Official White House Photo by Tia Dufour

ארה"ב: משרד המשפטים חוקר חשד לפרשת "שוחד תמורת חנינה" בבית הלבן

רישומים מבית משפט חשפו חקירה הנוגעת להעברת כספים לבית הלבן בשביל חנינה, וקידום הקלות בעונש של בכירים דרך לוביסטים. טראמפ: "פייק ניוז". דיווח: טראמפ בדק עם יועציו אפשרות להעניק חנינה מקדמית לעורך דינו רודי ג'וליאני, לחתנו ויועצו ג'ארד קושנר ולשלושה מילדיו

משרד המשפטים של ארצות הברית חוקר פרשה של העברת כספי שוחד לבית הלבן תמורת חנינות נשיאותיות – כך עולה ממסמך שהתיר לפרסם בית משפט פדרלי. בעקבות הפרסומים הבהיר גורם רשמי במשרד כי בפרשה לא חשודים אנשי ממשל. בשל הפרטים הרבים שחסרים, לא ברור האם החנינה אכן יצאה לפועל, מיהם המעורבים, והאם הדבר נעשה בידיעת הדרגים הבכירים ביותר בבית הלבן.

על פי החשד, כספים הועברו לבית הלבן או לוועדה קשורה, זאת לפי מסמכים סודיים שנחשפו. רק חלק מהמסמך בן 18 העמודים נחשף, ורבים מן הפרטים נותרו חסויים. לא נחשפה זהות המעורבים בפרשה או סדר הפעולה של החשודים. ברשומות עולה סקירת השופטת המחוזית בריל האוול לבקשת התובעים לגשת למסמכים.

המסמכים חשפו כי נחקרת גם פרשה נוספת באותו נושא, הנוגעת לקידום חנינה של בכירים בבית הלבן באמצעות לוביסטים. על פי דיווח ברשת CNN במהלך חודש אוגוסט ביקשו התובעים גישה לחומרים שנתפסו במהלך חקירה שהתנהלה בחודשי הקיץ, בהם יותר מ-50 אייפונים, אייפדים, מחשבים ניידים, וכונני מחשבים.

טענת התובעים הייתה כי המכשירים חושפים התכתבויות הכוללות פעילות פלילית. בין השאר, טענו כי ישנה תכתובת מייל הנוגעת ל"תוכנית לובי חשאית" וקנוניית שוחד שכוללת "תרומה פוליטית משמעותית בתמורה לחנינה נשיאותית או דחיית עונש", עבור נאשם ששמו צונזר במסמכים שנחשפו. טראמפ צייץ בטוויטר תגובה לדיווחים: "פייק ניוז"

בתוך כך, עיתון הניו יורק טיימס דיווח הלילה כי הנשיא טראמפ בדק עם יועציו את האפשרות להעניק חנינה מקדמית לעורך דינו רודי ג'וליאני, לחתנו ויועצו ג'ארד קושנר ולשלושה מילדיו – איוונקה טראמפ, אריק טראמפ ודונלד טראמפ ג'וניר. על פי הדיווח, טראמפ חושש מאפשרות שממשל ביידן ינסה להעניש אותו על-ידי חקירת המעגלים הקרובים אליו. ג'וליאני הכחיש את הפרסום לפיו שוחח עם טראמפ על קבלת חנינה מקדמית.

דונלד טראמפ ג'וניור היה תחת חקירתו של התובע המיוחד רוברט מולר, בעקבות קשרים שהיו לו עם אזרחים רוסים, שהציעו מידע שיכול היה לפגוע בקמפיין של הילרי קלינטון ב-2016, אך לא הורשע. קושנר העביר מידע שקרי על קשריו עם אזרחים זרים כשניסה להשיג את אישור ביטחוני המרשויות הפדרליות, אולם לבסוף קיבל אישור מהנשיא.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו