צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל במסר לאיראן בראיון לעיתון סעודי: "הצוללות שלנו מפליגות לכל מקום"

תא"ל זילברמן התראיין באופן חריג ל"אילאף" הסעודעי ואמר כי "פועלים בחופש מוחלט בכל מקום במזרח התיכון". הוא ציין כי ישראל תקפה בסוריה בשנה האחרונה ב-500 טילים חכמים: "לא נפסיק להכות באיראן שם". גורם איראני הגיב: "ישראל מחפשת תירוצים ליצירת כאוס לפני עזיבת טראמפ"

דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן העניק ריאיון לעיתון הסעודי "אילאף" – ובו שיגר מסר לאיראן. "אנחנו עוקבים אחר תנועותיה של איראן באזור, הצוללות של צה"ל בכוננות", אמר זילברמן על רקע המתיחות מול הרפובליקה האסלאמית. דובר צה"ל הוסיף שצה"ל פועל בחופש מוחלט בכל מקום במזרח התיכון וגם בקרב מדינות שאין להן גבול עם ישראל וייתכן שמעבר לכך.

דובר צה"ל הכחיש בריאיון את קיומו של מידע ישראלי על כוונה או תוכנית איראנית לתקוף את ישראל אך הבהיר כי "איראן עלולה לנסות לתקוף אותנו מעיראק או תימן, שם היא מפתחת מל"טים וטילים חכמים שיכולים להגיע אלינו". זילברמן הוסיף: "איראן ספגה מכות רבות בשנה החולפת – יום השנה לחיסולו של סולימאני יכול להוות הזדמנות עבורם לתקיפה".

תא"ל זילברמן ציין שכאשר הרמטכ"ל אביב כוכבי הזהיר את איראן מקידום תקיפה כלשהי, הוא התכוון גם לעיראק ולתימן. באשר לדברים שבהם התייחס רא"ל כוכבי למעגל המדינות השניות, הסביר תא"ל זילברמן שהכוונה הייתה שהמעגל הראשון הוא סוריה ולבנון. כלומר המעגל השני כולל את עיראק ואת סוריה.

זילברמן אמר כי אינו מודע לכוונה או תוכנית איראנית מסוימת לנקום על החיסול של אבי תוכנית הגרעין האיראנית מוחסן פחריזאדה, שמיוחס לישראל. דובר צה"ל ציין בריאיון כי היו תקיפות סייבר איראניות נגד אתרים ישראליים אזרחיים הקשורים לצבא ולמתקנים ישראליים, אך הנזק היה קל. לדבריו, ישנה אפשרות שהמאמצים האיראניים יוכפלו בתחום הזה.

זילברמן צוטט באומרו כי ישראל תקפה בשנה האחרונה מטרות בסוריה והשתמשה ב-500 טילים חכמים, מבלי שנרשמה תגובה – בין אם מצד איראן ובין אם מצד המשטר הסורי. "ישראל לא מתכוונת להפסיק להכות באיראן על אדמת סוריה, ותמשיך למנוע ממנה להתבסס ולהעביר אמל"ח מתקדם וטכנולוגיות לחיזבאללה", הוא ציין.

על יכולותיו של חיזבאללה בלבנון, אמר זילברמן כי חיזבאללה החל להחזיק או לנסות להחזיק יכולות טכנולוגיות לשיבוש היכולות הישראליות וישראל פועלת למצוא את התשובה ואת הפיתרון לכך, אך הוסיף כי " באמירה כי ישראל יודעת לנטרל כל נשק או טכנולוגיה של חיזבאללה, באמצעים צבאיים או בדרך אחרת". הוא ציין כי לחיזבאללה יש כוחות קרקעיים, אך הם לא משבשים את עבודתם של כלי טיס ישראליים במרחב האווירי הלבנוני.

זילברמן הוסיף ואמר כי "הכל יכול להשתנות ברגע, באזור הזה המלחמות מתפרצות לפתע, וכל שיקול שידוע לנו כיום יכול להשתנות מסיבה לא ידועה". הוא ציין כי התקוממות פלסטינית עלולה להפוך את הדברים ולשנות את המשוואות וההבנות באזור. הוא גם אמר כי כל מלחמה עתידית תגרום לאבדות נפשות כבדות וגדולות בישראל וכי מתקנים ביטחוניים וחיוניים אסטרטגיים בישראל עלולים להיהרס על ידי פגיעות טילים או מזל"טים.

ברקע הראיון החריג, גורם איראני בכיר איים כי טהרן מוכנה להגיב באופן קשה ונרחב על כל פגיעה בביטחונה מצד ישראל. בראיון שפורסם ברשת אל-ג'זירה טען הגורם כי "ישראל מחפשת תירוצים ליצור כאוס בימיו האחרונים של דונלד טראמפ כנשיא. היא צריכה להבין שתגובתנו לכל פגיעה בביטחון הלאומי שלנו תהיה קשה ונרחבת". במקביל, מפקד חיל הים של משמרות המהפכה, עלי ריזא תנגסירי, ביקר באזור מצרי הורמוז, ואמר כי "כוחותיה הימיים של איראן נמצאים בשיא המוכנות להגנה על גבולותיה הימיים ועל האינטרסים שלה".

דיווח: צוללת של חיל הים נעה לכיוון המפרץ הפרסי – בכדי לשגר מסר לאיראן

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו