צילום: נס הפקות

סקר: מפלגת 'הישראלים' של חולדאי זוכה ל-8 מנדטים בלבד

שעות ספורות לאחר מסיבות העיתונאים של רון חולדאי ובני גנץ מתפרסם סקר מנדטים ממנו עולה כי הליכוד שומרת על כוחה כמפלגה הגדולה עם 26 מנדטים. תקווה חדשה בראשות גדעון סער עם 17 מנדטים, ובמקום השלישי ימינה עם 13 מנדטים. יש עתיד יורדת ל-12 מנדטים

שעות ספורות לאחר מסיבות העיתונאים של רון חולדאי ובני גנץ מתפרסם סקר מנדטים ברדיו 103FM ממנו עולה כי הליכוד שומרת על כוחה כמפלגה הגדולה ביותר עם 26 מנדטים. תקווה חדשה בראשות גדעון סער לא מצליחה להתרומם וזוכה ל-17 מנדטים, ובמקום השלישי ממוקמת מפלגת ימינה בראשות נפתלי בנט עם 13 מנדטים. יש עתיד יורדת ל-12 מנדטים, כאשר הרשימה המשותפת מקבלת מספר זהה.

מפלגת הישראלים בראשות חולדאי ושר המשפטים אבי ניסנקורן צוברת מומנטום וזוכה לשמונה מנדטים, זהה למספר שיקבלו ש"ס וישראל ביתנו. יהדות התורה מקבלת שבעה מנדטים, כך עולה מתוצאות הסקר. מרצ מקבלת חמישה , וכחול לבן מגרדת את אחוז החסימה ועומדת על ארבעה בלבד. מתחת לאחוז החסימה נמצאות עוצמה יהודית, העבודה, הרשימה בראשות עופר שלח, גשר והבית היהודי.

מבחינת הגושים, גוש הימין הכולל את הליכוד והמפלגות החרדיות זוכה ל-41 מנדטים ורחוק מאוד ממספר המנדטים הדרוש להקמת הממשלה. מנגד, גוש ה'לא נתניהו' הכולל את תקווה חדשה, יש עתיד, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, כחול לבן ומרצ זוכה ל-66 מנדטים. ימינה עם 13 מנדטים ולכן אין ביכולתה לסייע לנתניהו בהרכבת הקואליציה.

כמו כן, הסקר בחן את האפשרות שתוקם רשימה מאוחדת בגוש המרכז-שמאל אשר תכלול את יש עתיד, הישראלים, מרצ ועופר שלח. במקרה זה, הליכוד יתחזק במנדט ל-27, הרשימה המאוחדת תתמקם במקום ה-2 עם 25 מנדטים ותקווה חדשה תרד מעט, ותזכה ל-16 מנדטים. ימינה תתחזק אף היא ותזכה ל-14 מנדטים, הרשימה המשותפת תרד ל-11 מנדטים. לעומת זאת, המפלגות החרדיות, ישראל ביתנו וכחול לבן לא יושפעו כלל מהקמת הרשימה המאוחדת.

אם אכן תוקם רשימה מאוחדת, גוש הימין הכולל את הליכוד והמפלגות החרדיות יעלה במנדט ויעמוד על 42, בעוד גוש 'לא נתניהו' ירד בשני מנדטים ויזכה ל-64. גם בתרחיש זה, ימינה לא תשמש ככף המאזניים, ומשימת הרכבת הממשלה תהיה קשה ביותר עבור נתניהו.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו