Oren Ben Hakoon/POOL

לפיד עונה לנתניהו: "מצפה ממך לקחת אחריות, להודות בכישלונך ולהתפטר"

ראש האופוזיציה במכתב תגובה לראש הממשלה: "גרמת לישראל להיות מקום ראשון בעולם בתחלואה, הובלת לקריסת המשק, וגרמת לשבר חסר תקדים באמון הציבור במוסדות המדינה ובהנהגתה". ליברמן לנתניהו: "אתה מ-פ-ח-ד מדרעי ומליצמן"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד שיגר הערב (שני) במכתב תגובה לראש הממשלה בנימין נתניהו וכותב כי "בחודשים האחרונים מתמודדת מדינת ישראל במאבק העולמי נגד התפשטות נגיף הקורונה. במסגרת מאבק זה נכשלת כישלון חרוץ בטיפול במשבר בהיבט הבריאותי והכלכלי. גרמת לישראל להיות מקום ראשון בעולם בתחלואה, הובלת לקריסת המשק, וגרמת לשבר חסר תקדים באמון הציבור במוסדות המדינה ובהנהגתה".

"ההתבטאויות המסוכנות, היהירות וחסרות האחריות שלך ושל סביבתך הקרובה והכשל העמוק בתהליך קבלת ההחלטות הביאו לכך שיש בישראל למעלה מאלף מתים מנגיף הקורונה, כמעט מיליון מובטלים, מעל 70 אלף עסקים יסגרו עד סוף השנה ומדינת ישראל נמצאת בגירעון התקציבי הגדול בתולדותיה. בשעה זו, בה ניצבת ישראל מול המשבר הבריאותי והכלכלי החמור בתולדותיה אני מצפה ממך לקחת אחריות, להודות בכישלונך ולהתפטר. רק כך נוכל לשמור על הבריאות, על החיים, על הכלכלה ועל מדינת ישראל".

גם יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, שיגר מכתב תגובה לראש הממשלה נתניהו: "אדוני רה"מ, קיבלתי את מכתבך בתדהמה רבה. טענותיך חסרות שחר ורחוקות שנות אור מהמציאות. כל ההחלטות שהתקבלו על ידך עד עתה מנועות משיקולים פוליטיים ולא עניינים. מעולם לא טרחת לכנס את ראשי מפלגות האופוזיציה על למנת להסביר את מדיניות הממשלה במאבק בנגיף הקורונה ובמשבר הכלכלי, כי אין לך מדיניות, ולכן לא ניתן לתמוך במשהו שלא קיים".

"כמו כן, אם לא מספיק לנו נגיף הקורונה, אתה מפיץ את נגיף האנדרלמוסיה. הממשלה לא התכנסה 6 שבועות, דבר חסר תקדים שלא קרה מאז קום המדינה. ההחלטות מתקבלות בשלוף וברגע האחרון, כולל ההחלטות על דחיית התקציב, על פתיחת שנת הלימודים, המגבלות על ערים אדומות, הנסיעה לאומן וכו'. במקום להחזיק את אזרחי מדינת ישראל כבני ערובה ולהוביל את המדינה לסגר כללי בחגי תשרי בגלל שאתה מ-פ-ח-ד מדרעי ומליצמן, תורה על העברת הטיפול במשבר הקורונה לצה"ל ולפיקוד העורף ותעביר תקציב לאלתר. את תמיכת ישראל ביתנו במהלכים אלו יש לך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם מוקדם יותר מכתב חריף לראשי המפלגות האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, ח"כ אביגדור ליברמן, ח"כ נפתלי בנט וח"כ איימן עודה, ומאשים אותם ב"פגיעתכם במאבק של מדינת ישראל בקורונה ועידוד לאנרכיה", זאת על רקע הדברים של ליברמן כי "אני מציע לציבור להתנהל בהתאם לשכל הישר ולא בהתאם להנחיות הממשלה".

נתניהו כותב כי "בחודשים האחרונים, מתמודדת מדינת ישראל במאבק העולמי נגד התפשטות נגיף הקורונה. במסגרת מאבק זה, יזמנו צעדים כלכליים ובריאותיים המתבקשים במצב החירום ומצריכים שיתוף פעולה מכלל הציבור. ראיתי בצער ודאגה התבטאויות חסרות אחריות מצידכם אשר מחלישות, מפלגות ופוגעות באחדות הציבור במאבק בקורונה".

"התבטאויות מסוכנות וחסרות אחריות מצד נציגי ציבור עלולות להביא לאי-ציות להנחיות משרד הבריאות והמשטרה – וכתוצאה מכך לאובדן חיי אדם. בשעה זו, בה אנו פועלים יומם וליל לנצח את המגפה, אני מצפה מכם לחדול מהתבטאויות אלה, לגלות אחריות, ולהבהיר לציבור שיש לקיים את ההנחיות במלואן. רק כך נוכל לשמור על הבריאות, על החיים ועל הכלכלה", לשון המכתב.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בתור אחד שמתעב אותך מבקש שתקח אחריות למפלגה הכושלת שלך ותקיים פריימריז ללא שום דחיות עוד עכשיו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו