Yonatan Sindel/Flash90

דיווח: בכירים בשב"כ מאיימים להתפטר אם בן שבת ימונה לראש השירות

חצי שנה לפני סיום כהונתו של נדב ארגמן כראש השב"כ, בכירים בשירות אומרים בשיחות סגורות כי אם נתניהו יחליט למנות את ראש המל"ל לתפקיד "זה לא מסיבות מקצועיות, אלא אישיות ופוליטיות. התפקידים שמילא הופכים אותו למועמד הפחות ראוי והפחות מתאים"

בעוד חצי שנה מסיים נדב ארגמן את תפקידו כראש השב"כ, ובשירות עולה חשש כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון למנות את ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת לתפקיד הנחשק. כך פורסם הערב (שלישי) לראשונה ב'כאן 11'.

על פי הדיווח של רועי שרון ב'כאן 11', בכירים בשב"כ אומרים בשיחות סגורות כי אם ראש הממשלה נתניהו ימנה את מאיר בן שבת לראש השירות, זה לא מסיבות מקצועיות – אלא אישיות ופוליטיות.

עוד אמרו הבכירים בשב"כ בשיחות סגורות כי בן שבת לא מתאים לעמוד בראש הארגון מסיבות מקצועיות. אם הוא ימונה לראש השירות – נפרוש, כי אין לנו אמון בו.

ההתנגדות של אותם בכירים למינוי אינה בגלל שבן שבת מזוהה עם נתניהו, אלא בגלל שלדברי הבכירים, שעבדו עשרות שנים יחד עם בן שבת בשב"כ ומכירים אותו היטב, כרטיס העבודה שלו והיכולות שלו בתפקידים שמילא הופכים אותו למועמד הפחות ראוי והפחות מתאים. לדבריהם, מינוי שלו לתפקיד – יפגע פגיעה קשה בארגון.

מאיר בן שבת הוא היועץ לביטחון לאומי וראש המטה לביטחון לאומי. לשעבר ראש מרחב דרום בשירות הביטחון הכללי. בן שבת נולד למשפחה דתית, הילד ה-12 מתוך 14 ילדי המשפחה. גדל בדימונה ולמד בבית ספר ממלכתי דתי בעיר ולאחר מכן בישיבת בני עקיבא "אהל שלמה" – באר שבע.

בשנת 1989 השתחרר מצה"ל, התגייס לשב"כ ושימש במגוון תפקידי מטה ופיקוד של השב"כ. ב-1992 קיבל צל"ש מראש הארגון יעקב פרי בגין הישג מודיעיני. בתפקידיו עסק בעיקר בהתמודדות כנגד החמאס ברצועת עזה, ובין היתר פיקד על פעילות השב"כ במבצע עופרת יצוקה. במהלך שירותו בשב"כ שימש ראש אגף הסייבר, ראש האגף הארצי לסיכול טרור וריגול ולמחקר ולמדיניות וראש המרחב הדרומי.

באמצע אוגוסט 2017 החל לכהן כיועץ לביטחון לאומי וממלא מקום ראש המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה. ובנובמבר 2017 אישרה הממשלה את מינויו לראש המטה לביטחון לאומי.

בן-שבת הוא בעל תואר ראשון במדע המדינה מטעם אוניברסיטת בר-אילן (בהצטיינות) ובוגר התוכנית לדירקטורים ונושאי משרה בכירים בתאגידים באוניברסיטת תל אביב. נשוי לסיגלית ואב לארבעה. מתגורר במרכז שפירא.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בכירים שמאלנים !

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו