Official White House Photo by Joyce N. Boghosian

סודאן: "טראמפ חתם על הסרתנו מרשימת המדינות תומכות הטרור"

המועצה הריבונית בסודאן הודיעה כי נשיא ארצות הבריתחתם רשמית על הסרת המדינה מרשימת תומכות הטרור והוא צפוי להודיע על כך בקרוב. בכיר סודאני: "סודאן וישראל הגיעו להסכם ראשוני על נורמליזציה בניהן במהלך פגישה משולשת השבוע בחרטום"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מועצת הריבונות הזמנית של סודאן, שבראשה עומד עבד אל-פתאח אל-בורהאן, הודיעה כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם באופן רשמי על צו להסרת סודן מרשימת המדינות תומכות הטרור, אחרי 27 שנים שנכללה בו. ב'וואלה' צוטט בכיר בממשל האמריקני שמאשר כי טראמפ חתם על הצו שמוציא את סודאן מרשימת המדינות התומכות בטרור.

הודעת מועצת הריבונות מגיעה לאחר שבמהלך השבוע הכריז טראמפ שיסיר את סודאן מרשימת המדינות התומכות בטרור. זאת, לדבריו, בעקבות הסכמתה של חרטום לשלם פיצויים לקורבנות טרור בארצות הברית. גורמים אמריקניים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס, כי אחרי הוצאתה של סודאן מרשימת הטרור – ייתכן שיוכרז הסכם נורמליזציה בינה לבין ישראל.

הסרת שמה של סודאן מהרשימה תסלול למעשה את הדרך לחתימה על הסכם נורמליזציה רשמי עם ישראל, שאמור להיחתם על פי דיווחים כבר בימים הקרובים, שכן זהו התנאי שאותו הציבו השלטונות בחרטום למהלך כזה. במקביל להודעת המועצה הריבונית השלטת, אמר היום בכיר סודאני כי סודאן וישראל כבר הגיעו להסכם עקרוני וראשוני בדבר ההסכם בין המדינות – בתיווך אמריקני, לאחר מרתון שיחות בנושא.

הבכיר, ששוחח עם העיתון "א-שרק אל-אוסאט" הרואה אור בלונדון, אמר כי נרשמה התקדמות במהלך פגישה משולשת, בין משלחת בכירים ישראלים, אמריקנים וסודאנים, שנפגשה השבוע בחרטום הבירה. עוד דווח כי המשלחת ערכה מספר פגישות עם צוות המשא ומתן הסודאני, בנוכחות עבד אל-פתאח אל-בורהאן, המשמש כנשיא סודאן, ויחד עם עבדאללה חמדוכ, ראש הממשלה.

המהלך של ארה"ב יפתח את הדלת למדינה האפריקנית לקבלת הלוואות וסיוע בינלאומי החיוניים להחייאת כלכלתה הקורסת ויאפשר את השלמת מעבר השלטון לדמוקרטיה. גורמים בממשל האמריקני אמרו אז כי המשא ומתן בין ארה"ב לסודאן התמקד בפיצויים לקורבנות המתקפות של אל-קאעידה על שגרירויות ארה"ב בקניה ובטנזניה בשנת 1998.

וגורמים בכירים בסודן אמרו אתמול לסוכנות הידיעות רויטרס כי "ראש הממשלה עבדאללה חמדוק ימשיך בצעדים שננקטו על-ידי יו"ר מועצת הריבונות הזמנית עבד אל-פתאח אל-בורהאן לכינון יחסים עם ישראל אם המועצה המחוקקת, לאחר שתורכב, תאשר את ההחלטה על נורמליזציה ביחסים".

עם זאת, יש לציין כי צעד כזה לא צפוי לקרות מיד, מאחר שמועצת המחוקקים הסודאנית טרם הוקמה. בסודאן, נזכיר, שולטות כיום ממשלת מעבר אזרחית לצד מועצה צבאית, והן יכהנו בשנים הקרובות עד לקיום בחירות כלליות ודמוקרטיות במדינה ב-2022, לראשונה מאז הדחת הרודן עומאר אל-באשיר בשנה שעברה. בממשלת סודן לא מסרו התייחסות רשמית לסוכנות רויטרס.

מזכיר המדינה האמריקני שוחח אתמול עם ראש ממשלת סודאן, עבדאללה חמדוכ, ושיבח את מאמציו לשפר את היחסים עם ישראל ולקדם נורמליציה עמה. "אני משבח את מאמציך עד כה לשפר את היחסים בין סודאן לישראל, ומקווה שהמאמצים האלה יימשכו", אמר לו. השניים שיבחו את החלטתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, להסיר את סודאן מרשימת המדינות התומכות בטרור.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture