Tomer Neuberg/Flash90

השרה שערקה מיש עתיד: "לפיד לא ראוי להנהיג את המדינה"

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה אמרה: "את לפיד אני מעריכה, אבל כשאנחנו מדברים ברמה הלאומית - האם הוא ראוי להנהיג את המדינה, בעיניי לא". על האופציה לבחירות: "כחול לבן לא חפצה בבחירות, אבל אם נצטרך נצא לבחירות כי אנחנו רואים שהליכוד איבד את הדרך"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה (כחול לבן) אמרה הבוקר (שלישי) כי יאיר לפיד מי שהיה ראש המפלגה בה היא החלה את דרכה הפוליטית לא יכול להיות רה"מ: "יאיר לפיד לא יכול להיות ראש הממשלה בעיניי. צדק עפר שלח שאמר שיש לו כבר את תקרת הזכוכית. ברמה הלאומית לפיד לא יכול להנהיג את המדינה" – את הדברים אמרה בראיון ל'ווינט'.

תמנו שטה אמרה כי היא מתקשה לראות כיצד גנץ ולפיד אכן יחזרו לשלב ידיים מול נתניהו. "ביש עתיד משתדלים כבר שמונה שנים למצב את לפיד בפרונט וכמועמד לראשות הממשלה". היא נשאלה על שיתוף פעולה אפשרי עתידי עם יש עתיד: "זה לא שאלה של אגו. כרגע לפיד באופוזיציה ואנחנו בקואליציה בתוך הממשלה הזאת. אנחנו בחרנו להיכנס, הוא בחר להיות ביציע. כל הקלפים פתוחים ברגע שיוצאים לבחירות, לכן אני לא חוזה את העתיד".

היא הסבירה למה לפיד לא ראוי לכהן כרה"מ: "אנחנו רואים את הסקרים ומה הציבור חושב עליו, שזה מבחינה אובייקטיבית. את לפיד אני מעריכה, היו לנו יחסי ידידות וחברות מאוד קרובים. אבל כשאנחנו מדברים ברמה הלאומית – האם הוא ראוי להנהיג את המדינה, בעיניי לא".

היא הוסיפה "בשל ההתנהגות וההתנהלות שלו. בסופו של דבר כשיש משבר, אנשים נמדדים בשעת המשבר, וזה לא לבוא ולהטיח רק האשמות ולצעוק מן היציע. אני חושבת שזה היה ראוי שגם הוא ייכנס מתחת לאלונקה. אנחנו נכנסנו כי זה הדבר הנכון ביותר לעשות למדינת ישראל ולאזרחי מדינת ישראל".

היא נשאלה על הסקרים בהם מפלגתה עומדת בסביבות ה-10 מנדטים: "אני לא מתרגשת. יש עליות ויש ירידות. זה שנחתם הסכם מלכתחילה – צריך לכבד אותו. זה לא משנה אם הסקרים משתנים לכאן או לכאן. זה טיעון שבעיניי הוא טיעון לא נכון, טיעון שקצת מרמה את הציבור, לבוא ולומר 'הנה ירדתם במנדטים, אז אין לכם את המנדט לשבת על כיסא ראש הממשלה'. אני לא מסכימה עם הגישה הזאת".

השרה תמנו שטה, תקפה: "האחריות לסחוב את המדינה שוב פעם לבחירות תחול על נתניהו. זה מצער ופשוט לא הגיוני שתוך שנתיים-שלוש נהיה במערכת בחירות רביעית. זה מטורלל, זה מטורף, בטח כשאנחנו נמצאים בתקופת משבר. אני לא חושבת שכחול לבן חפצה בבחירות, אבל אם נצטרך נצא לבחירות כי אנחנו רואים שהליכוד איבד את הדרך לחלוטין ולא מסוגלים להתנהל ולא מבינים שזה לא עסק פרטי וזה חורבן למדינה".

מיש עתיד-תל"ם נמסר בתגובה לדברי השרה תמנו שטה: "עצוב לראות אישה שנמצאת בסוף הקריירה הפוליטית שלה שמוכנה להגיד הכול כדי שמישהו יתייחס אליה. זה מה שקורה למי שמוכר את הבוחרים שלו בעבור ג'וב".

כחול לבן השיבו ליש עתיד תל"מ: "השרה פנינה תמנו שטה אומרת בדיוק את מה שחושבים רוב מוחץ בקרב אזרחי ישראל ואפילו בכירים ביש עתיד: לפיד לא היה אלטרנטיבה ולעולם לא יהיה אלטרנטיבה".

גם יאיר יודע את זה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שמתם תמונה מצויינת בתור אילוסטרציה לכתבה, זה בדיוק הפנים של לפיד, סתם צרחן שלא מוכר כלום, אדם נטול השכלה, לא שירת בצבא, ואין לו שם כשרון לנהל אפילו חנות מכולת ובודאי שלא מדינה כמו מדינת ישראל שהיא מוקפת אויבים, ספק אם הוא יודע אפוא אירן ובחריין על המפה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture