צילומים: Noam Revkin Fenton/Flash90 Yonatan Sindel/Flash90

ניסנקורן: "באין תקציב נבדוק אלטרנטיבות" כץ; "בבחירות תוכו שוק על ירך"

שר המשפטים מכחול לבן תקף את רה"מ נתניהו: "הוא לא מבין את גודל האירוע של הקורונה ואת המשבר הכלכלי, אם זה יימשך ככה נבחן אפשרויות אחרות. האופציה הראשונה מבחינתו היא ממשלת האחדות, אבל אם היא לא מתפקדת – וזה מה שקורה כרגע – לא נוכל להישאר בה"

שר המשפטים אבי ניסנקורן ביקר הערב (מוצ"ש) בחריפות את התנהלות הממשלה, שלא מצליחה לקדם שורה של נושאים והחלטות שעל הפרק – והמשיך את הקו של מפלגתו, שלפיה נבחנות אפשרויות חלופיות לממשלת האחדות: "נתכנס ונקבל החלטות".

בראיון לחדשות 12, אמר "אנחנו לא מצליחים לעבוד בנושא הכלכלי-חברתי, לא מצליחים בנושא תפקוד הכנסת ולא מצליחים לכנס את ועדת השרים לענייני חקיקה". הוא שוב הזכיר את סוגיית התקציב – שנמצאת בלב המחלוקת בין שתי מפלגות השלטון: "אזרחים לפני הכל זה תקציב ממשלה. אם זה לא יקרה – נבדוק אלטרנטיבות".

ניסנקורן טען: "הוא לא מבין את גודל האירוע של הקורונה ואת המשבר הכלכלי". הוא הוסיף: "אם זה יימשך ככה נבחן אפשרויות אחרות. האופציה הראשונה מבחינתו היא ממשלת האחדות, אבל אם היא לא מתפקדת – וזה מה שקורה כרגע – לא נוכל להישאר בה; אנחנו נעמוד מאחורי האמירות שלנו".

"בחוסר שינוי אנחנו ניגרר לבחירות או לאלטרנטיבה אחרת", הדגיש שר המשפטים. "זה לא תלוי בנו אלא בראש הממשלה; כשאומרים אלטרנטיבות צריך לראות אם הן ישימות". כשנשאל אם ההחלטות יתקבלו לפני הצעת אי האמון שתוגש מטעם האופוזיציה ביום רביעי הקרוב – השיב בחיוב: "נתכנס ונחליט לפני כן. אנחנו במצב שבו שעון החול אוזל, ואנחנו בעת חירום".

שר האוצר הגיב לראיון של ניסנקורן: "אני פעלתי כל הזמן באופן מקצועי בנושא התקציב". הוא הוסיף כי החלטתו בנושא תקציב חד שנתי גובתה על ידי בכירי משרד האוצר, וכי כחול לבן התנגדו להצעותיו משיקולים פוליטיים.

כ"ץ תקף את ניסנקורן,: "שר המשפטים עיכב את ההצעה להביא את תקציב 2021 לאישור הממשלה עד תחילת דצמבר, הם מעכבים את תקציב 2021 כי הם קושרים את זה לרוטציה; זה לא קשור".

כששר האוצר התבקש להעריך מה הסיכויים שישראל בדרך אל הקלפי בעיצומו של המשבר הבריאותי והכלכלי – הוא אמר: "אם הפלג המיליטנטי בכחול לבן יגבר – אנחנו נלך לבחירות. זה דבר שהציבור לא רוצה את זה, הכלכלה והבריאות לא צריכות את זה". לדבריו, "אם הם יאצלו אותנו לנטוש את כל העבודה – נכה אותם שוק על ירך בבחירות". את הדברים הוא אמר בראיון לחדשות 12.

ח"כ שלמה קרעי, הגיב: "ניסנקורן, אחרי אמירות חוזרות ונשנות של בכירי מפלגתו, אומר עכשיו גם הוא: "כל האופציות פתוחות". כולל חוקים ארדואניים, כולל ממשלה עם תומכי טרור, כולל בחירות תוך כדי הקורונה, כולל הכל – רק לא "ישראל לפני הכל".

"הגיע הזמן שגם אנחנו נדאג להרחבת מנעד האפשרויות לטובת אזרחי ישראל", אמר קרעי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו