Yonatan Sindel/Flash90

במחאה על מכירת נשק לאזרבייג'ן: ארמניה מחזירה את השגריר מישראל

השגריר הארמני ארמן סמבטיאן זומן להתייעצויות במחאה על אספקת משלוחי נשק מישראל לאזרבייג'ן בעיצומה של המלחמה באזור המריבה בין המדינות בנגורנו קרבאך. גורם בממשלת ארמניה לכאן חדשות: "מכירות נשק לאזרבייג'ן אינן מקובלות עלינו"

ארמניה הודיעה הערב (חמישי) כי היא מחזירה את שגרירה מישראל בשל מכירת נשק ישראלי לאזרבייג'ן. בין ארמניה לאזרבייג'ן פרץ בתחילת השבוע מחדש העימות הצבאי סביב סוגיית השליטה בחבל נגורנו-קרבך. גורם בממשלת ארמניה אמר ל'כאן חדשות' כי "השגריר נקרא להתייעצויות. החדשות שישראל מוכרת נשק לאזרבייז'אן 'אינן מקובלות עלינו' והבאנו מחאה בפני הצד הישראלי".

על פי פרסומים שונים, בימים האחרונים נחתו בנמל התעופה הצבאי בעובדה מספר מטוסי תובלה אזריים שהטיסו משלוחי נשק לבאקו, בירת אזרבייג'ן. רק לפני שבועיים פתחה ארמניה את השגרירות שלה בתל אביב. לישראל אין שגרירות בארמניה, אך יש שגריר לא תושב שיושב בירושלים. היום מכהן בתפקיד אלי בליצרקובסקי.

בריאיון ל'וואלה' אמר יועצו המדיני של נשיא אזרבייג'ן, חיכמת חאג'ייב, כי הצבא האזרי משתמש במל"טים תוקפים מתוצרת ישראל, כולל מל"טים "מתאבדים", בקרבות מול הצבא הארמני בחבל המחלוקת. "אם הארמנים פוחדים מהמל"טים האלה עליהם להפסיק את הכיבוש", קרא חאג'ייב. משרד ההגנה של אזרבייג'ן אף פרסם היום תיעוד בו חשף הפעלה של מל"ט "מתאבד" מדגם "אורביטר" שמיוצר על ידי חברת אירונאוטיקס הישראלית במהלך הקרבות בנגורנו-קרבאך.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה כי "ישראל מצרה על ההחלטה של ארמניה להחזיר את שגרירה בישראל לארמניה להתייעצויות. ישראל מייחסת חשיבות ליחסינו עם ארמניה ובמסגרת זו רואה בשגרירות ארמניה בישראל כלי חשוב לקידומם לתועלת שני העמים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו