צילום: ויקפידיה

הנשיא יהיה ברווז צולע? הדמוקרטים שמרו על הרוב בקונגרס – קרב צמוד בסנאט

לפי תוצאות חלקיות מהקלפיות בארה"ב, הדמוקרטים יגדילו את הרוב בבית התחתון בקונגרס בכמה מושבים נוספים. על פי התוצאות המסתמנות, המפלגה הרפובליקנית הצליחה בינתיים לשמור על הרוב בסנאט. בצפון קרוליינה נבחר נציג בן 25, גם הנציגות האנטי-ישראליות נבחרו לעוד קדנציה

המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית צפויה לשמור על רוב בבית הנבחרים – כך לפי תוצאות חלקיות שפורסמו הלילה (רביעי) מהבחירות ב-50 המדינות של ארצות הברית. הדמוקרטים צפויים להגדיל את הרוב בבית התחתון בקונגרס בחמישה מושבים נוספים. עד כה, נבחרו 180 מועמדים רפובליקנים לעומת 173 דמוקרטים.

מדיסון קות'ורן, רפובליקני מצפון קרוליינה, נבחר לייצג את המדינה שלו בקונגרס בגיל 25 בלבד – הגיל המינימלי כדי להיבחר לקונגרס. אמנם לא מדובר בשיא, אבל מאז שנות ה-60 לא היה חבר כה צעיר בקונגרס. הוא מרותק לכיסא גלגלים מאז שנפגע בתאונת דרכים בגיל 18. במרוץ לקונגרס הצליח למתג את עצמו כפנים צעירים ורעננים – וניצח כמה מועמדים ותיקים אחרי.

מרג'ורי טיילור גרין הפכה לתומכת הראשונה של תיאוריות קונספירציה ימניות קיצונית מקבוצת "QAnon" שזכתה במושב בקונגרס. גרין, אשת עסקים רפובליקנית, הוכרזה כמנצחת ברובע ה-14 בג'ורג'יה. היא זכתה להכרה לאומית ובינלאומית בשל תמיכתה הפומבית בתיאוריה המאשימה את ראשי המפלגה הדמוקרטית והממסד הליברלי בניהול רשת לסחר בילדים.


קות'ורן, חבר הקונגרס הצעיר ביותר

במדינת קולורדו הצליח המועמד הדמורקטי, ג'ון היקנלופר, להביס את המועמד הרפובליקני ולזכות למפלגתו במושב נכסף בבית העליון של הקונגרס האמריקני, הסנאט, אך המושב הנוסף קוזז כשהמועמד הרפובליקני, טומי טוברוויל, ניצח את המועמד הדמוקרטי דאג ג'ונס.

הישג נוסף לדמוקרטים בסנאט מסתמן במדינת אריזונה שם צפוי המועמד הדמוקרטי והאסטרונאוט לשעבר מארק קלי לגבור על יריבתו הרפובליקנית, מרתה מקסאלי. אם אכן ייבחר, קלי עשוי לגרוע מגודלו של הרוב הרפובליקני אך לא יעלה לרפובליקנים בשליטתם בסנאט.

חברת בית הנבחרים האנטי-ישראלית, אלכסנדריה אוקסיו־קורטז ניצחה במחוז ה-14 בניו יורק, ותמשיך לכהן כחברת קונגרס. גם חברת בית הנבחרים של ארה"ב אילהאן עומאר מהמפלגה הדמוקרטית נבחרה לכהונה נוספת.

הסנאטור הרפובליקני לינדזי גראהם הבטיח כהונה רביעית מטעם קרוליינה הדרומית, לאחר שגבר על הדמוקרטי ג'יימי האריסון. באריזונה, המועמד הדמוקרטי מארק קלי, אסטרונאוט וטייס צבאי בעברו, ניצח במרוץ על פני יריבתו מרתה מקסאלי. 47 מועמדים דמוקרטים תפסו את מקומם לעומת 53 רפובליקנים, והתוצאות ליתר המושבים עדיין לא הוכרעו.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו