Noam Revkin Fenton/Flash90

קנצלר אוסטריה: "לא מוציא מכלל אפשרות שהפיגוע על רקע אנטישמי"

סבסטיאן קורץ התייחס לפיגוע הרצחני שהתרחש בווינה: "לא ניתן להוציא מכלל אפשרות שלתקיפה היה רקע אנטישמי. אנחנו יודעים, שמדובר בתקיפת טרור אסלאמית, המפגע הביע נאמנות לדאעש והתקיפה החלה ישר לפני בית הכנסת בווינה. כל מי שנתן את ידו לפיגוע הזה נמצה איתו את הדין"

קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ התייחס בראיון מיוחד לעיתונאי אלדד בק לפיגוע הרצחני שהתרחש בוווינה, לדבריו, "לא שוללים שהאירוע היה על רקע אנטישמי". נזכיר, ארגון דאעש קיבל אחריות על הפיגוע

הקנצלר הצעיר אמר בראיון: "התקפת הטרור בווינה, שהיא בבירור התקפת טרור אסלאמיסטית, אינה מקרה בודד אלא חלק ממערכת התקפות רבות שבוצעו נגד אירופה. זו התקפה על הדמוקרטיה שלנו, על ערכינו הבסיסיים, על דגם החיים האירופי. אנחנו לא ניתן למעשי הטרור הללו להטיל עלינו אימה, נערוך מצוד אחר כל מי שנתן את ידו לפיגוע הזה ונמצה איתם את הדין". את הדברים אמר לעיתון 'ישראל היום'.

על השאלה האם ניתן להוציא מכלל אפשרות שלפיגוע הזה היה רקע אנטישמי ענה: "לא ניתן להוציא מכלל אפשרות שלתקיפה היה רקע אנטישמי. אנחנו יודעים, שמדובר בתקיפת טרור אסלאמית, המפגע הביע נאמנות לדאעש והתקיפה החלה ישר לפני בית הכנסת בווינה. לא נפגעו יהודים בפיגוע, אבל נקודת ההתחלה של הפיגוע ישר לפני בית כנסת לא מאפשרת להוציא מכלל אפשרות רקע אנטישמי".

על ממצאי החקירה לאחר פיגוע הטרור, אמר: "במשך כל הלילה לאחר הפיגוע ביצעו יחידות מיוחדות סריקות בבתים פרטיים, ו־14 אנשים מסביבתו של המפגע נעצרו. בימים הקרובים נדע אם היה ארגון רחב יותר מאחורי המפגע ועם מי היה לו קשר. אני רוצה להודות באופן מפורש לרה"מ בנימין נתניהו, שלא רק הביע בפנינו את השתתפותו בצערנו אלא הבטיח שיתוף פעולה מלא של הרשויות ושירותי המודיעין הישראליים".

על כך שנשיא צרפת, עמנואל מקרון, מתכנן לפעול נגד האסלאם הפוליטי בארצו. קורץ התייחס לשאלה האם כל האיחוד האירופי צריך לאמץ וליישם תוכנית כזו וענה: "מקרון ואני נמצאים בקשר. חשוב לא רק להיאבק בטרור אלא גם באידיאולוגיה שעומדת מאחורי הטרור. אנחנו צריכים להיאבק באסלאם הפוליטי, קרי באסלאמיזם הקיצוני, שכן זו אידיאולוגיה בעלת שנאה עמוקה למודל החיים שלנו ולחברה החופשית שלנו".

על רמת שיתוף הפעולה בין אוסטריה וישראל בנושא המאבק בטרור אמר קורץ: "שיתוף פעולה מעולה ברמה הפוליטית, כמו גם הרשויות השונות. אני מאוד מודה על התמיכה שישראל מעניקה לנו בעיקר בתחום הזה, ועל שהיא מעמידה לרשותנו את הידע שלה בנושא".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו