זוהר וגנץ. צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

זוהר: "במידה שכחול לבן יקיימו את ההסכם מצידם – מאמין שנממש את הרוטציה"

יו"ר סיעת הליכוד ומקבילו מכחול לבן התעמתו במהלך ראיון משותף. גינזבורג: "נתניהו חתם על ההסכם הקואליצויוני והוא מפר אותו מהיום הראשן - מקווה שיעבור תקציב". זוהר: "את תקציב 2021 לא נוכל להעביר עד 23 בדצמבר, ולכן צריך להעביר את 2020"

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר ויו"ר סיעת כחול לבן איתן גינזבורג התעמתו היום (חמישי) בראיון משותף. גינזבורג: "המדינה תקועה, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט שהוא לא רוצה להעביר תקציב משיקולים אישיים ופוליטיים בלבד". זוהר: "אין לדברים קשר למציאות, אנחנו מוכנים להעביר מיידית את תקציב 2020 ובפברואר את תקציב 2021" – את הדברים הם אמרו בראיון ל'ווינט'.

יו"ר סיעת כחול לבן בכנסת אמר: "נכנסנו לממשלה, היה צריך להעביר תקציב. כתבנו את זה וזה כתוב גם בחוק – עד 100 יום. תקציב 2021 מוכן, אני ראיתי אותו, גם את חוק ההסדרים שמלווה את התקציב ראיתי, לכן, האמירות האלה שאין שום דבר הן רק עניין של פוליטיקה. רה"מ ושר האוצר לא רוצים להניח את תקציב המדינה משיקולים פוליטיים ואישיים. אין שום סיבה להחזיק את מדינת ישראל בגרון רק בגלל הסוגיה הפוליטית".

גינזבורג ניסה להסביר את המניעים של רה"מ נתניהו: "הוא חתם על ההסכם הקואליצויוני והוא מפר אותו מהיום הראשן – לא העביר תקנות ממשלה, לא תקציב. בכל רגע הם מבצעים הפרה של ההסכם כי כנראה שאין להם רצון לקיים אותו. בשום תחום, גם לא ברוטציה".

בהתייחס לטענות לפיהן גם ב-כחול לבן הפרו הבטחת בחירות, אמר: "אנחנו לא באמת רוצים לעסוק בשאלה מי התחיל. ביום הראשון של כינון הממשלה, בישיבת הממשלה הראשונה שבה היה צריך לאשר את תקנון הממשלה – שבעצם מביא את העבודה הפריטטית של הממשלה – נתניהו סירב להביא את התקנון, את מינויי המנכ"לים ועוד הרבה דברים. הם הצביעו נגד עמדת הקואליציה בנושא הקמת ועדה לחקירת שופטים. אחרי זה התפלאו למה הצבענו נגד/בעד הצעת חוק שחשובה לנו".

ח"כ גינזבורג סיכם את הדברים: "זו האחריות שלנו. בסוף יש מועדים שהחוק קובע. באמצע דצמבר, אם אין תקציב, הכנסת מתפזרת. אנחנו רוצים ממשלה מתוקצבת. אם זה לא יהיה, כנראה שהליכוד החליט שהוא מפרק את העסק ודוחק לבחירות. זה המצב, אני מאוד מצטער על כך ומקווה שבליכוד יתעשתו".

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר, הגיב לדבריו של גינזבורג. "אין למה שהוא אומר קשר למציאות, אנחנו לא רצינו לפרק שום דבר אלא להמשיך לקיים את הממשלה. עובדה, אנחנו מוכנים להעביר מיידית את תקציב 2020 ובפברואר את תקציב 2021. אנחנו רוצים להמשיך לקיים את הממשלה, מי שכרגע לא רוצה בכך הוא גנץ, ראו את הקמת ועדת הבדיקה לצוללות, את התנהלותו של שר המשפטים אבי ניסנקורן שלא מרפה לרגע מהגישה המיליטנטית".

זוהר המשיך ותקף את ניסנקורן: "כבר מזמן עברנו את שלב ההגנה על מערכת המשפט, זה חצה את הגבול לכיוון התרסה ומאבקים מול הליכוד ועמדותיו. לא רק זה הסיפור, יש סיפורים אחרים כרגע כמו ועדת הבדיקה בעניין הצוללות, על אף שגנץ יודע שלנתניהו אין יד ורגל בעניין הזה".

זוהר תקף ועדת הבדיקה לצוללות אותה הקים שר הביטחון גנץ: "אם הייתי מצליח להאמין לטענות שלפיהן הנושא הזה עלה פתאום רק מתוך תחושת אחריות של גנץ כלפי המערכת הביטחונית, אולי הייתי נמצא במקום הזה. אבל זו לא הסיבה. אני חושב שגנץ פועל להקמת הוועדה הזאת כדי לקרוץ למפגינים, למצביעים ש'חונים' היום ביש עתיד. זה הדבר שבעיקר מטריד אותי, זה חסר אחריות" – כך אמר לעיתונאי אטילה שומפלבי.

זוהר נשאל, האם הקואליציה במצב שיש עוד מה להציל: "זה נורא פשוט. כל מה שגנץ צריך לעשות זה להעביר איתנו את תקציב 2020 ובפברואר להעביר את 2021".

גינזבורג: "למה צריך להעביר את תקציב 2020? חתמנו על העברת תקציב 2021, לפי ההסכם הקואליציוני, בינואר היינו אמורים להביא את תקציב 2022 ולעדכן אותו תוך כדי השנה. זה ההסכם הקואליציוני, חתמתם עליו".

זוהר: "ה-23 בדצמבר הוא המועד האחרון שבו נוכל להעביר את תקציב 2020, גם אתה יודע שלא נצליח להכין את 2021".

גינזבורג: "אפשר להכין את 2021. נתניהו אמר 'כשאני רוצה משהו אני משיג אותו' – אז בואו נעביר את תקציב 2021. נייצב את המערכת הפוליטית ואת המערכת הכלכלית".

זוהר: "את תקציב 2021 לא נוכל להעביר עד 23 בדצמבר, ולכן צריך להעביר את 2020. הוויכוח הזה על השבועות הללו הוא זה שיוביל את כולנו למערכת בחירות".

זוהר אמר שבניגוד לדיווחים הממשלה כן מתפקדת, לדבריו: "ברור שמה שמופיע בתקשורת הוא לא בהכרח מה שקורה בחדרים, כולנו בסוף בני אדם ואנחנו אנשים מנומסים שיודעים לדבר אחד עם השני ולהעביר עמדות. הרבה פעמים יש גם אינטרסים משותפים, בטח בטיפול במשבר הקורונה ובעזרה לאזרחי ישראל. ברמה האידיאולוגית – יש מחלקות גדולות".

יו"ר סיעת הליכוד בכנס, המשיך: "אני רוצה להאמין שבסופו של דבר אנחנו נצליח לייצב את הקואליציה ולממש את ההסכם עד תום. אם חתמנו על הסכם ואנחנו מגיעים להסכמות על כל הנושאים ולא משאירים דברים פתוחים, למה שההסכם לא ימומש?", לדבריו: "אני מאמין שניתן לקיים את ההסכם, גם את הרוטציה, במידה שכחול לבן יקיימו את ההסכם מצידם".

גינזבורג הגיב : "הבסיס של קיום ההסכם הוא העברת תקציב 2021. אתה יודע את זה, אני יודע את זה, הצופים יודעים את זה, וכל אמירה אחרת היא אולי מעניינת – אבל צריך לגבות אותה במעשים ולא רק במילים".

מיקי: "אתם מתבצרים סביב עניין התקציב".

איתן: "זה הבסיס של ממשלה מתפקדת, אין ממשלה מתפקדת בלי תקציב מאושר. אין יכולת לספק מענה לעסקים, למובטלים, לקשישים, לרשויות מקומיות, לעמותות. שנתיים אין תקציב".

מיקי: "אני לא מסכים איתך. אם אנחנו מעבירים את תקציב 2020 אנחנו פותרים 95% מהבעיות".

איתן: "זה תקציב לשבוע. אתה לא מאמין בזה".

מיקי: "זה לא נכון. כרגע התקציב הזה זהה ל-2019 אחד חלקי 12, וכשתעביר את 2020 יהיה סכום משמעותי לכל המשרדים, סכום שבאמצעותו תוכל בחודש הראשון של 2021 להשתמש בנוסח של 2020. אנחנו יודעים שההתבצרות הזו של כחול לבן סביב התקציב מדרדרת אותנו לבחירות. אם הם לא ישחררו את זה, אנחנו באמת נהיה שם".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חחח מזל שיש לגנ"ץ חסינות דיפלומטית לא שומר מרחק ולא שם מסיכה.
הדג מסריח מהראש

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו