Marc Israel Sellem/POOL

נתניהו מכחיש: "בשום שלב לא הסכים למכירת נשק מתקדם לאמירויות"

לשכת ראש הממשלה מכישה את הדיווח ב'ניו יורק טיימס' שאישר עסקת נשק עם האמירויות: "חזרה על טענה מופרכת לא הופכת אותה לאמת. בשום שלב בשיחות עם ארה"ב לא נתן נתניהו את הסכמת ישראל למכירת נשק מתקדם לאיחוד האמירויות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מכיש את הדיווח ב'ניו יורק טיימס' לפיו אישר את מכירת הנשק המתקדם לאיחוד האמירויות: "חזרה על טענה מופרכת נגד ראש הממשלה נתניהו לא הופכת אותה לאמת. בשום שלב בשיחות בין ישראל לארה"ב שהובילו לפריצת הדרך ההיסטורית עם איחוד האמירויות ב-13.8 לא נתן רה"מ נתניהו את הסכמת ישראל למכירת נשק מתקדם לאיחוד האמירויות", נמסר מלשכת ראש הממשלה.

מהליכוד נמסר כי "לשמאל קשה לראות איך ראש הממשלה נתניהו ריסק את תפיסת "שטחים תמורת שלום" והביא לראשונה ״שלום תמורת שלום״, ולכן הם מנהלים מולו קמפיין פייק ניוז שקרי. מדהים לגלות שמי שעומדים מאחורי הקמפיין השקרי הזה הם אותם אנשים שתמכו בעסקת הגרעין המסוכנת עם איראן ובעקירת יישובים ביהודה ושומרון – ויתורים שהיו מפקירים את ביטחון ישראל ושראש הממשלה נתניהו התנגד להם בכל תוקף".

גם שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר הכחיש את הדיווח. "זה לא נכון", אמר לעיתון והוסיף כי הוא "בטוח שממשל טראמפ מחויב לחלוטין לשמור על יתרונה הצבאי של ישראל באזור". במחלקת המדינה האמריקנית סירבו להגיב לדיווח.

בדיווח שפורסם בארה"ב נטען כי נתניהו הסכים בחשאי שממשל טראמפ ימכור נשק מתקדם לאיחוד האמירויות הערביות, למרות שאמר בפומבי מאוחר יותר כי הוא מתנגד להסכם זה. לפי גורמים הבקיאים במשא ומתן, נתניהו בחר שלא לנסות לחסום את העסקה, מכיוון שהשתתף במאמץ רחב יותר בחודשים האחרונים, שנועד להבטיח את פריצת הדרך הדיפלומטית, עם נרמול היחסים בין ישראל לאמירויות.

לאחר שהידיעה על עסקת מכירת הנשק הצפויה התפרסמה, הכחיש נתניהו שוב ושוב כי התחייב בפני ממשל טראמפ שישראל לא תתנגד לעסקת הנשק. הגורמים הבקיאים במשא ומתן טענו לעיתון כי הצהרותיו הפומביות של נתניהו היו "שקריות". בשלב מאוחר יותר, הפסיק נתניהו להתלונן בפומבי על מכירת הנשק לאמירויות, לאחר פגישה עם מזכיר האמריקני מייק פומפאו בירושלים בשבוע שעבר, ש"החזיר את ראש ממשלת ישראל ל'קו האמריקני'", לדברי הגורמים.

לפי הדיווח, הבית הלבן האיץ בשבועות האחרונים את ההליכים למכירת חבילת נשקים חדישים לאמירויות, בהם מטוסי הקרב, אך לא רק. ב"ניו יורק טיימס" חושפים כי כחלק מהעסקה יקבלו באמירויות גם מטוסי לוחמה אלקטרונית מסוג EA-18G Growler שמטרתם נטרול הגנה אווירית של כוח אויב. עשרות גורמים מהאמירות נסעו בשבוע שעבר לוושינגטון ונפגשו עם גורמים בפנטגון ובמחלקת המדינה האמריקנית בין היתר כדי לדון בחבילת הנשק שיקבלו וביוזמתם הדיפלומטית עם ישראל.

גורמים אמריקנים, כך נכתב בדיווח, מקפידים להתעקש כי הדחיפה החדשה למכירת הנשק לאמירויות אינה "פרס ישיר" על תפקידם בהסכם מול ישראל. אולם, הם אינם חולקים על כך שלאחר שנים של סירובים מצד וושינגטון למכור מטוסי F-35 לאבו דאבי, שינוי העמדה קשור ליוזמה הדיפלומטית.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני מאמין לאמריקאים ואתם??????

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו