באיראן חושדים שישראל אחראית לתקיפת אוניית מטען בים התיכון

Edi Israel /Flash90

באיראן חושדים שישראל אחראית לתקיפת אוניית מטען בים התיכון

גורם בצוות חקירת התקרית בספינה אמר כי אחת האפשרויות המובילות היא שישראל פגעה ב"שארה קורד" שהייתה בדרכה לאירופה. במשרד החוץ האיראני ציינו שהתקיפה מנוגדת לחוק הבינלאומי: "פועלים כדי לעלות על זהות האחראים"

באיראן חושדים כי ישראל נושאת באחריות לתקיפה של ספינת המטען "שארה קורד" בים התיכון שאירע ביום רביעי האחרון. חוקר איראני טען היום (שבת) ש"ישראל ככל הנראה עומדת מאחורי פיצוץ ספינת המטען שלנו". דבריו צוטטו בכלי התקשורת במדינה.

סוכנות הידיעות "נור ניוז", המקורבת למשמרות המהפכה, דיווחה מפי גורם בצוות החקירה האיראני כי לפי המיקום של הספינה והנזק שנגרם לה ניתן לומר שמדובר בפעולה ישראלית וזאת אחת מהאפשרויות המובילות של החוקרים.

דובר במשרד החוץ האיראני ציין כי מדובר בתקיפה שבוצעה בניגוד לחוק הבינלאומי, וכי האיראנים פועלים כדי לעלות על זהותם של האחראים לנזק. בחברת הספנות הלאומית של איראן (IRISL) כינו את התקרית "פיגוע טרור". דובר החברה ציין כי הספינה, שהייתה בדרכה לאירופה, ניזוקה קלות ולא היו נפגעים בסיפון, הוא הוסיף כי בכוונת החברה לפעול דרך גופים בינלאומיים כדי לגלות את התוקפים.

כזכור, איראן עצמה מואשמת באחריות לשורה של מתקפות נגד מכליות וכלי שיט באזור המפרץ הפרסי ומפרץ עומאן. האחרונה שבהן התרחשה בחודש שעבר, אז פיצוץ פגע במכלית "הליוס ריי" שבבעלותו של איש העסקים הישראלי רמי אונגר. בישראל האשימו ישירות את איראן באחריות לפיצוץ, טענה שהוכחשה על ידי האיראנים.

בסוף השבוע דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי ישראל תקפה משנת 2019 לפחות 12 ספינות שהיו בדרכן לסוריה ונשאו ברובן נפט איראני. המידע נמסר לעיתון מפי גורמים בארצות הברית ובמזרח התיכון.

בירושלים סירבו להגיב לדיווחים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו