Official White House Photo by Andrea Hanks

"אני מרגיש מצוין": טראמפ נאם לתומכיו מהמרפסת; העימות הנשיאותי בוטל

נשיא ארה"ב נאם בפני קהל של מאות מתומכיו מחוץ לבית הלבן. הוא דיבר בשטף במשך כ-20 דקות, ולא נראה משתעל או מתקשה בנשימה הוועדה האחראית על העימותים הנשיאותיים הודיעה על ביטול העימות שתוכנן להיערך בשבוע הקרוב באופן מקוון בשל הידבקות הנשיא בקורונה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נשא הערב (מוצאי שבת, שעון ישראל) נאום ראשון מול תומכיו מאז שחלה בנגיף הקורונה. בנאום שנשא מהמרפסת של מעונו בבית הלבן, מול מאות תומכים, אמר: "אני מרגיש מצוין, לא יודעת מה איתכם". זוהי הפעם הראשונה בה טראמפ נואם לציבור בשידור חי מאז חלה בקורונה ואושפז בבית החולים "וולטר ריד" בוושינגטון. לאורך העצרת הקצרה, שנמשכה כ-20 דקות, נראה טראמפ בריא, ולא תקשה בנשימה או השתעל.

הנשיא התייחס גם לנגיף הקורונה ממנו נדבק: "ננצח את הווירוס הסיני בזכות הרוח האמריקנית. זה ייעלם, יהיה לנו חיסון שיופץ". לדבריו, "יש בידינו תרופה יעילה לטיפול בנגיף שצפויה להשתחרר לציבור בקרוב". לפי דיווחים בתקשורת האמריקנית, כ-2,000 איש הוזמנו להשתתף באירוע. כל משתתפיו התבקשו למלא שאלון קצר, שחום גופם ייבדק ולעטות מסכה על פניהם. רבים בקהל עטו מסכה על פניהם, אך הם לא הקפידו על ריחוק חברתי.

טראמפ הודה בנאומו לכולם וקרא לתומכיו ללכת להצביע: "אנשי המדינה שלנו וכל העולם צופים והם רואים דברים שלא נראו כאן מעולם. לכן צאו והצביעו – אלו הבחירות הכי חשובות בהיסטוריית המדינה שלנו. תשמרו את ההתלהבות הזאת גם כשאתם מצביעים, אנחנו חייבים להיפטר מביידן שרע למדינה שלנו".

אחרי שאתמול נמסר כי טראמפ ייצא ביום שני לעצרת בחירות בפלורידה, הערב הודיע המטה שלו כי ביום שלישי יבקר בפנסילבניה וביום רביעי יגיע לאייווה. כל שלוש המדינות הללו נמנות עם המדינות המתנדנדות שיכריעו את הבחירות. מיד עם פתיחת העצרת הערב דיבר טראמפ על האירועים שהוא מתכנן לקיים השבוע ואמר: "אסור לנו לאפשר לארצנו להפוך למדינה סוציאליסטית, וזה מה שהולך לקרות".

בתוך כך, העימות הנשיאותי שהיה אמור להתקיים באופן מקוון בשבוע הקרוב – בוטל. "כעת נראה כי לא יתקיים עימות ב-15 באוקטובר, והוועדה תפנה את תשומת ליבה להכנות לעימות הנשיאותי האחרון, שתוכנן ל-22 באוקטובר", נכתב בהודעת הוועדה האחראית על העימותים הנשיאותיים. ההחלטה התקבלה לאחר שטראמפ סרב לקיים את העימות במתכונת וירטואלית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו