מבוכה דיפלומטית: השגריר הישראלי באו"ם פרסם את מספרו של ראש הממשלה נתניהו

דני דנון, שגריר ישראל באו"ם, פרסם בחשבונו פוסט שנוי במחולקת, בו הפציר בנשיא הנבחר ג'ו ביידן ליצור קשר עם נתניהו • "שוחחת כבר עם מנהיגים של לא מעט מדינות", כתב השגריר ותמה: "האם לא יהיה זה לגיטימי כי תתקשר לנתניהו, מנהיגה של ישראל בעלת הברית הקרובה ביותר של ארה"ב?"

שגריר ישראל באו"ם דני דנון הביך היום (רביעי) ברשתות החברתיות את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לפני כשלושה שבועות הושבע הנשיא ג'ו ביידן לתפקיד נשיא ארצות הברית, אך טרם מצא את הזמן להתקשר לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. ג'ו ביידן, מהמפלגה הדמוקרטית, לא היה, כידוע, בחירתו המועדפת של נתניהו, והוא היה שמח יותר, בלשון המעטה, אם טרמפ היה נבחר.

כך או כך, ביידן נבחר והושבע, ועד כה לא יצר קשר עם ראש הממשלה, מה שגרם לשגריר ישראל באו"ם דני דנון, המגיע ממפלגת הליכוד של נתניהו, לעשות מעשה. יש שיאמרו, לא חכם במיוחד.

דנון העלה פוסט בו כתב: "הנשיא ביידן, שוחחת כבר עם מנהיגי קנדה, מקסיקו, בריטניה, הודו, צרפת, גרמניה, יפן, אוסטרליה, דרום קוריאה ורוסיה. האם לא יהיה זה לגיטימי כי כעת תתקשר לראש הממשלה בנימין נתניהו, מנהיגה של ישראל – בעלת הברית הקרובה ביותר של ארה"ב?" שאל דנון והוסיף: "מספר הטלפון של ראש הממשלה הוא 972-2-6705555".

הפוסט לא השאיר את הרשת אדישה. עשרות תגובות של נבחרי ציבור ועיתונאים פורסמו בגנות הנכתב: "אני לא בטוח שנתניהו מעריך את הציוץ הזה", "גם דני דנון מודה – ביבי הביא את היחסים עם ארה״ב לשפל חסר תקדים", ו-"ליגה אחרת של מבוכה".

 

 

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו