אחרי חודש: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח בטלפון עם ראש הממשלה

כמעט חודש אחרי שמונה לנשיא ארצות הברית, נזכר ג'ו ביידן לשוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו • השניים שוחחו על הסכמי השלום, האיום האיראני וההתמודדות הישראלית עם נגיף הקורונה, בשיחה שנמשכה כשעה

חודש אחרי מינויו לנשיא ארצות הברית, חייג הערב (רביעי) לראשונה ג'ו ביידן אל ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי הודעת דוברות לשכת ראש הממשלה, "השיחה הייתה ידידותית וחמה ביותר ונמשכה כשעה".

עוד מסרו בהודעה כי "שני המנהיגים ציינו את הקשר האישי רב השנים ביניהם ואמרו שיפעלו יחד להמשך חיזוק הברית האיתנה בין ישראל לארה"ב".

הנשיא ביידן וראש הממשלה נתניהו דנו בהמשך קידום הסכמי השלום, באיום האיראני ובאתגרי האזור וסיכמו על המשך הידברות ביניהם. כמו כן, הנשיא בירך את ראש המשלה על מנהיגותו במאבק בקורונה והשניים החליפו דעות על דרכי ההתמודדות עם המגפה.

מוקדם יותר השבוע אמרה דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יהיה המנהיג הראשון במזרח התיכון שאליו יתקשר הנשיא ג'ו ביידן.

לפני שלושה ימים, כאשר נשאלה על כך הדוברת במהלך תדרוך לעיתונאים, ענתה: "אין לי תאריך מדויק או ציר זמן לתת. אני יכולה להבטיח שהוא ידבר עם ראש הממשלה בקרוב, והוא מצפה לעשות זאת".

בראיון שהעניק אמש למהדורה המרכזית של חדשות 12 אמר נתניהו במענה לשאלה מדוע לא שוחח עדיין עם ביידן: "יש לנו יחסי ידידות קרוב ל-40 שנה".

נתניהו הוסיף, "אנחנו מכירים אחד את השני – ויש הרבה דברים שאנחנו מסכימים עליהם. יש גם חילוקי דעות בעניין איראן והפלסטינים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו