אלקין הזהיר את אוקראינה: חשש שחסיד ירצח באומן בגלל האנטישמיות

ישראל ממתינה להחלטה של האוקראינים אם לאפשר כניסה מוגבלת של תיירים למדינה. אחת האפשרויות שנבדקות בקייב: להתיר כניסה של זרים שכבר חלו בקורונה והבריאו. ליצמן דרש: "לא מוכן שגמזו ייקח חלק בצוות שמטפל במתווה עד שיתנצל על הכפשות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

השר זאב אלקין העומד בראש צוות השרים שבוחן את האפשרות למתווה נסיעה לאומן כבר פנה לרשויות באוקראינה וביקש מהן להבטיח את הגנתם של כ־1,500-2,000 הישראלים שנמצאים באומן וחווים שם בימים האחרונים גילויים של אנטישמיות מצד תושבים מקומיים. ב'ידיעות אחרונות' דווח כי השר הזהיר שקיים חשש שהאירוע יסתיים לבסוף ברצח של אחד מחסידי ברסלב.

בעקבות הפנייה, האוקראינים מינו פרויקטור מיוחד לנושא הביטחון. האחרון פנה למשטרה הלאומית ושיגר לאומן משלחת מקייב כדי לעשות סדר במקום ולהבהיר למשטרה המקומית שהשלטונות בבירה מבקשים לטפל ביד קשה בתופעות של אנטישמיות. כמה מהאחראים לפגיעה בישראלים כבר נעצרו.

עוד דיווח איתמר אייכנר כי בשיחה שקיים אלקין עם האוקראינים, הם עידכנו אותו שנבחנת כניסה של זרים למדינה ‐ למשל של אנשים שחלו כבר בקורונה והחלימו. מתווה זה יאפשר לכמה מאות חסידי ברסלב ישראלים להגיע לאומן. "האוקראינים צריכים לקבל החלטה בנושא", עידכן אלקין אתמול, "אם הם יגידו שמותר להיכנס, יהיו ישראלים שייצאו לשם".

במהלך הדיון אתמול בישיבת קבינט הקורונה אמרו נציגי פיקוד העורף כי הם נערכים לקבלת החוזרים מאומן במלוניות. השר אלקין טען שקיימת הגזמה בחשיבות האירוע ובהשפעתו על התחלואה בישראל. "יש פה אירוע מול האוקראינים", אמר אלקין, "כל חודש חוזרים מחו"ל עשרות אלפי ישראלים, שזה פי אלף מהמספרים שמדברים עליהם באומן. הישראלים שחוזרים לא נכנסים לבידוד במלוניות, הכל שאלה אם חוזרים ממדינה ירוקה או אדומה. במקרה של חסידות ברסלב, הם מראש מוכנים להתחייב לחזור למלוניות בפיקוח של פיקוד העורף, על חשבונם. זה הרבה יותר טוב מסתם לחזור ממדינות אדו־ מות. יש למשל דיון על טאבה ואף אחד לא מתרגש ממנו, אף על פי שמדובר ב־75 אלף איש שאמורים להיכנס לסיני בלי שום פיקוח. באומן מדובר באלפים בודדים".

ברק רביד דיווח ב'וואלה' כי יו"ר יהדות התורה השר יעקב ליצמן ביקש אתמול בתחילת הדיון בקבינט הקורונה את רשות הדיבור ואמר כי הוא לא מוכן שגמזו ייקח חלק בצוות השרים שמטפל במתווה הטיסות לאומן עד שלא יתנצל על "ההכפשות נגד החסידים שהביאו לעליה באנטישמיות נגדם באוקראינה".

לפי שרים שהשתתפו בישיבה ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב ואמר לליצמן כי תהיה ישיבה של צוות השרים לענייני אומן וגמזו ישתתף בה. ליצמן שב ואמר כי אינו מוכן שגמזו יהיה מעורב בנושא. נתניהו גיבה שוב את גמזו. "מי שצריך מבחינת משרד הבריאות וגורמי המקצוע להיות בישיבה כזו ישתתף בה", סיכם נתניהו את הוויכוח הקצר.

אלקין מתח לאחרונה בראיון ל'רדיו 103' ביקורת על מכתבו של גמזו לנשיא אוקראינה, והתייחס לאנטישמיות הגואה במדינה, לדבריו, "הישראליים עצמם אמרו שהאנשים שמגיעים לאומן מפיצי מחלות וצריך להיזהר מהם'. היו כמה התנגשויות פיזיות באומן בימים האחרונים והתקפות על הישראליים שנמצאים שם וגם בזה צריך לטפל מול שלטונות אוקראינה. כדי להגן על אזרחים ישראליים שנמצאים שם. אין לי ספק שפרופ' גמזו לא התכוון לתוצאה אבל זה מה שקורה כשעושים פעולה שלא מתואמת, בלי לשאול אף אחד, בלי לבדוק איך זה יכול להשפיע במדינה כמו אוקראינה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אחרי שהוא בשיחת טלפון התיר את דמם😟

חבל על החסיד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture