דיווח: גורמים בירדן טוענים לפיד וברק פעלו מול המלך עבדאללה כדי לטרפד טיסת נתניהו לאמירויות

צילום: תומר נויברג / פלאש 90

דיווח: גורמים בירדן טוענים שלפיד וברק פעלו לטרפד את טיסת נתניהו לאמירויות

יו"ר יש עתיד וראש הממשלה לשעבר פעלו לטרפד את נסיעתו של ראש הממשלה לאיחוד האמירויות, כך טען בכיר ברבת עמון. אמש דווח כי הנסיך חוסיין היה אמור להיפגש עם לפיד במהלך ביקורו בהר הבית וגורמים בפמליית הנסיך טענו כי אנשי רה"מ נתלו בתירוץ המאבטחים כדי לטרפד את הביקור

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק פעלו לטרפד את נסיעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאיחוד האמירויות בכך שהעבירו מסרים למלך עבדאללה שהעלו את זעמו על ראש הממשלה בעקבות ביטול ביקורו של יורש העצר הירדני בהר הבית, כך דווח ב'ישראל היום' מפי גורמים בירדן.

מקור בכיר בכיר ברבת עמון אמר לעיתון שמזוהה עם נתניהו כי "גורמים ישראלים בכירים במערכת הפוליטית וגורמים ביטחוניים לשעבר בישראל פעלו מול רבת עמון לטרפד את ביקורו של נתניהו באיחוד האמירויות בעקבות ביטול ביקורו של הנסיך חוסיין בן עבדאללה בהר הבית".

אמש דווח כי חוסיין בן עבדאללה היה אמור להיפגש עם לפיד במהלך ביקורו בהר הבית. גורמים בפמליית הנסיך אף טענו כי לאחר שהתברר לאנשי ראש הממשלה שהוא עשוי להיפגש עם לפיד, הם נתלו בתירוץ המאבטחים כדי לטרפד את הביקור של הנסיך. מלשכתו של לפיד נמסר ל'ישראל היום': "אין לנו מושג במה מדובר, מעולם לא נקבעה שום פגישה כזו".

בתוך כך, שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי, האשים את ישראל שניסתה לכפות סידורים ברגע האחרון על ביקורו של הנסיך חוסיין ולכן הוא החליט לבטל את ביקורו. "ברגע האחרון ישראל רצתה להטיל דברים חדשים, ולשנות את התוכניות כך שיטילו מגבלות על המוסלמים בליל אל-אסראא אל-מערג' הקדוש. יורש העצר ביטל את הביקור מתוך כבוד למקדסיים והתפילה בלילה הקדוש".

עוד אמר שר החוץ הירדני כי "מסגד אל-אקצא על כל שטחו זה מקום תפילה למוסלמים". לדבריו "אין ריבונות ישראלית עליה, היא בירושלים הכבושה. לא נקבל אף התערבות ישראלית בנושאיה. הווקף הוא היחיד שיכול לנהל את העניין".

כזכור, נסיעתו ההיסטורית של ראש הממשלה נתניהו לאיחוד האמירויות שהייתה אמורה להמריא הבוקר נדחתה משום שירדן סירבה לאשר את נתיב הטיסה במרחב האווירי שלה. במשרד ראש הממשלה מעריכים כי הסירוב הירדני ננקט בתגובה לביטול ביקורו של יורש העצר הירדני בהר הבית אתמול שנבע מחילוקי דעות בנושא סידורי האבטחה והביטחון.

הביקור המפתיע של הנסיך חוסיין בן עבדאללה בהר הבית אתמול בוטל ברגע האחרון – כאשר כבר היה בדרכו לגשר אלנבי – גבול ישראל. במסגרת ההכנות לבואו, החלה היערכות בשטח ונסגרו כבישים מסוימים ואף שני אוטובוסים עם צוותו של חוסיין כבר הגיעו לירושלים בשעה 15:00. בשלב מסוים התעוררה מחלוקת בנוגע לסידורי האבטחה, היקפי האבטחה וסוגיות נוספות. בישראל טענו כי הירדנים הפרו סיכום מוקדם. לאחר שיג ושיח הירדנים החליטו בזעם לבטל את הביקור. יורש העצר לא הספיק להגיע לגשר אלנבי וצוות האבטחה המקדים הונחה לעזוב מיד את ירושלים ולחזור לירדן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו