צילום: אתר הקרמלין

נשיא איראן: "העשרת אורניום היא תגובה לטרור ולרשעות של ישראל"

"רציתם שהידיים שלנו יהיו ריקות בזמן השיחות - אבל הן מלאות. העשרה לרמה של 60% זו התשובה שלנו לרשעות שלכם", אמר רוחאני במסר לישראל. הוא הוסיף שחקירת הפיצוץ באתר בנתנז טרם הסתיימה, אך נראה שמדובר ב"פשע ציוני", כך לדבריו

יממה בלבד לאחר שאיראן הודיעה שהחל משבוע הבא היא תעשיר אורניום ברמה של 60%, שזו למעשה רמת ההעשרה הגבוהה ביותר עד כה, אומרים באיראן כי ההחלטה מגיעה כתגובה לפעילות של ישראל בנתנז בתחילת השבוע הנוכחי, כך לדבריהם.

נשיא איראן חסן רוחאני אמר הבוקר (רביעי) שההחלטה להעשיר אורניום ברמה של 60% שזו הרמה הגבוהה באיראן עד כה, היא תגובה ל"טרור הגרעיני ולרשעות" של ישראל.

"רציתם שהידיים שלנו יהיו ריקות בזמן השיחות – אבל הן מלאות. העשרה לרמה של 60% זו התשובה שלנו לרשעות שלכם", אמר רוחאני במסר לישראל. הוא הוסיף שחקירת הפיצוץ באתר בנתנז טרם הסתיימה, אך נראה שמדובר ב"פשע ציוני".

על פי הדיווח ב'ווינט', לטענת האיראנים, הצנטריפוגות שנפגעו בפיצוץ הן צנטריפוגות מהדגם הישן IR-1. רוחאני הצהיר שהצנטריפוגות האלה יוחלפו בצנטריפוגות מתקדמות, מדגם IR-6, שיכולות להעשיר אורניום מהר יותר. "קטענו את שתי הידיים שלכם – אחת עם צנטריפוגות IR-6, והשנייה עם העשרה לרמה של 60%. מה שעשיתם היה טרור גרעיני. מה שאנחנו עושים זה חוקי".

איראן מחריפה את צעדיה בזמן שיחות לא ישירות בין וושינגטון לטהרן, על הסכם הגרעין. היא טוענת שהפיצוץ בנתנז הוא תוצאה של פעולת חבלה ישראלית, במטרה להחליש את כוחה בשיחות בווינה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה לצטט דברי שטנה של רשע מרושע ימ"ש, ועוד בכותרת?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו