Oren Ben Hakoon/POOL

בנט הצביע בעד לפיד לראשות הממשלה: "ראש הממשלה לא אומר אמת" • צפו

הצבעת אי אמון קונסטרוקטיבי נפלה עם 53 מתנגדים לעומת 30 תומכים שביניהם חברי כנסת של ימינה. לאחר שנתניהו התגאה כי המהלך הוביל לירידה בתחלואה אמר בנט כי "מי שאומר שכולם מגיעים לסגר - משקר. רק מדינות שמתנהלות רע מגיעות לסגר". הליכוד: "חתרן נשאר חתרן"

יו"ר ימינה נפתלי בנט הצביע הערב (שני) בעד הצעת אי האמון שהגישה סיעת יש עתיד, שמשמעותה הכתרת יו"ר יש עתיד וראש האופוזיציה יאיר לפיד כראש הממשלה, במקום בנימין נתניהו. גם חבר מפלגתו מתן כהנא וכן מפלגת ישראל ביתנו הצביעה בעד ההצעה. מנגד, יתר חברי ימינה, בהם חברי הכנסת איילת שקד, בצלאל סמוטריץ ואופיר סופר, נעדרו מההצבעה.

מהליכוד נמסר בעקבות הצבעה בנט כי "חתרן נשאר חתרן. בנט החליט הערב לפרוש סופית מגוש הימין ולהמליץ על יאיר לפיד שאמר כי בכוונתו לעקור 100,000 מתיישבים מיהודה ושומרון, לתפקיד ראש הממשלה. מי שפירק את ממשלת הימין בשביל ברית האחים ימליץ על השמאל בשביל ג'וב".

יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ התייחס גם הוא להצבעה של ימינה: "ימינה של בנט ומתן כהנא הצביעו הערב על יאיר לפיד, מנהיג השמאל, כראש ממשלה. הם הצביעו יחד עם הרשימה הערבית המשותפת, שרק היום ראינו שבאו לתמוך במחבלים בבית החולים. ‏ימינה, איבדתם את הכיוון לגמרי".

מימינה נמסר בתגובה כי "לכל המתרגשים. מתחילת הקדנציה הצבענו תמיד בעד כל הצעת אי-אמון בממשלת הכישלון הזו, ובלבד שזה הוגש על ידי מפלגה ציונית, ואנחנו נמשיך בזה כמובן. אין היום כל שינוי. כמו כל הצעות האי אמון, זהו ארוע סמלי בלבד שמבהיר שאין לנו אמון בממשלה. כל טירון יודע שלא היה סיכוי להכתיר את לפיד לראש ממשלה. מציעים לחברי הכנסת בליכוד לטפל במיגור הקורונה והשבת הפרנסה ולא בעוד ספינים סוג ג׳".

בנט תקף בחריפות את נתניהו וכתב: "ראש הממשלה נתניהו, אתה פשוט לא מבין את הסבל הנורא שעובר על אזרחיך. את משמעות אובדן מטה לחמם. כי אם היית מבין מה עובר על מיטל, אם חד הורית בעלת מתפרת שמלות שסגרה היום את העסק שלה לצמיתות, היית גם אתה מצביע אי אמון בממשלה הנוראה הזו, ולא היית עוסק בספינים ירודים בערב כזה".

"‏בערב בו נפטר הישראלי ה2000 מקורונה, ו-9 מיליון אזרחים כלואים בבתיהם בחרדה קיומית וכלכלית, בערב כזה, אתה יושב עם יועציך הפוליטיים ומנסח ספין סוג ג׳ נגדי? כמו כל איש אופוזיציה, הצבענו הערב בעד הצעת אי אמון בפעם ה50, כפי שאתה עשית באופוזיציה והצבעת יחד עם המפלגה הערבית. אתה הרי יודע את זה. ובכל זאת, במקום לעבוד 24/7 בחרת למקד את האנרגיה שלך בי. כמו שאול המלך בערוב ימיו. אני מבטיח דבר אחד—שום ספין, ושום תרגיל פוליטי לא יעצור אותי מלדאוג לעם הטוב שלי שסובל כל כך בגלל כישלונך".

מוקדם יותר תקף בנט במליאת הכנסת את נתניהו ואמר כי "סגר הוא לא תמונת ניצחון, הוא תעודת כישלון. סגר הוא פעולה הכרחית כשנכשלת במתן טיפול טוב. מדינות שהתנהלו היטב כמו קפריסין, לטביה, טייוואן ואסטוניה לא הגיעו לסגר כללי נוסף. סגר הוא פטיש על אזרחי ישראל במקום פינצטות על חולי ישראל. סגר פירושו להתגאות ששמת את כל האזרחים בכלא כי אתה לא מצליח להשתלט על הפשיעה. הסגר הורס כאן דור של יזמים ובעלי עסקים. הסגר מרסק את הנפש של ילדינו. הסגר הוא אנטיתזה לרוח הישראלית".

"ישנה סיבה נוספת לכך שהעם איבד את האמון, הסיבה לכך היא כי אתה, ראש הממשלה, לא מאמין בעם". עוד תקף בחפירות: "אדוני ראש הממשלה, אתה יודע למה יש כזה אובדן אמון של הציבור בממשלה? בגלל שאתה לא אומר אמת. יש עוד סיבה שהעם איבד את האמון בך – כי אתה לא מאמין בעם". בנט הוסיף כי "מי שאומר שכולם מגיעים לסגר – משקר. רק מדינות שמתנהלות רע מגיעות לסגר".

בתוך כך, מליאת הכנסת הצביעה בעד הודעת ראש הממשלה שנמסרה מוקדם יותר למליאה. 53 חברי כנסת הצביעו בעד הודעת ראש הממשלה לעומת 40 ח"כים שהצביעו נגד. כמו כן דחתה המליאה את כל הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה.

ההצעה "כישלון ממשלת ישראל בטיפול בקורונה ואיבוד השליטה של ראש הממשלה על המשבר" (יש עתיד-תל"ם) נדחתה ברוב של תומכים 30 לעומת 53 מתנגדים. ההצעה "כישלונה של הממשלה בתחום הכלכלי, החברתי, האזרחי והמדיני" (מרצ) נדחתה ברוב של 39 תומכים מול 53 מתנגדים. ההצעה "כישלון הממשלה באיסוף נשק חם בלתי מורשה המפוזר במרחב הציבורי, במיוחד בחברה הערבית ומשמש אמצעי לפשע" (הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"מ, תע"ל, בל"ד)) נדחתה ברוב של 30 תומכים מול 56 מתנגדים. ההצעה "מחדל הממשלה במערכה מול נגיף הקורונה" (ישראל ביתנו וימינה) נדחתה ברוב של תומכים 30 מול 56 מתנגדים ושני נמנעים.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו