ההתפרעויות במוצאי שושן פורים: כתב אישום הוגש כנגד שלושה צעירים

Yonatan Sindel/Flash90

ההתפרעויות במוצאי שושן פורים: כתב אישום הוגש כנגד שלושה צעירים

בכתב האישום נטען כי "המתפרעים יידו אבנים, בקבוקים וחפצים שונים על כלי-רכב של נהגים ממוצא ערבי, והכל ממניע של גזענות כלפי ערבים. כן, פגעו המתפרעים בכלי-רכב משטרתיים". הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרם של השלושה עד תום ההליכים נגדם

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד שלושה חשודים (19, 18 ונאשם נוסף קטין בן 17) בגין השתתפות בהתפרעות שושן פורים בבירה. במהלך ההתפרעויות דרס תושב מזרח העיר, איברהים חאמד, את איתמר בן אבו למוות.

הצעירים מואשמים ביידוי אבן או חפץ אחר לעבר כלי תחבורה, חבלה במזיד לרכב ממניע גזעני, ניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות. על פי כתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד אייל לידני, במוצאי שושן פורים בשעות הערב התקהלו עשרות רבות של מתפרעים וביניהם הנאשמים ברחוב שבטי ישראל בירושלים על מנת להפר את הסדר הציבורי.

בכתב האישום נטען כי "המתפרעים יידו אבנים, בקבוקים וחפצים שונים על כלי-רכב של נהגים ממוצא ערבי, והכל ממניע של גזענות כלפי ערבים. כן, פגעו המתפרעים בכלי-רכב משטרתיים". הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרם של השלושה עד תום ההליכים נגדם.

כזכור, בחקירתו טען איברהים חאמד כי חש סכנה לחייו בשל אופי ההתפרעויות במקום, וניסה להימלט מהזירה – מה שהוביל לדריסת האדם שעמד על הכביש, לפציעתו הקשה ולמותו בבית החולים. המתפרעים במקום בין היתר יידו בקבוקים לעבר מספר כלי רכב של ערבים שחלפו במקום.

משטרת ירושלים ובפרקליטות התגבשה החלטה שלא לבקש את הארכת מעצרו של איברהים חאמד וככל הנראה גם לא יוגש נגדו כתב אישום.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו