צילום: המזכירות הארצית דחסידי ברסלב.

דיווח: צוות השרים גיבש מתווה לכניסת ישראלים לאומן – האוקראינים יסכימו?

מתווה אומן המתגבש לאחר התייעצות השרים עם עסקני ברסלב: שהייה באומן בקפסולות, מעבר על פני הציון בסרט נע, חזרה ארצה לבידוד. בישראל מקווים שהמתווה שגובש יאושר על ידי האוקראינים שבשלב זה לא מאפשרים כניסת זרים למדינה

בניגוד לעמדת פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, מסתמן שצוות השרים בראשות השר זאב אלקין צפויה לאמץ את המתווה המוקפד שהוכן בחודשים האחרונים על ידי עסקי חסידות ברסלב, שפרטיה נחשפו ב'חדשות JDN' כבר לפני מספר שבועות, אך ייתכן וידרשו בו שיפורים נוספים. ב'חדשות 12' דווח כי ההסכמות הושגו בתום עבודה ממושכת שהסתיימה סמוך לכניסת השבת.

על פי הדיווח של ירון אברהם, השהייה באומן תתבצע בקפסולות קטנות, כמובן שהוויכוח יהיה על המספרים אולם כעת ברור שיהיה מדובר בעשרות ולא במאות מתפללים. שנית, המעבר על פני ציון הקדוש תיעשה במאין "סרט נע", זאת כדי למנוע שהייה ממושכת במתחם הקטן והצר. לבסוף, החזרה ארצה תתבצע גם היא בקפסולות והחוזרים יתבקשו לשהות בבידוד תחת פיקוח.

בדיווח נאמר כי "המתווה שמציעים השרים הוא מתווה טוב אבל צריך לזכור שייתכן והוא לא יהיה רלוונטי כלל זאת בשל העובדה שאוקראינה נעלה את שעריה בכלל, לא רק לישראלים. ההבנה בישראל היא שבתחילתו של השבוע ועד אמצעו, האוקראיניים יקבלו החלטות לגבי מדיניות הכניסה הכללית אליהם ואז יהיה אפשר להגיש את המתווה ולראות אם זה מאושר מצדם".

עוד דווח כי אחרי שראו השרים מה האוקראינים החליטו במסגרת ועדה בין-משרדית ממשלתית שהוקמה שם, הם גיבשו את התנאים שלדעתם ירצו את כל הצדדים, גם את החסידים וגם את ראשי מערכת הבריאות באוקראינה וישראל. המטרה הראשונית של המתווה, היא לאו דווקא לאפשר טיסות נוספות לאומן אלא לדאוג לשהייה ובעיקר לחזרה בטוחה של אותם חסידים וישראלים שנמצאים שם כדי שלא ידבקו ולא ידביקו.

במהלך הדיון בישיבת קבינט הקורונה בשבוע שעבר אמרו נציגי פיקוד העורף כי הם נערכים לקבלת החוזרים מאומן במלוניות. השר אלקין טען שקיימת הגזמה בחשיבות האירוע ובהשפעתו על התחלואה בישראל. "יש פה אירוע מול האוקראינים", אמר אלקין, "כל חודש חוזרים מחו"ל עשרות אלפי ישראלים, שזה פי אלף מהמספרים שמדברים עליהם באומן. הישראלים שחוזרים לא נכנסים לבידוד במלוניות, הכל שאלה אם חוזרים ממדינה ירוקה או אדומה. במקרה של חסידות ברסלב, הם מראש מוכנים להתחייב לחזור למלוניות בפיקוח של פיקוד העורף, על חשבונם. זה הרבה יותר טוב מסתם לחזור ממדינות אדו־ מות. יש למשל דיון על טאבה ואף אחד לא מתרגש ממנו, אף על פי שמדובר ב־75 אלף איש שאמורים להיכנס לסיני בלי שום פיקוח. באומן מדובר באלפים בודדים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו