צילום: ויקיפדיה

תעלומה במדינה הקומניסטית: מייסד חברת עליבאבא ביקר את המשטר בסין – ונעלם

לפני כחודשיים קרא המיליארדר והיזם הסיני ג'ק מא, לרפורמה במערך הרגולציה בסין וביקר את הבנקים במדינה. בספטמבר 2019 פרש מא מתפקיד יו"ר עליבאבא. בתחילת השנה הונו של מא הוערך בכ-61.7 מיליארד דולר. אולם בעקבות ביטול הנפקת חברת הפינטר הונו צנח ל-50.9 מיליארד דולר

המיליארדר והיזם הסיני ג'ק מא, שנעלם מעין הציבור מסוף חודש אוקטובר, לאחר שביקר את הרשויות בארצו, הוא לא הגיע להשתתף בתכנית ריאליטי אותה הוא ייסד מה שגרם לגל שמועות אודות מצבו ברחבי המדינה הקומניסטית. דובר חברת המסחר האלקטרוני "עליבאבא" אותה ייסד המלייארדר מא, אמר לעיתון פייננשל טיימס כי "מא לא השתתף בתוכנית בשל התנגשות בלוח הזמנים שלו".

לפני כחודשיים קרא מא לרפורמה במערך הרגולציה בסין וביקר את הבנקים במדינה. בספטמבר 2019 פרש מא מתפקיד יו"ר עליבאבא, הונו של מא הוערך בכ-61.7 מיליארד דולר. אולם בעקבות ביטול הנפקת חברת הפינטר "אנט גרופ" שבבעלותו – בלחץ הממשלה הסינית, הונו צנח ל-50.9 מיליארד דולר.

במקביל להיעלמותו, פתחו הרשויות בסין בחקירה נגד המונופול בראשו עומד ג'ק מא, שידוע בביקורת העביר כלפי ההתנהלות הכלכלית של המשטר המקומי ואף הביע תמיכה בנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. בנוסף, החלו להתפתח תיאוריות קונספירציה רבות בנוגע לגורלו של מא, המשוות את היעלמותו של מייסד "עליבאבא" לזו של טייקון סיני נוסף שנעלם בחודש מרץ האחרון לאחר שהביע ביקורת בנוגע להתנהלותו של הנשיא הסיני שיי וכינה אותו "ליצן".

עד לאחרונה נחשב מא לדמות מובילה בגישתה הייחודית של סין ליצירת הון ושחרור כוחות השוק בתוך מסגרת קומוניסטית עם שליטה אדוקה. המורה לאנגלית לשעבר שהפך לטייקון, הגיע למעמד של כוכב. גם בעת שהמתחים בין ארה"ב וסין הלכו והחריפו, מא ניסה לפייס בין הצדדים בכך שתרם 2,000 מכונות הנשמה למדינת ניו יורק. הנשיא היוצא דונלד טראמפ הגיב בהבעת תודה למהלך.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו