Olivier Fitoussi/Flash90

השר כץ: "פקידים שלא מקבלים את המדיניות יכולים ללכת הביתה"

שר האוצר: "משרד האוצר, לאחר דיונים מקצועיים, קבע שיש לאשר מיידית את תקציב 20, שכבר אושר באופן מעשי במסגרת התקציב ההמשכי של ה-411 מיליארד שקלים, ולהעביר את תקציב 21 וחוקי הסדרים ורפורמות נרחבות בממשלה בחודש דצמבר, ובכנסת בחודש פברואר 21"

שר האוצר ישראל כץ התייחס היום (שישי) לסערות במשרדו וטען כי "להתנפלות פרשני השמאל על משרד האוצר בראשותי בימים אלה, יש סיבה ברורה: הניסיון לשמר את כוחם של הפקידים והאליטות הישנות בניהול המדינה, מול שר חזק מהליכוד שמנהל את האוצר עם מדיניות ברורה של תחרות וכלכלה חופשית לצד רגישות חברתית, ומשנה את המדיניות לטובת העם עצמו. אני גאה בכך שבאמצעות מדיניות משולבת נכונה מנעתי את קריסת המשק ופגיעה כלכלית אנושה במליוני ישראלים".

"ברית הפקידים והאליטות הכלכליות היא ברית חזקה שהיתה רגילה לנהל את המדינה. כעת זה נגמר. שילוחו של מרידור הביתה ושינוי המדיניות, למדיניות סיוע משולבת לחלשים ולעסקים, לצד קידום רפורמות מבניות ותחרות מול המונופולים הגדולים, באמצעות חוקי ההסדרים, דוחקת אותם לפינה שלא היו בה שנים רבות. המיליארדים שזורמים כסיוע למובטלים, לנכים, לעצמאים ולעסקים הקטנים, עם רשת בטחון למשך שנה שלמה – יחד עם הסיוע לכלל חברות המשק, מדירים שינה מעיני השטראסלרים ויתר פרשני השמאל, שלא ירגעו עד שלא יראו מאות אלפי מובטלים ועצמאים רעבים מסתובבים ברחובות".

"בשבילם ״הכלכלה הנכונה״, היא לסייע לעשירים והמקושרים ולדרוך על הציבור הרחב והאוכלוסיות המוחלשות. מאיפה יש להם את החוצפה לשבת במגדלי השן, למתוח ביקורת ולתת עצות? פקידים שלא מקבלים את המדיניות, יכולים ללכת הביתה. איש לא ירגיש בחסרונם. מקומם ימולא ע״י אנשים מוכשרים, שמקבלים את העיקרון שהדרג המדיני הוא שקובע את המדיניות והם תורמים את תרומתם המקצועית".

"בכל משרד שהובלתי בעבר הבאתי לרפורמות והישגים מהגדולים בתולדות המדינה. בשמים הפתוחים, בנמלים, בתשתיות הכבישים והרכבות וחיבור הפריפריה, ותחומים רבים נוספים. תמיד ידעתי לקבל את ההחלטות הנדרשות גם מול אינטרסים ולחצים רבים".

"באשר לסוגיית תקציב המדינה", הוסיף כץ, "משרד האוצר, לאחר דיונים מקצועיים, קבע שיש לאשר מיידית את תקציב 20, שכבר אושר באופן מעשי במסגרת התקציב ההמשכי של ה-411 מיליארד שקלים, ולהעביר את תקציב 21 וחוקי הסדרים ורפורמות נרחבות בממשלה בחודש דצמבר, ובכנסת בחודש פברואר 21".

"לצערי, כחול לבן נמנעת מתמיכה במיתווה המוצע ומעכבת את קידומו, מתוך רצון לערב בינו לבין סוגיות כמו המינויים בממשלה וקיום תהליך הרוטציה. אני קורא לכחול לבן להפגין אחדות לאומית אמיתית ולתמוך במיתווה, תוך חיזוק היציבות הכלכלית פנימה והחוצה ומניעת פגיעה במעמדה הבין לאומי של ישראל", דברי שר האוצר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו