צילום: מד"א

"המטוס בער כליל": הטייסים ניסו לנחות, המטוס התנגש בקרקע ועלה באש

מפרטים ראשונים של בדיקת התרסקות המטוס הקל בדרום, עולה כי השניים הספיקו לדווח על תקלה חמורה. לפי הערכות, הטייסים ניסו לנחות בשטח פתוח מישורי, ומסיבה שאינה ברורה המטוס התנגש בקרקע ועלה באש. זיהוי של ההרוגים מתבצע כעת

מפרטים ראשונים של בדיקת ההתרסקות המטוס הקל בו נהרגו שני צעירים עולה כי השניים הספיקו לדווח על תקלה חמורה. לפי הערכות, הטייסים ניסו לנחות בשטח פתוח מישורי, ומסיבה שאינה ברורה המטוס התנגש בקרקע ועלה באש – כך דווח ב'וואלה'. נסיבות ההתרסקות לא ברורות עדיים וחקירת ההתרסקות החלה. בתיעוד מזירת ההתרסקות נראו חלקים שונים של המטוס כשהם מפוזרים על הקרקע וחרוכים.

השניים יצאו הבוקר לטיסה בנתיב טיסה מוכר, מסיבה לא ברורה השניים איבדו שליטה על המטוס והתרסקו בשטח חקלאי סמוך לרהט, במועצה האזורית בני שמעון. בעקבות קריאות אזרחיות הגיעו כוחות מד"א וכוחות הכיבוי לזירה וחילצו את יושבי המטוס בתוך זמן קצר. מסוק של מד"א הוזעק כדי לפנות את השניים לבית החולים סורוקה, אך השניים הוכרזו כמתים.

כוחות כיבוי של תחנת באר שבע ורהט הגיעו לזירה וכיבו את השריפה. רב רשף אריק אלימלך סיפר: "קיבלנו הודעה על התרסקות מסוק באזור נחל גרר. הזנקנו מספר צוותי כיבוי. ראינו מטוס קל על הקרקע, הוא היה בוער כליל. לצערי במקום היו כבר שני הרוגים. ראינו שאריות של המטוס מפוזרות על הקרקע, חלקן בערו".

חן ורמוס, סגן מנהל בי"ס לפרמדיקים של מד"א, שחזר: "קיבלנו קריאה על מטוס קל שהתרסק בשדות פה. הוזנקנו משדה תימן, המסוק שלנו נחת לא רחוק מכאן ובתוך בערך חמש דקות הגענו למקום. זיהינו מלמעלה את ההריסות, הכיבוי כבר היה במקום והתחיל לכבות את האש. נחתנו פה בשדה ממש קרוב לאירוע, זיהינו שני נפגעים שלא נותר אלא לקבוע את מותם בשטח. מדובר במטוס קל, לא ברור לאיזו מסגרת הוא שייך עם שני נוסעים בלבד".

פעולות הכיבוי הסתיימו, וכוחות רבים נוספים נמצאים במקום. מתבצע זיהוי של השניים ונפתחה בדיקה בנוגע לגורם ההתרסקות. אומנם לא ידוע על תנאי מזג אוויר בעייתיים, אך אזור נתיב הטיסה במשמר הנגב הינו בעייתי בתקופה זו של השנה. מדובר בנתיב טיסה מוסדר למטוסים צבאיים ואזרחיים, ובעונה זו ישנה נדידת ציפורים נרחבת באזור. רק לפני שבועיים מסוק פגע בעוף דורס באזור ונאלץ לבצע נחיתת חירום, והנתיב הוסט מעט צפונה.

נבדק אם הסיבה להתרסקות נעוצה בפגיעת ציפור, טעות אנוש או תקלה טכנית. ככל הידוע המטוס טס בגובה נמוך, מה שמשאיר זמן תגובה קצר מאוד לטייס אם משהו משתבש.

כזכור, במאי האחרון נהרג שי בן יצחק בן ה-50 בתאונת מטוס קל שהתרחשה סמוך לקיבוץ יקום שבשרון, בה נפצע גם בנו בן ה-11 שהוגדר במצב בינוני. האב הטיס את המטוס קל – אולטרה-לייט מסוג איירקאם, שהתרסק בשדות של קיבוץ געש בשרון, סמוך ליקום. מספר ימים לפני כן, נהרג סמוך לחוף אמנון בכנרת תושב כרמי יוסף, כבן 74, בהתרסקות טרקטורון אווירי בעומק המים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו