Olivier Fitoussi/Flash90

בין ירושלים לעזה: הפרשן לענייני ערבים אומר כי "הסיפור הוא האסלאם מול היהדות"

מהו הקשר בין המהומות בירושלים לבין ירי הטילים מעזה? לפי הפרשן צבי יחזקאלי, התשובה ברורה: "הסיפור הוא דתי - אסלאם מול יהדות. כשרגשות דתיים עולים ומציפים, הם מוציאים את מה שיש בבטן, מה שחבוי בפנים". לדבריו, הסיבה לירי היא הרצון של חמאס להיראות כשומרי ירושלים

הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי התראיין היום (ראשון) לתכנית של אראל סג"ל והתייחס להתפרעויות של הערבים בירושלים, במקביל להסלמה הביטחונית במהלך היממה האחרונה גם בדרום הארץ, עם ירי הטילים של חמאס. לדבריו, יש קשר בין הדברים.

"לפעמים המוח המערבי חושב שהסיבה והתוצאה זה מה שהוא רואה. זה לא הסרטון בטיק־טוק ולא עלייתו של שרון להר הבית ולא חיסול. אנחנו נוטים לחשוב שמה שקורה בעיניים שלנו הוא שמאיץ, אני רוצה לכפור בתפיסה הזאת. הסיפור הוא דתי – אסלאם מול יהדות. כשרגשות דתיים עולים ומציפים, הם מוציאים את מה שיש בבטן, מה שחבוי בפנים".

יחזקאלי, הפרשן של חדשות 13 ךענייני ערבים אמר בראיון לתחנת 103 כי "כלי התקשורת האלה מבטאים את מה שיש בבטן במזרח ירושלים, בקרב האוכלוסייה המוסלמית האסלאמית שנשלטת מזה שנים ע"י התנועה האסלאמית ואינדוקטריניות אסלאמיות קיצוניות. יש לזה מחיר, הבטן יוצאת החוצה וכולם רואים את זה".

"הסיפור במזרח התיכון הוא איך אתה מחליט. על הדרך בה ישראל מורידה החלטות למזרח ירושלים יש לי הרבה ביקורת. אני ישבתי אצל ערפאת ב-2002 ואמרתי איך מפוצצים את כל סיפור קאמפ דיויד ומגיעים לאינתיפאדה, רק כי שרון עלה? הוא חייך ואמר 'זה היה מתכונן מראש'".

בהמשך, התייחס להשפעה של הבחירות ברשות הפלסטינית לירי מעזה: "הבחירות היו אמורות להיות בחודש הבא וכנראה שאבו מאזן יבטל אותם. אבו מאזן רוצה לרדת מעץ הבחירות, הוא מקבל אזהרות שהוא הולך לאבד את הגדה. רוב תושבי מזרח ירושלים בחרו בנציגי החמאס, כך גם כל תושבי הגדה, אז אבו מאזן מבין את זה. איך ירדו מהעץ? יזרקו את זה עלינו, ישראל תהיה אשמה".

לדבריו, הסיבה לירי היא הרצון של חמאס להיראות כשומרי ירושלים. "חמאס נאחזים בירושלים כי זה בחירות, לכן כרגע אין מה לעשות. החמאס סוגר על אבו מאזן יותר מכל, ואבו מאזן גם מנסה לעלות על עגלת ירושלים, אבל זה לא יקרה והמתיחות תישאר. מצד אחד חמאס בעצם מקבל קולות בגלל מחאה על הניהול הכושל של הרשות הפלסטינית, מצד שני זה אסלאם. בבטן יותר נוח ללכת עם אלה שמציעים את הפתרון באופן הדתי שעדיין לא ניסינו. לכן חמאס ירוויח משני הכיוונים".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שקרים ודמיונות, לא איסלאם מול יהדות, עובדה ש20 אלף יהודים חיים בשלווה באיראן,
זה ערבים מול ציונים, כולם יודעים את האמת הזאת בלב, אבל בגלל שיש לכם נגיעה לתמוך בציונות לכן אתם לא מודים בזה,
רבי עובדיה פסק שאיסור 3 השבועות זה עד ביאת המשיח,

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו