Hadas Parush/Flash90

בדרך לבחירות: אם התקציב לא יעבור – הכנסת תתפזר כבר ביום שלישי בלילה

הייעוץ המשפטי של הכנסת פרסם חוות דעת משפטית לפיה אם לא התקציב לא יעבור, מועד פיזור הכנסת יהיה בין שלישי הבא לרביעי בחצות. עד כה ההנחה הייתה שהכנסת תתפזר בין יום רביעי לחמישי. כעת מתקצר ביממה הזמן להגיע להבנות ולמנוע בחירות

הייעוץ המשפטי של הכנסת פרסם חוות דעת משפטית לפיה אם לא התקציב לא יעבור, מועד פיזור הכנסת יהיה בין שלישי הבא לרביעי בחצות. עד כה ההנחה הייתה שהכנסת תתפזר בין יום רביעי לחמישי. כעת מתקצר ביממה הזמן להגיע להבנות ולמנוע בחירות.

ב'חדשות 12' דווח כי גורמים במערכת הפוליטית אומרים כי כלל לא מתקיימים מגעים בין המפלגות ומעריכים שהסיכויים למנוע בחירות הם אפסיים. מנכ"לית כחול לבן, יעל רון בן משה, קיבלה הנחיה להתחיל לחפש אתר לניהול קמפיין הבחירות של המפלגה כבר בימים הקרובים.

דובר הכנסת שמוליק דהן הסביר את מקור הטעות שהובילה לבלבול לגבי מועד פיזור הכנסת ואמר כי "במהלך דיוני ועדת הכספים, הוועדה ביקשה להאריך את המועד ב-120 ימים והספירה הביאה ליום 23/12/2020. עם זאת, בנוסח הסעיף הוגדר יום זה כיום הקובע לענין מועד ההתפזרות. למען הסר ספק נכון יותר לפרש את הביטוי לענין מועד ההתפזרות בתחילתו של יום 23/12/2020 ולפיכך המועד הוא בחצות הלילה שבין שלישי לרביעי".

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ פנה לראש הממשלה בדרישה לכנס את קבינט הקורונה בדחיפות לאור העלייה בתחלואה ועל רקע הצפי לתחילת מבצע החיסונים. לא ניתן להתחיל במבצע החיסונים ללא הצגת התיעדוף הנדרש לקבינט, ישנן החלטות קבינט שאינן מבוצעות ובינתיים התחלואה מזנקת. אם נדרשות מגבלות- יש לתת על כך התראה מראש לבעלי העסקים.

כזכור, מוקדם יותר היום דווח כי יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שהפך כמעט ללא רלוונטי במערכת הבחירות הנוכחית, קורא להקמת "גוש ימין ציוני ליברלי", ללא הליכוד והמפלגות החרדיות והערביות, שירוץ יחד בבחירות הקרובות תחת פלטפורמה אחת. ליברמן פרסם מכתב בנושא, המופנה לראשי מפלגות הימין והמרכז – גדעון סער, נפתלי בנט ויאיר לפיד, והציע להם להקים רשימה אחת משותפת שתתמודד בבחירות הקרובות.

במכתב עם ההצעה חסרת הסיכוי שלו, חושף ליברמן שחור על גבי לבן, את מטרתו האמיתית ומציג את הילדים החרדים כאיום על הכלכלה הישראלית. "המציאות שבה אנו חיים היום מחייבת את כולנו להבטיח את המשך קיומה של מדינת ישראל כמדינה ציונית וליברלית. כיום, בסיעות הלא־ציוניות בכנסת ישראל, קרי הרשימה המשותפת, ש"ס ויהדות התורה, מכהנים קצת יותר מרבע מנבחרי הציבור – 31 ח"כים".

בכדי להטמיע את המניע גזעני שלו, מתחפר ליברמן בנתונים: "מנתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2065 המגזר החרדי והערבי יהוו את הרוב באוכלוסייה. משמעות הדבר – גם רוב נבחרי הציבור יהיו נציגי שני המגזרים הללו". לדבריו, "המסקנה היא שהרוב הציוני המורכב מהציבור החילוני, המסורתי והציונות הדתית, מממן את חיסולה של מדינת ישראל כמדינה ציונית וליברלית".

ליברמן מציג את קווי היסוד האנטי חרדיים שלו: לקדם נישואים אזרחיים, חובת לימודי ליבה, הפעלת תחבורה ציבורית בשבת וחוק שירות חובה. בנוסף, הגבלת הכהונה של ראש ממשלה לשתי קדנציות בנות 5 שנים כל אחת, איחוד מועדי הבחירות לכנסת ולרשויות המקומיות, כינון חוקה וכן חקיקה שמסגרתה חבר כנסת המוגש נגדו כתב אישום לא יוכל להתמודד לנשיאות או להיות מועמד להרכבת הממשלה.

"הקמת קואליציה ציונית וליברלית היא צורך השעה, במיוחד נוכח שיתוף הפעולה ההולך ומתהדק בין בנימין נתניהו לבין נציגי התנועה האיסלאמית. גוש כזה, אם יקום, יהיה אלטרנטיבה שלטונית אמיתית שתוכל להחליף את שלטון נתניהו, שרבים מאזרחי ישראל כל כך מצפים לה, והוא יוכל להוביל מהפכה שתזניק את מדינת ישראל להישגים ותשים אותה בשורה אחת עם המדינות המשגשגות בעולם".

"אני קורא לכם להצטרף ליוזמה", כתב ליברמן והוסיף: "ברצוני להדגיש שאני פתוח לגבי תוכן המצע המשותף". ליברמן התייחס גם למוקש העיקרי ברשימה שכזאת שבה כל אחד ממרכיבה ירצה לעמוד בראש: "לגבי המנגנון לקביעת המקומות ברשימה והרכבה, יש לי הצעה פשוטה ומעשית שניתן להסכים עליה אם תהיה הסכמה עקרונית לגבי הקמת גוש ימין־מרכז ציוני וליברלי", סיכם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו