Noam Revkin Fenton/Flash90

אושר בטרומית: קיצור זמני המענה לפניות ציבור ל-14 יום

אושרה בקריאה טרומית הצעת החוק של יו"ר הוועדה לפניות הציבור ח"כ יעקב טסלר לקיצור זמני המענה לפניות ציבור ל-14 יום. ח"כ טסלר: "אנשים הפונים לעזרה נתקלו בקיר אטום לבעייתם והם אובדי עצות. מגיע להם מענה מיידי ומהיר"

מליאת הכנסת אישרה פה אחד וללא מתנגדים את הצעתו של יו"ר הוועדה לפניות הציבור, ח"כ יעקב טסלר לקצר את זמן המענה של רשות מנהלית לפנייתו של אזרח מ-45 ימים כפי שקובע החוק כיום ל-14 ימים מיום קבלת הבקשה.

בנאומו במליאה הסביר ח"כ טסלר: "כיו"ר הוועדה לפניות הציבור, אני מקבל עשרות פניות ביום. חלקן הגדול הן פניות הדורשות טיפול ומענה מיידי. התמהמהות במתן התשובה, יכולה לעלות בחיי אדם או בהפסד ממוני, או להפוך לבלתי רלוונטיות יותר. אנשים הפונים לעזרה, הם אנשים שנתקלו בקיר אטום לבעייתם והם אובדי עצות. למה צריך להתעלל בהם עוד יותר ולתת להם להמתין חודש וחצי לתשובה. למה לא לתת להם מענה מיידי ומהיר".

במצב החוקי כיום, הזמן העומד לרשות משרדי הממשלה להשיב לפניות ותלונות הציבור הוא 45 יום. החוק נחקק לפני כ- 60 שנה, בשנת תשי"ט. "מאז ועד היום התרחשו שינויים רדיקליים באמצעי התקשורת, המאפשרים תקשורת מהירה ויעילה משמעותית מאשר בימי עבר. הותרת פרק הזמן לתשובה לפנייה על 45 יום אינה סבירה יותר ואינה מוצדקת" – נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק.

בהצעת החוק מוצע לקצר את זמן לתשובה לפניות ולהתאימה לשנת 2020, כך שיעמדו על 14 יום.
הצעת החוק מהווה חלק מרפורמה כללית אותה מוביל ח"כ טסלר במסגרת הוועדה לפניות הציבור, ובשיתוף פעולה עם ועד ממוני פניות הציבור ויחידות הסמך במשרדי הממשלה.

"קפיצת המדרגה הטכנולוגית מקצרת אמנם את המועדים של קבלת פניות ופרקי הזמן הנדרשים למענה" הסביר – "מאידך, הפשטות והקלות בה ניתן לשלוח היום פניות, הביאו לעלייה ניכרת ומשמעותית בכמות הפניות – ומדי שנה מספר הפונים רק עולה. לכן, לצד הצעת החוק לקיצור המועדים, נדרשת רפורמה מקיפה בכל מערך פניות הציבור, וזאת כדי שהממונים יוכלו לתת את השירות המגיע לציבור בצורה יעילה ומקצועית".

"פניות הציבור הן חלון הראווה של כל משרד. המגע הישיר של כל אחד עם רשויות המדינה הוא באמצעות מערך פניות הציבור. אזרחי ישראל הם הלקוחות של המשרדים וכך חייב להיות גם היחס הממשלתי. חובה לראות באגפי פניות הציבור כמוקד שירות לקוחות. צוות פניות הציבור הם אנשים נפלאים ומסורים, המגיעים עם תחושת שליחות ורצון לעזור לציבור, לסייע, לקדם ולייעל, אבל אין להם כלים. קושרים להם את הידיים ולא נותנים להם לעבוד".

בסיום קרא ח"כ טסלר לחברי הכנסת לתמוך בהצעת החוק ואמר: "אנו מתקדמים קדימה בכל התחומים, אבל דווקא נושא פניות הציבור הוזנח ונותר מאחור. קיימים פה פערים של שנים שנדרש להדביק ולתקן, וקיצור זמני המענה הם השלב הראשון והמידי. הצעת החוק הזו נוגעת לכולנו, כל אזרחי ישראל. זו הצבעה על השירות אותו נקבל ממשרדי הממשלה".

כאמור, ההצבעה עברה פה אחד וללא מתנגדים והועברה לוועדת חוקה חוק ומשפט להמשך שלבי החקיקה.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רעיון מבריק של הצעת חוק. הלוואי ומאחל שיעבור את כל הקריאות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו