Miriam Alster/Flash90

אלפים מחו נגד נתניהו ברחבי הארץ – 25 עוכבו או נעצרו בגין הפרת סדר

כ-2,000 הפגינו מול מעון ראש הממשלה בירושלים, וכאלף הפגינו בכיכר רבין במסגרת המחאה נגד רה"מ. כ-400 מפגינים הגיעו גם לביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה, שם חיכו להם תומכיו. מוקדם יותר נעצרו 23 בני אדם בכביש 1 בצעדת מחאה בדרך לבירה

אלפי בני אדם הפגינו אמש (מוצאי שבת) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בהפגנה המרכזית שהתקיימה מול מעון ראש הממשלה בירושלים השתתפו כ-2,000 בני אדם. כ-300 מפגינים פתחו בתהלוכה באזור מחלף עין חמד וחסמו את כביש 1 לכיוון ירושלים. המשטרה, שהבהירה כי התהלוכה לא חוקית, פתחה את הכביש לתנועה לאחר כשעתיים ועיכבה 24 חשודים בהפרת הסדר.

בחיפה הגיעו קרוב ל-1,000 מפגינים לרחבת האודיטוריום. קבוצות המחאה השונות טענו לקראת המחאה כי בכוונתם להמשיך ולהפגין עד שייקבע מועד לבחירות. כ-400 מפגינים הגיעו גם למעון הפרטי של נתניהו בקיסריה. הם נשאו דגלים שחורים, ורודים ודגלי ישראל, וצעקו בין השאר "מנותקים נמאסתם", "שחרר" ו"לך". מולם הפגינו כ-30 תומכים של ראש הממשלה.

במקביל, אנשי הדגלים השחורים וענים לשני מקרי תקיפת מפגינים במהלך ההפגנות המתקיימות ברחבי הארץ. לטענתם, בצומת מורשה הושלכה אבן לעבר מפגינים, פגעה ברכב וניפצה את השמשה. כמו כן, בכביש 4 בין טירת הכרמל לעתלית הושלכה פחית לעבר מפגין ופגעה בראשו.

בתגובה למעצרים, נמסר מתנועת "קומי ישראל": "מצער מאד שהמיליציות החמושות של אוחנה לא מתעסקות בכזו אובססיביות בפרשת הצוללות כמו שהן מתעסקות בצוללות מתנפחות של מפגינים. משטרת ירושלים, מוכיחה שוב, שהפכה לגוף פוליטי, ובמקום לאבטח את המפגינים, בוחרת לאבטח את השקרים של נתניהו".

תנועת "הדגלים השחורים" מסרה בתגובה, כי "מקרי התקיפה הערב הם תוצאה ישירה של ההסתה של נתניהו. מדינת ישראל נמצאת בשבר הגדול ביותר בתולדותיה, זוהי הפעם הראשונה שבעת משבר העם מפולג – זהי מורשת נתניהו. הכל עדיף על המשך שלטונו של נתניהו, גם בחירות".

בתגובה למעצרים נמסר מתנועת 'קריים מיניסטר': "דורון ידיד הפך את משטרת ירושלים לקו ההגנה האחרון של נתניהו. משטרה פוליטית אלימה בשירות נאשם בפלילים שעושה הכל לחבל במחאה. הגיע הזמן לשים סוף לפרקטיקה הפסולה של מעצרי שווא פוליטיים מבלי שהעצורים מובאים בפני שופט. דורון ידיד יודע שבתי המשפט יזרקו אותו מהמדרגות והופך במכוון את שוטריו לעבריינים במדים. אנו מחזקים את המפגינים שומרי החוק שדורשים את המובן מאליו – חקירת נתניהו בפרשת הצוללות החמורה".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture