנסת".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו