Flash90

ליצמן הצביע נגד המתווה: "הבטיחו לנו שיסדרו את עניין התפילות בחג – שיקרו לנו"

יו"ר יהדות התורה זועם על הפרת ההבטחה לשמור על מתווה בתי הכנסת: "גמזו רוצה להפיל את הממשלה, הוא שיקר לנו", נשמע ליצמן אומר לאנשיו במהלך הדיון בקבינט. גם כץ, פרץ ושי הצביעו נגד, דרעי תמך. נתניהו לגנץ: "אני צריך לטוס בראשון בערב לחתום הסכם שלום - עד אז אפשר לדון"

במהלך הישיבה הארוכה של קבינט הקורונה, שבסופו אישרו השרים את מתווה ראש הממשלה בנימין נתניהו של סגר ב-3 שלבים, נשמע יו"ר יהדות התורה השר יעקב ליצמן תוקף בחריפות את פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו. ב'ווינט' דווח כי בשלב כלשהו של הדיונים, המיקרופון במחשב שבחדר של ליצמן נותר פתוח והוא נשמע אומר בדיון הזום על גמזו: "הוא רוצה להפיל את הממשלה, גמזו. אני מכיר אותו. הוא שיקר לנו".

ליצמן היה אחד מארבעה שרים שהתנגדו לאותו מתווה, לצד שר האוצר ישראל כץ מהליכוד, שר הכלכלה עמיר פרץ מהעבודה, ושר המדע יזהר שי מכחול לבן. בניגוד לליצמן, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי דווקא הצביע בעד. ב'חדשות 13' דווח כי לאחר שגמזו סיים להציג את המתווה שאושר, ליצמן הגיב: "זה לא מה שהובטח לי". גמזו ענה: "הרב ליצמן זו חלופה, אפשר לא להסכים". וליצמן בתגובה תקף אותו ואמר: "אפשר לא להסכים שתהיה פרויקטור".

שר הבריאות יולי אדלשטיין התערב בדברים ואמר: "אנחנו נאלצים להכניס את המדינה לסגר. אנחנו מבינים שבחגים המצב רגיש והרבה יהודים הולכים לבתי כנסת גם אם לא הולכים ביום-יום ולכן בתי הכנסת יישארו פתוחים במתווה אדום. נייצר מתווים מתאמים. אי אפשר להעמיד פנים שאין תחלואה. לא יהיו גם בתי מלון, מסעדות – כל שר יקום ויגיד שזה לא מה שהבטיחו לו". ליצמן השיב: "לא יפה שעושים את הסגר דווקא בערב ראש השנה. זה מראה שרוצים לעשות רק בחגים".

השר ליצמן זעם בתום הדיון על נתניהו: "הבטיחו לנו שיסדרו את עניין התפילות בחג אבל עבדו עלינו. שיקרו לנו". בהודעה משותפת למשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות נאמר כי בשלב הראשון של הסגר יותרו תפילות במרחב הציבורי בהתאם למתווה שיוסכם ותהיה הגבלות תנועה של 500 מטר ממקום המגורים, בשלב השני תהיה הגבלת התקהלויות לאורך כל התקופה על פי מגבלות הצבע האדום ברמזור והגבלת מעבר בין ערים.

דבר נוסף שלא הוכרע סופית הוא מועד תחילת הסגר המלא. מערכת הבריאות וחלק מהשרים רצו להתחיל את הסגר כבר ביום רביעי או אפילו ביום שלישי, אבל שר הפנים אריה דרעי אמר במהלך הישיבה כי אם הסגר יתחיל ביום שישי הדבר יאפשר עוד שני ימי מסחר לקראת החגים, ויפחית את הפגיעה במשק. שרים רבים תמכו בהצעתו.

בעוד שר הבריאות יולי אדלשטיין ופרופסור גמזו תמכו בהתחלת הצעדים המגבילים ביום שלישי הקרוב, נתניהו ביקש להתחיל את הסגר ביום שישי, ערב ראש השנה, אז הוא צפוי לחזור מביקורו בוושינגטון. יושב ראש כחול לבן בני גנץ אמר לנתניהו בדיון: "אני מבין שאתה נמצא עד יום ראשון בערב ויש לנו 6-7 שעות לדיון עומק בממשלה". נתניהו השיב לו: "אני צריך לטוס בערב לחתום הסכם שלום – עד אז אפשר לדון".

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי גנץ טען כי צריך לפעול בצורה מסודרת: "בסוף הציבור מסתכל עלינו, ואנחנו צריכים להראות לו שהתבצעה עבודה רצינית. אני מציע שהקבינט יקבל החלטה עקרונית ומשרד הבריאות ביחד עם שאר משרדי הממשלה יגבש את הדיוקים במתווה אחרי שנשמע לאורך סוף השבוע את כל הקולות, גם את הביקורת, וניערך כמו שצריך. בזמן הזה גם מערכת הביטחון ושאר המערכות יחלו את ההיערכות שלהן בשטח".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ליצמן זה לא השקר היחדי תם עידן ביבי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו