Official White House Photo by Joyce N. Boghosian

טראמפ: "מדינה נוספת עשויה להצטרף להסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי מדינה נוספת עשויה להצטרף להסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות. זאת ברקע השיחות של ארצות הברית עם מדינות במפרץ, בהן בחריין ועומאן, במטרה לשכנע אותן להצטרף נורמליזציה עם ישראל

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר הערב (חמישי) כי הוא מאמין שמדינה נוספת תצטרף בקרוב לאיחוד האמירויות, בחתימה על הסכם שלום עם ישראל. בדברים שנשא במסיבת עיתונאים, אמר כי יתכן שהודעה רשמית בעניין תצא אף לפני טקס חתימת ההסכם בין ישראל ואיחוד האמירויות בוושינגטון, ביום שלישי הקרוב (15.9).

"בשבוע הבא ייערך בבית הלבן טקס החתימה בין ישראל לאיחוד האמירויות", אמר טראמפ במסיבת עיתונאים שנערכה הערב. "וייתכן שתצטרף לזה מדינה נוספת. ואני אגיד לכם שמדינות עומדות בתור כדי להיכנס לזה. אתם תשמעו על מדינות שנכנסות בפרק זמן קצר יחסית. אנחנו יכולים להגיע לשלום במזרח התיכון. אני חושב שבסופו של דבר יהיו לא מעט מדינות שיכנסו. הגדולות הולכות להיכנס. דיברתי עם מלך ערב הסעודית, אז אנחנו מדברים, בדיוק פתחנו דיאלוג".

ההערכה היא שהנשיא האמריקני התכוון לבחריין, ששמה כבר הוזכר לא פעם ככזו שתלך בעקבות האמירויות ותקיים גם היא יחסים רשמיים עם ישראל. בסוכנות הידיעות רויטרס דיווחו הלילה כי צוותי המשא ומתן של הנשיא טראמפ עושים מאמצים מאחורי הקלעים כדי לגרום גם לעומאן ובחריין לנרמל את היחסים הרשמיים שלהן עם מדינת ישראל.

מוקדם יותר הערב הודיע שר המשפטים הסודאני כי ארה"ב צפויה להסיר בקרוב את ארצו מרשימת המדינות תומכות הטרור. בביקור שערך לאחרונה מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, בישראל ובסודאן, עלה נושא זה כעניין חשוב של המדינה האפריקאית. לפני כשבועיים אמר ראש ממשלת המעבר של סודן כי אין לממשלתו מנדט לקבל החלטה על נורמליזציה עם ישראל, ויש להמתין להחלטתה של ממשלה נבחרת בעניין.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו