משבר דיפלומטי: ירדן מאשימה –

משבר דיפלומטי: שר החוץ של ירדן – "ישראל פוגעת באתרים קדושים"

שר החוץ וסגן ראש הממשלה הירדני האשים את ישראל שניסתה לכפות סידורים ברגע האחרון על ביקורו של הנסיך חוסיין ולכן הוא החליט לבטל את ביקורו. ותקף את המדיניות הישראלית: "אין ריבונות ישראלית על מסגד אל-אקצאיו, הוא בירושלים הכבושה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

לאחר שביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באיחוד האמירויות היום (חמישי) נדחה בעקבות סירבה של ירדן לאשר את נתיב הטיסה במרחב האווירי שלה. במשרד ראש הממשלה מעריכים כי הסירוב הירדני ננקט בתגובה לביטול ביקורו של יורש העצר הירדני בהר הבית אתמול שנבע מחילוקי דעות בנושא סידורי האבטחה והביטחון.

כאמור, בלשכת נתניהו האשימו את הירדנים בביטול ביקורו של הנסיך בירושלים בשל "חילוקי דעות בנושא סידורי האבטחה והביטחון". , אך שר החוץ וסגן ראש הממשלה הירדני, איימן א-ספדי, האשים את ישראל שניסתה לכפות סידורים ברגע האחרון על ביקורו של הנסיך חוסיין ולכן הוא החליט לבטל את ביקורו. "ברגע האחרון ישראל רצתה להטיל דברים חדשים, ולשנות את התוכניות כך שיטילו מגבלות על המוסלמים בליל אל-אסראא אל-מערג' הקדוש. יורש העצר ביטל את הביקור מתוך כבוד למקדסיים והתפילה בלילה הקדוש".

שר החוץ הירדני הסביר כי "יורש העצר רצה לבקר בירושלים בליל אל-איסראא ואל-מעראג' אך ישראל שינתה את תוכנית הביקור באופן שיקשה על תושבי ירושלים, ובשל כך החליט יורש העצר לבטל את הגעתו בכדי לא להקשות על הפלסטינים להגיע ולהתפלל". עוד אמר שר החוץ הירדני כי "מסגד אל-אקצא על כל שטחו זה מקום תפילה למוסלמים". לדבריו "אין ריבונות ישראלית עליה, היא בירושלים הכבושה. לא נקבל אף התערבות ישראלית בנושאיה. הווקף הוא היחיד שיכול לנהל את העניין".

"יהיה קשה להשיג שלום כל עוד יש מהלכים לא-חוקיים מצד ישראל. צריך לפעול על מנת לצמצם את הפעולות הפוגעות בשלום, כמו בניית התנחלויות חדשות ופגיעה באתרים קדושים בירושלים. כל אלה צעדים שמרחיקים את השלום". במסר לממשל ביידן, אמר כי ירדן תפעל בשיתוף פעולה חיובי עם הצוותים האמריקניים.

שר הביטחון גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו על התקרית מול ירדן: "ירדן היא שותפה אסטרטגית של ישראל , יחסינו הביטחוניים והמדיניים הם אבן יסוד בתפיסת הביטחון הלאומי שלנו. אני מבקש להדגיש, שישראל מחויבת להסכמים ביננו לבין הירדנים, ורוחשת כבוד רב לממשל הירדני ולמלך עבדאללה".

"לצערי", הוסיף גנץ, "בהתנהלותו בשנים האחרונות נתניהו פגע קשות ביחסים עם ירדן, מה שהביא לאובדן נכסים משמעותיים עבור מדינת ישראל- ביטחונית, מדינית, וכלכלית. אני באופן אישי ומערכת הביטחון כולה, נמשיך לפעול לחיזוק היחסים עם ירדן בכל הרמות, וביסוס הקשרים עם כל מדינות האזור, בדגש עליה ועל מצרים, שעימן יש לנו הסכמי שלום יציבים במשך שנים ארוכות".

הביקור המפתיע של הנסיך חוסיין בן עבדאללה בהר הבית אתמול בוטל ברגע האחרון – כאשר כבר היה בדרכו לגשר אלנבי – גבול ישראל. במסגרת ההכנות לבואו, החלה היערכות בשטח ונסגרו כבישים מסוימים ואף שני אוטובוסים עם צוותו של חוסיין כבר הגיעו לירושלים בשעה 15:00. בשלב מסוים התעוררה מחלוקת בנוגע לסידורי האבטחה, היקפי האבטחה וסוגיות נוספות. בישראל טענו כי הירדנים הפרו סיכום מוקדם. לאחר שיג ושיח הירדנים החליטו בזעם לבטל את הביקור. יורש העצר לא הספיק להגיע לגשר אלנבי וצוות האבטחה המקדים הונחה לעזוב מיד את ירושלים ולחזור לירדן.

שר הביטחון בני גנץ אמר לאחרונה כי "היחסים עם ירדן הם נכס אדיר, והיחסים יכלו להיות טובים פי אלף. לצערי נתניהו הוא דמות לא רצויה בירדן והנוכחות שלו מפריעה לקידום היחסים. יש לי קשר רציף ומתמשך עם המלך הירדני ובכירים ירדנים נוספים ואני מאמין שאפשר להגיע לעשרות שיתופי פעולה ופרויקטים אזרחיים שיקדמו מאוד את היחסים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ימח שמם וזכרם. שימותו כל שונאי ישראל

צריך לומר לו הסתובב. ולתת לו בעיטה.
שיחזור לאדמה שבא ממנה
חצוף.
בית מקדשנו היה לחרבה והשועל מתלונן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture