Yonatan Sindel/Flash90

העיתון הליטאי במאמר מערכת חריף: "אנחנו לא ימין ולא שמאל אלא צייתני דעת תורה"

בעיתון יתד נאמן מקדישים הבוקר את מאמר המערכת לתופעת טרור הרשתות החברתיות. במרומז הם תוקפים את הציונות הדתית ומפלגתה. מי שנותן לגיטימציה לאלו שלא איכפת להם שהדרך להר הבית תעבור בהר הזיתים ר"ל, מסכן גם את בני הישיבות ברכבת הקלה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בצל הטרור ברשתות החברתיות שמתרחש בימים האחרונים כאשר צערים ערביים תוקפים יהודים על לא עוול בכפם, מקדיש הבוקר (שלישי) עיתון 'יתד נאמן' את מאמר המערכת לסוגייא הכאובה ומתקיף במרומז את יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ומפלגתו. במאמר המערכת אף מרמזים על כך שבגלל סמוטריץ' לא מוקמת ממשלה.

תחת הכותרת "פגיעתם רעה" נכתב במאמר המערכת, "רוח רעה נושבת ברחבי הארץ. השבאב הערבי מרים ראש וידים, ופגיעתו רעה. בני ישיבה הותקפו בהתפרעות מתועדת, על לא עוול בכפם. ישבו על ספסל ו"פרא אדם" סטר להם. ביפו הותקף רב ע"י אספסוף פרוע, במרכזה של יפו, עיר הנמצאת תחת שלטון ישראלי".

"לשני המקרים יש מכנה משותף: "ידו בכל" של אספסוף ישמעאלי הוציאה את אגרופו מנדנה, והיד הזו חייבת להגדע ע"י רשויות החוק. המון פרוע שמנסה להשליט מרותו בכוח הזרוע, חייב להבלם, ועכשיו. בין אם מאחורי ההתפרקות מצלם אנוש מסתתרת כוונה לאומנית ובין אם מדובר בשעשוע לאומני, צריך לשבור להם את הכלים כי יותר לא משחקים בשעשועים כאלה – כמובן ע"י רשויות החוק האחראיות לביטחון הפנים".

עוד נכתב בעיתון הליטאי, "אין שום הבדל בין סוג הדם וסמיכותו בין יפו לירושלים והיד הפורעת, כמו גם קרן הרשעים, חייבת להגדע. אבל העובדה שיהודים חרדים מותקפים ע"י השאביבה לשם "שעשוע לאומני", בהחלט מעוררת למחשבה. הרי חיכוך והתגרות בשכנים ערבים, מעולם לא היו דרכה של היהדות הנאמנה".

"מרנן ורבנן רועי ישראל זצוק"ל ויבדלחט"א, תמיד הבהירו באופן הכי נחרץ: אל תתגר בם. הצלילים הימניים שהחלו להתנגן לאחרונה בשולי מחננו, הם זימרת זר בתוך שירת חיינו וזמורת זר בתוך השקפת עולמנו. אנחנו לא ימין ולא שמאל אלא צייתני דעת תורה וחותרים לשכנות טובה ורוגעת עם כל מי שנמצא בסביבתנו".

"גם השיקול איך להכריע הוא: מהי דעת התורה? מהו פיקוח נפש? הדיון שהתנהל בעבר ע"י גדולי ישראל התבסס גם על עמדותיהם של אנשי בטחון מובהקים את דעתם הם ביקשו, אך היה חף לחלוטין משיקול לאומני כזה או אחר. ההליכה המסורתית שלנו עם הימין היא כי הוא יותר מסורתי מהשמאל עוכר הדת, ולא בגלל עמדותיו הימניות-לאומניות-מדיניות של הימין".

"העובדה שהשקפת עולם ימנית לאומנית הצליחה לפלוש לשולי מחננו, מטרידה ומעוותת. שנאת האספסוף הישמעאלי לישראל אינה צריכה סיבות, היא בוערת וניצתת לבד. ההיסטוריה המשותפת שלנו עם העם שוכן הארץ, כתובה גם בדם, אש ותימרות עשן. אבל היהדות החרדית נזהרה תמיד מלספק לה תירוצים ונמנעה מלהוסיף שמן למדורה ולהשליך גפרור לערימת חומר נפץ".

"העובדה שבתוך המחנה החרדי נשמעים קולות של חיבור לימין הלאומני, יוצרת טישטוש מסוכן בתוך הבית, אבל גם מסכנת את כולנו, כי אחרי ששומעים את הקולות הללו, גם רואים אותנו ואותם, בטעות, כמקשה אחת".

עוד נכתב במאמר המערכת, "מי שאיפשר דריסת רגל כלשהי ונתן לגיטימציה תת מודעית לימין הלאומני, גם אם מדובר בשולי היהדות הנאמנה, מי שמגלה הבנה לאישים שמוכנים לעלות להר הבית ולהפוך את המאבק הלאומני הישראלי-פלשתיני למאבק דתי שיעורר את כל המוסלמים בעולם "להגן על אל אקצה" כביכול, מי שנותן לגיטימציה לאלו שלא איכפת להם שהדרך להר הבית תעבור בהר הזיתים ר"ל, מסכן גם את בני הישיבות ברכבת הקלה".

"שלא תהיה טעות. התופעה הזו אסור לה שתמשך, ורשויות החוק חייבות לאכוף את מרותן ולספק ביטחון לכל אזרח. אבל האירועים האלו, ה"קטנים", עלולים להפוך לגדולים יותר ומסוכנים יותר, אם לא נשיל מעל שולי מחננו את אדרת הלאומנות ולא נשתחרר מהכבלים שבהם יש כאלה שכובלים את עצמם ומכניסים מרצון את ראשם לתוך הגליוטינה, בגלל שיקולים קטנוניים וחיוכים של אנשים נחמדים ומוכשרים, שאינם אנחנו ואנחנו לא הם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
2.5 2 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

דמגוגיה בגרוש, הפסקנו מזמן לקנות תותים כאלו.

לכל מי שלומד את התורה כנתינתה מסיני ובביאור חז"ל יכול להבחין בבירור שדעת התורה זהה כמעט לחלוטין לדעת הימין

נראה שהציונות ה'דתית' וחבריה כיום הינם גלגול חוזר של הבריונים שהציתו את אש המלחמה בירושלים בתקופת הבית השני וגרמו לבסוף לחורבן בית המקדש.
יורשיהם של היום לא יסתפקו בגרימת חורבן התורה והיהדות בארץ ישראל בעליית אויבי ה' לשלטון [היו לא תהיה] אלא יציתו גם אש של טרור ולוחמה ערבית בארץ הקודש [בדגש מול חרדים אבל לא רק] 'העיקר שהם מבינים ומנצחים'.
'בניין נערים סתירה'. אוי לנו כי חטאנו1

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture