צילום: דוברות הכנסת

"מתנגד לפגיעה בעסקים הקטנים": ח"כ סער התפטר מוועדת החוקה בכנסת

במכתב ששלח ליו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, כתב סער: "לא יכולתי לתמוך בהגבלת העסקים הקטנים בשעה שהתקהלות של עד עשרה אנשים אפשרית". עוד קבל על כך שחוק הקורונה הגדול מטרפד פיקוח פרלמנטרי. "על כן, איני רואה עוד טעם בחברותי בוועדה"

בכיר הליכוד ח"כ גדעון סער הודיע הערב (מוצאי שבת) ליו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר על התפטרותו מוועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת בעקבות ביקורת קשה שהשמיע על היעדר פיקוח פרלמנטרי על החלטות בממשלה בעניין "חוק הקורונה הגדול" והביקורת סביב ההצבעה האחרונה הנוגעת לעסקים קטנים.

בהמשך לשיחה שקיים לפני עשרה ימים עם ח"כ זוהר, כתב לו ח"כ סער: "אבקש להודיעך על התפטרותי מחברות בוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת". ח"כ עמית הלוי ‏יחליף את גדעון סער בוועדת חוקה חוקה.

סער כתב לזוהר כי "כידוע לך, היו לי השגות קשות על נוסחו של 'חוק הקורונה הגדול'. התרעתי שהחוק יפגע קשות בליבת הפיקוח הפרלמנטרי של הכנסת על הממשלה. הסתייגויותי (והסתייגויות אחרות שהוצעו בועדה) לא התקבלו בהצבעות שהתקיימו בחודש יולי".

"לפי החוק הקיים, הועדה אינה יכולה להכניס שינויים בנוסח התקנות אלא רק לאשרן או לדחותן. עקב כך, בישיבה ביום 1/10/20 נמנעה מהועדה היכולת להכניס שינויים גם בנושאים שהיו בקונצנזוס בקרב חברי הועדה, קואליציה ואופוזיציה כאחת".

"לא יכולתי לתמוך בישיבה הקודמת בהגבלת העסקים הקטנים (מתחת לעשרה עובדים) בשעה שהתקהלות של עד עשרה אנשים אפשרית. גם לא אוכל לעשות זאת בהמשך. אשר על כן, איני רואה עוד טעם בחברותי בועדה", לשון מכתב ההתפטרות של סער.

יו"ר ועדת הקורונה ח"כ יפעת שאשא ביטון אמרה אמרה הערב כי "אני קוראת לממשלה להפנים שתפקידה הוא לא רק לטפל בסכנה הבריאותית מנגיף הקורונה – אלא לטפל במשבר הקורונה ולאפשר חיים סבירים בצד הנגיף שילווה אותנו לפחות בשנה הקרובה – בריאותית, כלכלית, נפשית, חברתית וחינוכית".

"אפדמיולוגים ומומחים רבים קובעים שאין היגיון בהגבלת הפעילות של 1000 המטרים, מניעת היציאה לטבע ולחוף הים, בהשבתת עסקים קטנים, בהגבלת התעופה, באיסור איסוף טייק אווי, בהשבתת הגיל הרך והכיתות הנמוכות ועוד. אסור לחכות. יש להסירן מיד".

"מעל 6,500 מומחים ברחבי העולם חתמו על אמנה נגד הסגר במלחמה בקורונה, מסקנתם ברורה- אסור לכלוא אנשים לאורך זמן. בטיפול במשבר חייבים לתכלל את כל ההשלכות האפשריות. ברור שעלינו להיאבק במגיפה אך יחד עם זאת עלינו לדאוג לבריאותם הכללית של האזרחים, למצבם הגופני והנפשי וכמובן למצבם הכלכלי והחברתי של אזרחי ישראל", דברי שאשא ביטון.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו