צילום ארכיון: איתמר אייכנר, ווינט

מחשש שיידבק בקורונה: נתניהו יטוס עם משפחתו לוושינגטון במטוס פרטי

ראש הממשלה ורעייתו יטוסו לטקס חתימת ההסכם בבית הלבן עם איחוד האמירויות בטיסה פרטית, ובנפרד מהמשלחת. "הגורמים המקצועיים הנחו שראש הממשלה יטוס במטוס נפרד מהטיסה שבה יהיו יותר מ-70 איש", נמסר מלשכתו. אבנר ויאיר יצטרפו: "המשפחה תממן מכיסה"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתכוון לצאת לוושינגטון לטקס החתימה על ההסכם עם איחוד האמירויות במטוס פרטי ובנפרד מן המשלחת הישראלית לאירוע – כך דווח הערב (חמישי) בחדשות 13. ייתכן שבכירים נוספים יטוסו עם נתניהו ורעייתו בטיסה פרטית זו. עוד מתברר כי בני המשפחה יאיר ואבנר נתניהו יצטרפו לטיסה לארה"ב, וכי משפחת נתניהו תכסה את עלויות הטיסה שלהם.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "מפאת החשש שראש הממשלה ידבק בקורונה בטיסה בה יהיו יותר מ-70 איש, הנחו הגורמים המקצועיים שראש הממשלה יטוס במטוס נפרד שמדינת ישראל נוהגת להשתמש בו מעת לעת". היא הוסיפה כי "העלות הכוללת של טיסת שני המטוסים לוושינגטון היא 50% פחות מעלות הטיסה הקודמת לוושינגטון במטוס אחד".

ב'וואלה' דווח כי סמנכ"ל ביטחון וחירום במשרד ראש הממשלה אלון חלווה, שהינו אחראי על ההתמודדות עם הקורונה במשרד ראש הממשלה, הוא שהנחה על הטיסה הנפרדת של בני הזוג נתניהו במטוס הפרטי. דובר משפחת נתניהו מסר כי "יאיר ואבנר נתניהו יצטרפו לטיסה לארצות הברית. משפחת נתניהו מכסה את עלויות הטיסה מכיסה, על פי התעריף המקובל שקובע חשב משרד ראש הממשלה".

בליכוד אמרו כי "השמאל והתקשורת מחפשים כל תירוץ להקטין את ההישג ההיסטורי של ראש הממשלה נתניהו ואף לסכן את בריאותו רק בגלל שהם לא מוכנים לסבול שהוא הביא ״שלום תמורת שלום״ ולא ״שלום תמורת שטחים״. ראש הממשלה נתניהו ימריא לפגישה עם נשיא ארה"ב ולהסכם שלום היסטורי שיביא למדינת ישראל רווחים מדיניים וכלכליים אדירים. השמאל והתקשורת ימשיכו להתעסק בשטויות בזמן שראש הממשלה ימשיך להביא הישגים אדירים לישראל ולעשות היסטוריה".

המשלחת צפויה להמריא מנתב"ג ביום ראשון, לכבוד טקס החתימה החגיגי על הסכם השלום עם איחוד האמירויות בבית הלבן. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ יארח את הטקס, ובמעמד החתימה יהיה שר החוץ האמירותי, עבדאללה בן זאיד.

בימים האחרונים, כחלק מההכנות לטיסה ההיסטורית, החזירה אל על לעבודה טייסים מצי 777 שהוצאו לחל"ת. אחד ממטוסי החברה, שפורק מכיסאות לצורך הטסת מטען בשיאו של המשבר, הורכב מחדש לצורך הטסת המשלחת הישראלית. לפי הדיווח, בחברה תכננו בין היתר להתקין מיטה במחלקה הראשונה, אך בסופו של דבר החליטו במשרד רה"מ להפריד את הטיסות, בין היתר במטרה להפחית את הסיכון להידבקות בנגיף הקורונה.

ב'ווינט' דווח כי באל על תכננו להוציא מחר את המטוס "פתח תקווה" לצאת לטיסת הקפות לצורך בחינת כשירותו, אך בעקבות ההחלטה להטיס את בני הזוג נתניהו במטוס פרטי, משרד ראש הממשלה העביר, באמצעות סוכנות הנסיעות הממשלתית שבחברת הביטוח ענבל, את משלחת העיתונאים לטיסה של חברת ישראייר, שחכרה לצורך הטיסה מטוס בואינג 777 מחברת התעופה הספרדית "פריוולג' סטייל".

ב'ישראל היום' דווח כי נסיעת המשלחת לטקס החתימה החגיגי תתקיים תחת מגבלות חמורות. כל נוסעי המטוס יידרשו לעבור בדיקת קורונה בטרם עלייתם למטוס ויורשו לעלות רק אם יימצאו שליליים לנגיף. בטיסות תהיה הקפדה מיוחדת על שמירת רווחים בין הנוסעים וכל מי שינכח במטוס יידרש לעטות מסיכות במשך כל זמן הטיסה.

עם הגעתם לוושינגטון, חברי המשלחת הישראלית ישוכנו במלון אחד ויידרשו לשמור על תנאי קפסולה מלאים לאורך כל שהותם במקום. העיתונאים שיתלוו לטיסה, שבביקורים רגילים מועברים למלון אחר מזה של חברי המשלחת, ילונו הפעם באותו מלון שבו ישוכן נתניהו. נוסף על כך, חברי הפמליה לא יורשו לנוע בחופשיות בעיר, אלא יידרשו להישאר במלון לאורך כל הביקור.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עוד יעשו אל זה תיק 8000

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו