Olivier Fitoussi/Flash90

אחרי חודש של ביטולים: הממשלה תתכנס ביום שלישי לדון בתוספות תקציביות

הישיבה תתקיים לאחר שבועות ארוכים שבהם בוטלה בשל נתק בין הליכוד לכחול לבן, והיא צפויה לעסוק בתוספות תקציביות למאבק במגיפת הקורונה גם ועדת שרים לחקיקה צפויה להתכנס ביום ראשון אחרי נתק של כמה שבועות. השרים ידונו רק בענייני קורונה

הממשלה תתכנס ביום שלישי הבא בצהריים לישיבה משותפת לראשונה מזה חודש – כך הודיעה הבוקר (שישי) לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת, במקום הישיבה השבועית שמתקיימת בדרך כלל כל יום ראשון, אך בוטלה פעם אחר פעם בחודש האחרון. הדיון צפוי לעסוק רק בתוספות תקציב למאבק בקורונה.

מלכתחילה הישיבה הייתה אמורה להתקיים ב-13 בחודש, ואולם הושג סיכום עם כחול לבן להקדים את מועד הדיון. השרים יתבקשו לאשר הגדלה של תקציב המדינה ב-11 מיליארד שקלים, כאשר עד אז יגבשו שר האוצר ישראל כץ ובכירי משרדו את התוכניות המפורטות. גם ועדת שרים לחקיקה צפויה להתכנס ביום ראשון אחרי נתק של כמה שבועות.

בשבוע שעבר נדחתה ישיבת הממשלה עקב הפגישות המדיניות שהתקיימו עם הגעת המשלחת האמריקנית לישראל והטיסה לאיחוד האמירויות. גם בשבוע שלפני כן לא התקיימה ישיבה, עקב המחלוקת בין המפלגות והאפשרות של הקדמת הבחירות בגלל אי אישור תקציב המדינה. בנוסף, כחול לבן והליכוד עדיין חלוקים לגבי אישור תקנון חדש למשלה שתשמור על השוויון בין הגושים.

שלשום התייחס שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ למתקפות של ראש הממשלה בנימין נתניהו נגדו. "מה שנתניהו 'מחטיף לי' – זו סטירה בפני האומה", אמר בראיון לרשת ב'. יו"ר כחול לבן הסביר כי אין הנחיה להכין את התקציב לשנת 2021 כי "מישהו רוצה לשריין לעצמו נקודת יציאה נוספת. יכול לקרות שנתניהו ינסה לפרק את החבילה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו